Dámy a pánové, -- vítáme Vás v našem strašidelném domě --, kam mohou vstoupit jen ti nejodvážnější! 

Naše strašidla děsí nejen malé děti, ale i mnohé dospělé, proto je naší povinností Vás upozornit, že dnes je předvečer všech svatých, kdy moc i záludnost našich strašidel dosahuje děsivých rozměrů!

Ještě Vás neopustila odvaha? Výborně! Pak nasedněte do vozíku a pevně se držte, protože právě začínáme!

 -- amazonit --

GUTTÁTUS AQUADUCTUS

...je strašidlo, které způsobuje kapání kohoutků. Jistě to každý zná - nový kohoutek, nové těsnění; přesto se ozývá 'kap, kap, kap', což trhá uši a člověk z toho šílí, až zešílí.

PANICUS ATACOSUS

...je spíš strašidelný démon. Naštěstí jej neznám osobně, ale mám kolem sebe lidi, kteří jsou jím občas atakováni. Vyskočí z ničeho nic a pak lidi mívají pocit, že mají infarkt, nemohou dýchat, jsou paralyzovaní, k smrti vystrašení atd.

-- JanineFragments --

EMILKA

Moje dětství je úzce spjato s malou vesničkou na Domažlicku. My děti jsme se cítily volné a svobodné, žádná vrátka, byť zamčená, nás neodradila od návštěvy tak lákavých zahrad a dvorků a mnohdy se nám podařilo proklouznout i na staré půdy, kde se skrývalo tolik pokladů a tajemna.

Někdy ty naše návštěvy byly podobné náletu kobylek. To když jsme sklidily úrodu ještě před dozráním a pošlapaly při tom celé záhony, ulámaly větve ovocných stromů, abychom si pak někde v koutě ukryté před zraky dospělých v klidu vychutnaly ty báječné třešně pana ředitele naší maličké školy.

Rodiče si zažili chvilky, kdy už nevěděli, co s námi, a jediné, co na dětskou fantazii platilo, byla strašidla - od čarodějnic, přes pekelníky až po krvavé koleno. To pro mě bylo v mých představách opravdu hrůzostrašné. Pamatuji si, jak jsem u nás na statku prolezla před spaním každý kout, prohlédla skříně a kontrolovala prostor pod postelí, protože co kdyby…

Když jsem později pátrala, jak to koleno vlastně vypadá, zjistila jsem, že rodiče zřejmě vycházeli z dětské hry Na Krvavé koleno (nebo také na Krvavého dědka), kterou si hráli táborníci už kolem roku 1940, a nejspíš i za první republiky. Kořeny má ta hra možná v anglickém strašákovi zvaném Bloody Bones (Krvavé kosti), který ze všeho nejraději chytal a požíral malé děti.

Základem hry je rituál založený na opakování předem určeného dialogu, který trochu připomíná magické zaklínání. Vybere se jeden hráč, který představuje Krvavé koleno. Ten si dřepne uprostřed velkého kruhu. Ostatní pomalu chodí okolo něj a odříkávají: "První hodina odbila, lampa ještě svítila. Druhá hodina odbila, lampa ještě svítila. Třetí hodina odbila..." a tak dál. Až to Krvavé koleno přestane bavit a uprostřed věty zakřičí: "Lampa zhasla!" A vrhne se na ostatní. Následuje krátká honička se srdcem bušícím až v krku. Koho chytí, ten se stane Krvavým kolenem.

V mých představách je Krvavé koleno hororová rosolovitá hmota bez končetin s krvavým cosi místo hlavy, s důlky místo očí, která nebohé děti pohltí a nepustí.

Říkala jsem si, že něco takové nakreslit nechci, ale přeci jen bych ráda, aby moje kresba tohle dětské strašidlo, byť hodně vzdáleně, připomínala a aby naopak moje ztvárnění bylo roztomilé, hravé a mazlící. A tak jsem stvořila Emilku. Roztomilou malou strašidelnou holčičku s mašličkou i bez ní. :-)

-- Ajeejee --

ŠKODOLIBKA NEZBEDNÁ

Druh: Škodivci člověčí

Výskyt: Pozor! Může se vyskytnout kdekoli. Napadá hlavně nevyrovnané, nepřející a nešťastné lidi!

Popis: Tato nenápadná potvůrka může potrápit kohokoli, v jakémkoli věku. Potíže sama vytváří a podporuje - pak hostitele nabádá ke škodolibému vysměchu!

Obrana: láska, přátelství, nadhled

-- Ivca79 --

ČERNÁ RUKA

Do lexikonu strašidel jsem si připravila takovou klasiku - Černou ruku. Bylo to první, co mě napadlo. Černá ruka, jak všichni vědí, je pod každou postelí, a když dá člověk v noci nohy z postele - CHŇAP!!!!...

Netuším, jestli jsem se dokázala držet techniky kreslení, nebo už jsem v malování, ale použila jsem PanPastel a pastely v tužce.

-- Jitka STUDÉNKOVÁ 2D --

STRAŠIDLAX A STRAŠIDLAY

Zůstala jsem věrná svým mandalkám, tak přihazuju dvě strašidýlkový...

*********************************************************************************************************************

Pokud se Vám naše strašidelná projížďka líbila, napište nám do komentářů, dejte nám lajk a sdílejte, kdekoli a s kýmkoli můžete. Děkujeme!

Pokud  rádi kreslíte a chcete se aktivně účastnit našich klubových výstav a blogů, přijďte mezi nás do klubu -- Kreslíme --

A pokud se opravdu rádi bojíte a proklik na začátku blogu Vás zklamal, pak si nasaďte sluchátka a -- klikněte sem --Mrkáček

Blog připravila: -- La Petite Bohémienne --