Starý krámy jsou moje slabost. Opět jsem letos podlehla a přihlásila se do soutěže Barevná hra recy věcí. V loňském roce jsem se zúčastnila 1. ročníku soutěže a zrecyklovala hliníkové hrnečky, poklici a zbytek dřevěného retro svítidla. Do finálové desítky jsem nebyla vybraná, proto jsem to letos zkusila znovu. Byla to výzva!

Jak píše pan Balakryl.... "soutěž je pro tvořivé lidi, kteří rádi mění tvář starých věcí a vyrábějí z nich něco nového. Každý z nás má doma, na chatě, nebo třeba u babičky na chalupě starý nábytek, nefunkční přístroje, nebo třeba jen stará prkna. A pokud bydlíte třeba v paneláku a chalupu nemáte, stačí se často jen projít kolem popelnic nebo nějaké skládky. A surovin pro recyklaci najdete určitě hned několik."

image

Znáte to, na vše je dost času. Pořád jsem přemýšlela co zrecyklovat. Tři dny před koncem termínu pro přihlášení do soutěže to vypuklo. Pro recyklovaný výrobek jsem záměrně zvolila plast pro svou průhlednost a kov – hliník. Balakrylem se totiž běžně natírá především dřevo a železo. Byla to pro mne výzva, použít Balakryl trochu jinak. Zrecyklovat PET lahve a starý hliníkový hrnec.

image

Koupila jsem bílý Balakryl a vrhla se do recyklace.

image

Svítidlo ze starého hrnce udělá kde kdo, proto jsem otvory v hrnci zvětšila vrtačkou. Hrnec se tak stal dekorativnějším.

image

image

Provrtala jsem všechny kovové součásti budoucího svítidla, aby šlo zavěsit a zapojit do elektřiny a svítilo!

image

Začistila kulatým pilníkem, smirkovým papírem všechny vyvrtané otvory.

image

Vyzkoušela zda funguje elektrické zapojení.

image

image

Na hrnec jsem válečkem nanesla bílý matný Balakryl. Je to lepší válečkem, protože štetcem nanášíte barvu nestejnoměrně a mohou se vám zalepit otvory barvou.

image

Po zaschnutí barvy proběhlo patinování.

image

Hlavní část svítidla je hotová. Teď přišla na řadu recyklace PET lahví.

image

Vybrala jsem si čiré úzší a vysoké PET lahve od sportovního nápoje. Potřebovala jsem bezbarvé PET lahve, aby se sladily s bílý svítidlem.

image

Průhlednost lahví jsem potlačila použitím bílého Balakrylu, který jsem nalila dovnitř do lahví. Působí to podobně jako čiré a mléčné sklo.

image

image

Protože soutěžící měli být kreativní, nápadití a talentovaní, nalít Balkryl do lahví mi nestačilo. Využila jsem čirých ploch na PET lahvích a nažhaveným drátem je postupně všechny perforovala.

image

Při poslední lahvi už jsem skoro šilhala, ale výsledný efekt opravdu stojí za to. Navíc koresponduje s otvory na plechové části svítidla.

image

Pak už jen zbývalo sestavit svítidlo dohromady a je hotovo.

image

Nafotit, vymyslet popis zrecyklovanéhé předmětu a vložit na Balakryl soutěžní stránku. Vloženo, je to tam. Time! Za 20 minut končí možnost podat přihlášku do soutěže.

image

Na webu soutěže v Galerii jste mohli vidět další zrecyklované výrobky soutěžících. Nervy a pochybnosti pracují. Nafotila jsem to dobře? Nemám v popisku chyby? Mohla jsem svítidlo vyrobit lépe? Nic. Jdu spát. Za týden se uvidí. Porota vybere 10 finalistů soutěže.

image

image

Týden uběhl. Balakryl zveřejnil 10 finalistů soutěže. Hledám, hledám, nic. Hledám galerii zbývajích nevybraných výrobků. Hledám, hledám, nic. No tak nic. Hrncová medůzka nám zatím svítí v kuchyni, ale koupit si ji můžete zde. Ať novému majiteli dělá radost...