Závěsný papírový kornout vychází z tradičního květinového aranžmá. V domácnostech byl původně určen pro vystavování květin, a to zejména sušených. Proto se do něj vkládaly nejen růže, hortenzie apod., ale i aromatické bylinky. 

V papírové podobě je dárkem pro přítelkyně a maminky a podle charakteru zpracování zdobí domácnosti od jara do zimy. V sadě po několika kusech bývá působivou dekorací pro svatby, zahradní párty, narozeninové oslavy... Mimoto se kornout plní i dobrotami pro koledníky a další příležitosti.

Základem je buď čtverec papíru, jehož stočením vznikne kornout s vyvýšenou „zadní stěnou“

nebo papírová kruhová výseč stočená do pravidelného kornoutu.

K zavěšení použijeme provlečený drátek, stuhu, přízi. Pokud je hmotnost dekorace minimální, postačí i nalepené papírové poutko (ucho).

Už při výběru základního papíru značně ovlivňujeme charakter výrobku.

Papírem v pastelových barvách vytvoříme základ pro kornout ve stylu shabby nebo vintage. Tradiční je téma jarní, vánoční i novorozenecké.

Výrazně barevný či vzorovaný papír stačí dozdobit bordurou, jednoduchým štítkem, geometrickým tvarem. Vzhled kornoutu pak může působit hravě nebo i moderně.

Kromě textilních a papírových květů jsou velmi efektními ozdobami skládané rozety, štítky, visačky.

Kornout doplňujeme též fotografiemi a obrázky, výseky ptáčků, motýlů, vloček apod.

Strohý tvar kužele oživíme papírovými visačkami, textilními stuhami, krajkami, lemovkami, střapci, kovovými drátky. Necháme je viset do prostoru od horního okraje, omotáme je nedbale kolem kužele nebo jimi prodloužíme kornout od spodní špičky.

Podle stylu a zaměření použijeme i další materiály: kovové přívěšky, ozdobné svorky, perličky, kožešinu, knoflíky apod. 

A co do kornoutu?

Nejlépe aranžmá z přírodnin (větvičky stálezelených rostlin, sušené květy, makovičky, skořicovou kůru, šišky, mech, peříčka) doplněné dekoračními drobnostmi ... a samozřejmě papírové ozdoby.

Dobrá rada na závěr: Při zdobení si vybereme, kterou část budeme dekorovat více. Ponecháme-li kornout jednodušší, vynikne jeho bohatý obsah. A naopak, výrazně zdobený kornout stačí doplnit tvarově i barevně jednoduchými, nepříliš vyčnívajícími předměty.

Další inspiraci najdete na nástěnce. Zároveň jsou zde uvedeny zdroje publikovaných obrázků.

Zaujala vás kombinace papírové tvorby a aranžování natolik, že si sami dekoraci vyrobíte? Super! Můžete se navíc pochlubit se svým kornoutem v přehlídce - soutěžně nebo i nesoutěžně. Na fotografie kornoutů se těším do pondělí 18.5.2015  - viz soutěžní blog.

Pro klub Cardmaking připravila Jitka, VyZa