Dobrý den, vítejte u desátého dílu naší série rozhovorů, dnes s Jitkou Zoubkovou, alias  Anatole.

Také dnes můžete využít příležitosti a od 21 do 23 hod. s dotazovanou živě chatovat.

Ahoj Jitko, trochu si tě vyzpovídám :

1. Jak jsi se dostala k tvoření a k prezentování svých výrobků na Fleru?

Asi jako většina tvořím už, co si pamatuji... Ale co se týče tvoření na prodej, tak k tomu mě zlákala sestra, když jsme obě byly na mateřské dovolené. Potřebovaly jsme ještě nějakou činnost, abychom úplně nezcvokly, a korunky navíc se také hodily... i když se začátku to byly spíš velké výdaje a pak až trochu nějaký zisk :-)

2. Co tě v tvé tvorbě inspiruje?

Nejvíce mě inspiruje příroda a vše co k ní patří, tedy zvířata, kytky, nebe, voda....

3. S čím při tvoření nejvíce bojuješ?

S časem a svým synem :-) Času je málo a syna naopak někdy až moc... :-D

4. Kolik času věnuješ tvoření a kolik času bys mu chtěla věnovat?

Hooodně a chtěla bych ještě víc.

5. Na kterou fázi tvorby a prodeje se těšíš nejvíc a nejmíň? 

Nejvíce se těším, když mám něco v hlavě a mám konečně čas to nějak zrealizovat... nejméně se těším na fázi upravování fotek a vkládání na internet... Jinak mám hrozně moc ráda prodej šperků na trzích. To mě opravdu naplňuje. Jsme venku, většinou v krásném prostředí, kde si to Alešek (syn) užívá. Na každý trh jezdíme všichni spolu - já, manžel a syn, dříve s námi jezdila i sestra s dětmi.

6. Ukaž nám foto prvního výrobku a posledního, abychom viděli tvůj vývoj...

7. Co považuješ za svůj největší úspěch a naopak za největší neúspěch ve své tvorbě?

Považuji za úspěch, že celkem prodáváme jak na internetu, tak na trzích. Považuji za úspěch, že máme zákaznice, které se k nám vrací... A největší neúspěch (doufám, že jen zatím...), je asi to, že se nám se sestrou zatím nepovedlo rozjet, co už máme 2 roky vymyšlené, ale zatím nebyl dostatek financí to rozjet. Doufám, že se nám to povede a naše tvorba se posune zase i trochu jiným směrem...

8. Čeho by se měli vyvarovat ti, kdo s tvou technikou začínají?

Ostrých konců. Je to hrozné... nejen na háčcích, ale i přímo na špercích, pokud je konec drátu ustřihlý do špičky, tak ho zapilovat... Tyto kraje nehezky hyzdí jakýkoliv šperk.

Takto vypadají moje ruce kvůli práci se silnou chirurgickou ocelí.

9.  Jaký materiál bys nikdy nepoužila a s čím naopak ráda pracuješ?

Nikdy neříkej nikdy. Světe div se, ale nejvíc mě baví drát :-D

10. Kolik místa tvé tvoření pohlcuje?  Máš nějakou pracovnu, svůj "pracovní kout," nebo tvoříš na různých místech - třeba i na cestách?

Moje tvorba pohlcuje cca 1/2 bytu. Mám na všech stolech něco, v ložnici a pokojíčku mám sklad výrobků a korálků, drátů, kamenů...

Co jsem nastoupila do práce po mateřské dovolené, tak vyrábím i ve vlaku a je to celkem bezva. Mám tam klid. Nehuláká na mě ani manžel ani syn :-D

11. Máš nějaký oblíbený rituál při tvoření? Např. oblíbenou hudbu, nápoj, jídlo?

ne

12. Co na tvou tvorbu říká partner, syn :), rodina a přátelé?

Synovi se to moc líbí. Hrozně rád by mi pomáhal, takže je složité něco dělat, když nespí, protože je hned u mě a dělá se mnou :-). Manžela to ze začátku také chytlo a dost vyráběl. Nyní jen občas, jak má chuť. A hlavně mi říká, že jsem flér maniak :-) (přesněji flér-úchylák (pozn. manžel))

13. Chtěla by ses tvořením živit?  

Určitě, je to něco, co mě naplňuje. Jen asi nejsem takový hazardér, abych se tomu opravdu pokusila stoprocentně věnovat bez zaměstnání. A asi ani na samotné podnikání nemám dost ostré lokty.

