Ke vzniku kolekce Old England Tea dala impuls Velká meziklubová soutěž, první, velmi silný, ročník. Jednalo se o téma "Čaj o páté". Nápad se formoval už dlouho, ale až Meziklubovka mu dala ten správný impuls. Vznikla tak kompletní sada - naušnice, náhrdelník a prsten. Základní barvou byla mosaz, k ní rudá a smetanová. (obrázky jsou klikací)

Darjeeling, krev a smetana
image image image

Protože už jsem přišla na kloub rozumnému řešení a protože se Darjeelingová sada líbila, neváhala jsem a přidala další. Nejprve oranžovo-měděný Nilgiri, který se objevil i na titulní stránce v mém prvním vlatním TOPu.

Nilgiri
image image image

Nedlouho po něm pak naušnice základem blízké původnímu Darjeelingu, ale v barvě měděné a růžové. S poměrně velkým odstupem k nim přibyl i náhrdelník.

English Rose
image image image

Mezi velmi populární barvy patří stříbrná. Mám ji ráda, ale ve špercích ji moc nepoužívám, měď a mosaz jsou mi bližší. Přesto i já občas podlehnu většinovým tendencím a něco v té zpropadené stříbrné vyrobím. Kombinace barev - šedivá a tyrkysová - dala šperku i jméno:

Earl Grey
image image image

Naušnice z kolekce Old England Tea nemají háčky, ale klipsny. Důvodem je zachování historizujícího rázu, jehož součástí je i patina na špercích. Všechny zákaznice si je ale nechávaly vyměňovat za háčky, takže jsem od tohoto prvku ustoupila. Další "čajová" sada měla základ černý:

Gold, černý a zlatý
image image image

Následovala první série sponkobroží, ty úplně první najdete v tomto blogu dole.

K některým šperkům mě inspiroval nalezený materiál, filigrány. Je to případ třeba dalšího stříbrného setu. Tentokrát jsem ale k jeho kompletaci použila nerezový drát a velké množství minerálů. Nejprve vznikl náhrdelník. S výrobou naušnice jsem dlouho váhala, kvůli jejich váze. Ale nakonec přecejen vznikly. K mému překvapení pak zmizely podstatně rychleji než náhrdelník. Set byl v prodeji rozděleně a rozdělené se také prodal.

Yunnan Pu-Er
image image image

Kolekci Old England Tea spojují také názvy šperků. Vždy se v nich vyskytují jména čajů, ideálně v nějaké vnitřní spojitosti, které je buď patrná v názvu (English Rose pro růžovoměděnou kombinaci) nebo není (Yunnan Pu-er má červený nálev). S přibývajícími kusy bylo ale čím dál těžší vymýšlet názvy.

Následující šperk patří do "čajové kolekce", ačkoli by se mohlo zdát, že z ní vybočuje. Původně jsem ho chtěla stihnout do wire-wrappingové soutěže, jejímž tématem byla "Jana Austenová". Téma přesně zapadající. Ovšem, nestihla jsem ho dokončit do soutěže včas. Pracovní jméno mu na památku zůstalo "Jane".

Golden Pekoe
image image image

Náhrdelník Golden Pekoe předznamenal změny v celé kolekci. Změny souvisely s tím, jak se vyvíjela moje technická zdatnost. Filigrány samotné už nestačily. Pořád se vyskytují, jsou nedílnou součástí, ale již nehrají prim, nýbrž celek doplňují, vytváří efekty. Náhrdelník se zároveň svou kombinací materiálů stal poněkud kontroverzním. A nebyl posledním kontroverzním.

Rok 2012 byl na kolekci Old England Tea poměrně chudý. Mohlo za to mnoho faktorů - věnovala jsem se jiným kolekcím, hlavně Mini (fe)male, byla jsem na pracovní stáži v US (což jsem se snažila vynahradit aspoň zápisky z cest, začátek reportáže zde) atd.

Napůl v Americe, napůl v Čechách vznikl set Měsíc v krajce. Čajové jméno už nedostal, naopak jeho jméno podtrhuje vložený kámen a odkazuje na krajkové zpracování filigránů.

Měsíc v krajce
image image image

Náhrdelník má řadu propracovaných detailů. Vyrobila jsem k němu i naušnice, jen drobné krajkové obroučky podtrhující kámen upevněný ve středu.

image image image

Ze svých cest jsem si samozřejmě dovezla i nějaký ten materiál. Ač by to člověk neřekl, i v dnešní moderní době, kdy se vzdálenosti zkracují každou minutu a čas běží jako o závod, stále platí, že něco seženete jen v US. Na začátku roku 2013 tak vznikl tematický, zimní set, jež má v centru filigrán zahraniční výroby.

Sněhová vločka
image image image

V zásobách se mi začaly vršit páry kamenů, určených primárně na naušnice. Jednalo se především o chalcedony a jejich podtypy - karneoly. Rozhodla jsem se je zpracovat do obdobných naušnic jako byl Měsíc v krajce, jednoduchá obroučka podtrhující kámen. Typově se naušnice do kolekce zdánlivě nehodí. Leč obroučka je krajková, stejně jako jsou krajkové filigrány.

... v krajce
image image image

Na mnohá přání následovaly opět pinetky, tentokráte jako první orientálně laděné, pak květinové větší a nakonec i menší květinové s minerály (detailně zde v blogu).

Na přání jsem také vyrobila ještě jeden set Yunnan Pu-er. Tentokrát celý pro jednu zákaznici, což byl důvod, proč jsem udělala výjimku (obvykle již prodané znovu nevyrábím, hlavně drátované a nadyrhané). Základ byl stejný, ale výsledek nikoli.

Poslední, nejnovější šperk z kolekce Old England Tea je opět v barvě mosazi, tentokrát doplněnou tyrkysovými a bílými odstíny, s mnoha minerály. Vidíte zde klasické prvky kolekce - filigrány, krajkový oplet, patinu. Novějším prvkem v kolekci, který do ní svým charakterem nádherně zapadá, je viking knit - pletené zavěšení pro náhrdelníky.

Lady Pu-Er
image image image

Další náhrdelník sice ještě nemá jméno, ale má už rozvrženou barevnost - bude opět mosazný, se zelenými kameny. Navíc mé zásoby filigránů zahraniční i české výroby ještě nejsou vyčerpány.

*chybí-li někde link u obrázku, je to dáno prodáním šperku mimo Fler