Po roce existence tohoto metodického profilu JAK NA TO se vracíme k myšlence recyklace běžně dostupného materiálu a jeho výtvarného využití v cardmakingu.  Nějaké nepotřebné džíny, džínové košile či sukně se najdou vždycky ... a nemusí být ani vždycky modré.

A co tedy s nimi?

Přímo se nabízí použití kapes. Ty z dětských oděvů dovolují členitější pozadí, kapsy velké zase vrstvení bohatějších přízdob. Kapsu odstřihneme z kalhot nejlépe včetně látky, na které je přišitá, získáme tak skutečnou kapsu, do které vložíme drobné ozdoby, dárek apod. 

Z dalších částí využijeme boky s ozdobnými švy, které oživí vzor jinak jednobarevného kusu, nebo část předního dílu kahot s vrstvenými kapsami a poutky. Bonusem je zdobení přímo od výrobce - kovové patentky.

Celoplošný podklad získáme z nejširších míst oděvů. Po odstřižení kusy látky vyžehlíme, a pokud chceme zajistit větší pevnost, nalepíme je na tvrdý papír. Z takto upraveného polotovaru se nám bude přesněji stříhat i lépe vyřezávat.

Z vystřižených či šablonou vyřezaných komponentů sestavíme kolážový obrázek, který můžeme doplnit dalšími materiály.

Látku můžeme využít i oboustranně na větrník.

Efektní jsou prostorové květiny doplněné středovým knoflíkem, svorkou apod. 

Riflovinu ozdobíme výrazným ručním obšíváním nebo šití naznačíme kresbou.

Dekorovat můžeme i potiskem, tupováním přes šablonu, kresbou, bělením ...

V oblasti oděvního designu se inspirujeme ke kombinacím s dalšími materiály: krajkou, dřevem, provázky, kovovými doplňky, knoflíky...

Rozhodování o barevných kombinacích usnadní monochromatická škála různých odstínů modrých nebo se necháme inspirovat paletkami módních návrhářů.

Další inspiraci pro tvorbu blahopřání včetně pracovních návodů najdete na nástěnce, ze které pocházejí i publikované ukázky.

Zaujala vás recyklovaná džínovina? Zkusíte ji použít na svém přání? 

Pokud ano, pošlete fotografii svého dílka do soutěžní přehlídky! Do ponděí 15. června 2015 se těším na všechny příspěvky s džínovinou.

Pro klub Cardmaking připravila Jitka, VyZa