O tom jak se můžete po dvaceti letech prošít ke ztracenému přátelství.

Na Jarmarku v Táboře, pořádaném alias, měly velký úspěch obaly ušité z časopisů. LOTR do nich balil své výrobky. Zrecyklovala jsem tak zbytky časopisů. Na Codemode jsem šla se stejným záměrem = recyklace. Nařezala jsem si loga z papíru, řezačkou zbavila rozebrané časopisy otřepů a připravila se k šití. 

Mezi časopisy a módními magazíny byl i časopis Fotografie z roku 2001. Když jsem prošívala boční stranu budoucího sáčku a chtěla vložit papírovou LOTR etiketu, všimla jsem si na jedné fotografii povědomého obličeje.

Začalo mi bušit srdce a na fotografii jsem poznala svou nejspolužačku B. ze sklářské školy. Neviděla jsem ji dvacet let. Srazy třídy ji míjely a my jí. Kontakt chyběl. V éteru létaly jen kusé informace. 

Moje poslední spojení s B. je posametový pohled z Berlína a Hamburku.

To jsme se ve škole a na intru něco nadováděly. Po večerech v pyžamu, stály u okna vikýře a kouř ze Startek foukaly do šenovské tmy. Poslouchaly Hegerovou, Stromboli, Visací zámek a prožívaly Sametovou revoluci.

Taky několikrát utekly ze školy a jezdily často autostopem. Jednou jsme stopovaly do Prahy na konkurz natáčení filmu o Pražském Výběru. Daleko jsme nedojely. Bourali jsme. Řidič nezvádl zatáčku. Vylezly jsme z auta otočeného na střechu a klepaly se jak osiky. Zapálily si cigáro. Nic se nám nestalo. Večer na vesnické zábavě, tam u nás, jsme to řádně zapily. Vidím to jak dnes. Opilecká popůlnoční jízda tmou, bez světel na skládačkách. Noc, tma, my dvě a měsíc...

Dříve jsem její jméno zadávala do Googlu a nic. Po fotografickém impulzu jsem tak učinila znovu. Vygooglila jsem cosi a zavolala. Dostala kontakt a poslala sms. 

"Ahoj B. tady S.... jsi na příjmu můžu ti zavolat?"

"moc tomu nerozumim.kdo pise?"

"Tady S...."

"jo jo volej,ale delej!!!"

Dvacet let zmizelo.

Na Codemode jsme se po těch letech znovu viděly....

..............

Foto B. z fotogalerie Codemode od Evy V.

1. díl Přípravy na Codemode zde.

3. díl už bude vložen spolu s novým zbožím.