...

Miluju architekturu velkoměst.
Se vším tím železem, sklem a betonem.

Miluju staré továrny, ikdyž mají již rozbitá okna a život se v nich jen skrývá.
Miluju přírodu, která se nenápadně a přesto usilovně udržuje v tomto zdánlivě nehostinném prostředí.

...

A všechny tyto vlivy, tyto lásky se sešly v poslední kolekci šperků.
Protože ke starým městům, železu a loftům patří taky recyklace.

image

image image
image image image

Vzala jsem věc, jejíž čas už vypršel. Věc, která by byla bez milosti vyhozena. S trochou štěstí složitě recyklována. Místo toho jsem ji rozebrala. Do nejmenšího kousku. Některé kousky jsem vytřídila, pro snazší recyklaci. Ale jiné, ty blyštivé kousky,  dostaly nový kabát. Novou příležitost k životu.

Přidala jsem k těm trvanlivým blyštivým kouskům něco "křehkého" a barevného. Kamínky.

image image image
image image image

Každý kovový kousek bylo potřeba řezat či stříhat, trpělivě vrtat a brousit.
Zlatavé jsou obzvláště vzácné, těch je opravdu jen pár. Ikdyž... třeba budu mít štěstí... třeba najdu další věci ztracené v čase se zlatavou barvou. Ale moc na to nespoléhejte.

Měděné jsem patinovala. Umocnil se tím jejich recyklovaný vzhled.

Pro každý blyštivý kousek jsem pečlivě vybírala barevnou kotvičku. Perličky, tyrkysy, granáty, korály... či surové diamanty.

image image image
image image image

Celá kolekce je minimalisticky laděná. Kousek plechu, kousek drátu a kousek přírodniny. Kousek kovu a kousek minerálu. Kousek základu a kousek barvy. Lehce.

image image image
image image image

Jsou lehké, že o nich téměř nebudete vědět. Proto mají mechanický uzavíratelný háček.
Náhrdelníky jsou designovány tak, aby zavěšení nerušilo jejich minimalistický vzhled.

A pohromadě vypadají už úplně neodolatelně...