14. Když netvoříš na Fler, vyrábíš něco jiného a případně co? 

Momentálně kromě šperků na trhy i na internet zvládám jen běžné opravné činnosti jako např. zkracování kalhot, zašívání děr... Jen sem tam třeba sestře ušiji kabelku.

No nespapali byste ho? :-D

15. Vím, že spolupracuješ se svou sestrou, dvojčetem, proto se musím zeptat, jak se vám spolu pracuje? Shodnete se víceméně ve všem, nebo máte na věci každá jiný pohled?

Jsme každá úplně jiná, takže se moc neshodneme, ale vzájemně se tolerujeme a uznáváme názor té druhé, což je důležité. Určitě jsme se už mockrát pohádaly a třeba si i "práskly" s telefonem. Jen u nás je dobré to, že si hned odpustíme. Většinou ještě za chvíli jedna zavolá a omlouvá se té druhé...

16. Kolik je ti biologicky let a na kolik se cítíš?

Je mi 30 a většinou, když si uvědomím, kolik že mi to vlastně už je, tak se upřímně zděsím.

17. Jaké jsou tvé další zájmy kromě tvorby? 

Moc ráda vařím a peču. Dokonce jsem s kamarádkami udělaly to, že chodíme k sobě na oběd. Vždy ta, u které se sejdeme, vaří, jedna přinese něco upečeného a ta třetí něco pro děti :-) a pak se po nás začali opičit na Nově, tak jsme v tom trochu polevily, a i práce už moc časté návštěvy nedovoluje.

19. Bez čeho nebo bez koho si nedokážeš představit svůj současný život  a bez čeho se v životě bez problémů obejdeš?

Svůj současný život si rozhodně nedovedu představit bez mých blízkých lidí, bez syna, manžela, sestry, ... Vše ostatní kromě lidí je nahraditelné. Jinak bez problémů se obejdu bez hádek, křivd, ubližování... :-)

Tady mi prijde, že vypadá Alešek už jako velký kluk..., ale jsou mu dva roky. On už jako miminko měl kukuč hrozně rozumný :-). To asi aby vyvážil ty prdlouše rodiče.

20. Jak si představuješ svůj ideální den?

Můj ideální den by vypadal tak, že bych byla s manželem, synem, sestrou a jejími dětmi někde venku za krásného počasí, kde bysme si všichni hráli a dělali blbosti, pak bych odpoledne ještě stihla něco vyrobit a večer prodat. Jo a ještě jsem zapomněla, že by do toho samozřejmě patřilo i být ten den v topu a ještě v novinkách, ale to už bych se asi samou radostí zbláznila :-).

21. Jaké ti chutná pivo? 

Už žádné. Ještě když jsem studovala, tak jsem se pivo pila neustále, přepila jsem se ho a od té doby jestli si ho dám jednou za 2 roky, tak je to hodně.  

22. Anatole, děkuji ti za všechny tvé odpovědi a moje poslední otázka zní, jestli jsem se tě nezapomněla zeptat na něco důležitého, co bys nám o sobě chtěla prozradit..?

Co bych vám o sobě ještě mohla říct? Mě a moji sestru hodně ovlivnilo, že jsem jako malé přišly o matku. Snažíme se svým dětem být co nejlepšími maminkami a dávat jim hodně najevo naši lásku, aby to vždy věděly, že je milujeme, protože co kdyby... 

Protože jsem toho o sobě příliš neřekla a ani fotek moc nedala, tak tady je přídavek :-) , ale protože teď většinou fotím já, tak fotek se mnou moc není a nebo max se mnou a synem :-)

Tady jsme na trhu. Alešek s námi jezdil už v bříšku, a když se narodil, tak jsme v tom pokračovali. Každý trh si moc užívá, a když má náladu, tak sám od sebe vezme vizitky a rozdává je kolemjdoucím slečnám a paním. Smějící se

Tady jsem na svatbě s milovaným synovcem. Na svatbě byl největší fešák - samozřejmě po ženichovi.  Mrkající

Jitko, děkuji ti za příjemný rozhovor.

Další rozhovor vyjde 25. května, tentokrát se bude Anatole ptát a Elis odpovídat.

Naše již proběhlé rozhovory - s Bijioux , Monnou, Natellkou, krivkat, Andělikou, Lettuce, Wertchou, Lenkou B, Eire a Khaki.