Vyzkoušejte si plstění jehlou ve formičce

Co si udělat kytičku, zvířátko, zvoneček nebo něco jiného ? Jste limitováni jen tím, jaký tvar vykrajovátka doma najdete. Proberte vykrajovátka na těsto, hodí se ale i ta, co mají děti na hraní na písku, pak už potřebujete jen rouno, jehlu na plstění a houbu a můžeme začít.

Potřeby
cca 10 gramů rouna různých barev, záleží na velikosti, vykrajovátko, jehla na plstění, houba

Postup

  • Vykrajovátko vyplníme rounem, položíme na houbu vysokou tak, abychom pícháním nenarazili na podklad a nezlomili jehlu a plstíme. Dáváme pozor u kraje, abychom jehlou nenarazili do vykrajovátka, pomůže když máme jehlu kolmo.Vykrajovátko můžeme otočit a plstit z druhé strany, pokud zjistíme, že je na některém místě málo rouna, přidáme. Plstíme tak dlouho, až je vnitřek kompaktní, to zjistíme, když plst vyndáme z vykrajovátka.
  • Doplstíme tvar, já jsem měla soba vysokého asi 2 cm, a tak jsem plstila i ze strany, aby se trochu zpevnil. Doplstíme pak i detaily, v tomto případě oči a ocásek.
    Protože se to tvarem vykrajovátka nabízelo, rozstřihla jsem podélně parohy a také přední a zadní nohy a tak vznikla figurka, kterou je možné postavit.
  • Nakonec dalším plstěním jehlou začistíme povrch, popřípadě si vypomůžeme nůzkami, aby nebyl příliš chlupatý a vypadal úhledně.

image image

image image image

Potřeby pro plstění a široký výběr barevných roun najdete v našem obchodě Atelier Johanna