Proč pokrývat hlavu?

Svatý Pavel v 1. listu Korintským (11: 4-5) praví: "Každý muž, modle se aneb prorokuje se zakrytou hlavou, zneuctívá toho, kdo je mu hlavou. A každá žena, která se modlí nebo prorocky mluví s hlavou odkrytou zneuctívá toho, kdo je jí hlavou. Je to jedno a totéž, jako kdyby její hlava byla oholena." Dále vysvětluje hierarchii na zemi: „Kristus je hlavou muže a muž je hlavou ženy, vždyť muž není z ženy, nýbrž žena z muže.Z toho důvodu má žena mít na hlavě znamení moci kvůli andělům.“ Moc v tomto případě znamená sílu konat co je dobré, podle pravdy. Mocný není ten, kdo může dělat co se mu zamane. Mocný je ten, který má sílu a vůli vytrvat v dobrém.
Zahalování hlavy je odleskem krásy Boží vůle a přirozeného řádu. Bůh stvořil ženy krásné, vlasy jsou korunou slávy. ( "Hlava na Tobě jako karmel vyjímá se a v plášti tvých vlasů šarlatovém, král kvůli té kučeravé kráse zajatcem je rázem.", Píseň písní. 7: 6) A pro tu slávu, slávu Boha a jeho stvoření mají ženy nosit závoj. Zahalování během modlitby je znamením naší pokory a skromnosti, naší poddajnosti k Bohu. Jsou to vnější znamení souladu s Boží autoritou a měli by zrcadlit naše nitro, naš vnitřní stav náklonnosti k Bohu. Závoj je třeba nosit jako symbol lásky, lásky jako svobodného privilegia, nikoli pouze jako slepou tradici. Člověk musí chtít následovat Boží vůli a mít plnou důvěru, že nám na oplátku bude dávat stálou konverzi našeho srdce a svatosti.
Jak svatý Pavel vysvětluje, ženy by měly nosit závoj, když se modlí. Ježíš zase říká, že bychom se měli stále modlit a neochabovat (Lukáš, 18. kapitola). Mnohokráte ženy nemají čas sedět a modlit se bez nějakého rozptylování nebo práce. V koloběhu všedního dne, radosti i utrpení, můžeme patřiti se závojem Bohu, míti ho jako formu modlitby. Působí také jako fyzická připomínka sobě samé a dalším, které vám nabízí denní povinnosti.
A pak, při bohoslužebných obřadech, a vlastně kdykoliv v přítomnosti Páně (mše, adorace, nebo i požehnání) jsou shromážděni s věřícími také andělé. Jak se mají dívat na pýchu a neposlušnost, když právě ona byla příčinnou odklonu třetiny z nich? O neslušném odívání v takovýchto chvílích ani netřeba hovořit, ale když Sv. Pavel přímo nabádá ženy k nošení závojů, neřadí se odklon od těchto krásných tradic právě taky mezi neřesti neslušného odívání?

Mantilky jaké nosí ženy v Denveru