Tyto blogy by Vám měly shrnout to nejdůležitější, co potřebujete vědět o vybraných sociálních sítích, aby Vám co nejlépe posloužily při propagaci Vašich Fler obchodů. Také zmíním nejdůležitější pravidla probíraných sociálních sítí a s nimi související pravidla Fleru, abyste se kvůli neznalosti nebo opominutí těchto pravidel nedostali do potíží.

Prosím, mějte na paměti, že tyto blogy Vám mají pouze poradit, jak na sociální sítě, abyste je mohli začít používat k propagaci Vašeho Fler obchodu. Je proti pravidlům Fleru zveřejňovat odkazy na Vaše stránky či profily na Facebooku, Google+, Pinterestu, Twitteru atd. Totéž platí i pro odkazy na Vaše www stránky, obchody mimo Fler, eshopy apod. V rozporu s pravidly Fleru je i pouhé nabádání k dohledání těchto údajů!

V první části jsem se Vám pokusila co nejjednodušeji popsat, jak si založit stránku, nebo také firemní profil, na Facebooku. V této části se dozvíte, jak se přepínat mezi Vaším osobním profilem a stránkou a jak stránku připravit před „náborem“ fanoušků a případným propojením s Vaším Fler obchodem.

Po vytvoření stránky se můžete jednoduše přepínat mezi Vaším osobním profilem a stránkou, takže můžete dávat To se mi líbí, komentovat atd. sami za sebe, a nebo za Vaši stránku. Pro přepnutí najeďte vpravo nahoře na ikonku ozubeného kolečka, klikněte a vyberte stránku v nabídce Používat Facebook jménem. Po kliknutí Vás Facebook automaticky přesměruje na Vaši stránku. Pro přepnutí zpět na osobní profil postup opakujte, pouze s tím rozdílem, že vyberete jméno Vašeho osobního profilu. V tomto případě Vás Facebook přesměruje na Váš osobní profil. Je také možné rovnou najet na Vaši stránku přes položku Stránky v nabídce na levé straně. Facebook Vás poté nahoře upozorní: Přidáváte příspěvky, komentáře a hodnocení To se mi líbí jménem stránky [Jméno Vašeho osobního profilu] – Změnit na [Jméno Vaší stránky]. Stačí kliknout na Změnit... a jste přepnutí. Stejně tak se pak můžete rychle přepnout zpět na Váš osobní profil.

A teď nastává ta pravá chvíle pro „vyšňoření“ Vaší stránky.

Pokud se Vám po najetí na Vaši stránku na konci URL adresy zobrazuje spousta čísel, nastavte si Uživatelské jméno pro Vaši stránku. URL Vaší stránky bude potom bez čísel a snadněji zapamatovatelné.

Nahrajte úvodní a profilovou fotku. Tyto dvě fotky jsou v podstatě to první, co případný fanoušek na Vaší stránce uvidí, takže si na nich dejte záležet. Ideální rozměry pro úvodní fotku jsou 851 x 315 pixelů. Obrázek by neměl mít víc než 100kB, aby se Vám nenahrával příliš dlouho, ale trochu větší velikost není na překážku. Ideální rozměry profilové fotky (avataru, loga) jsou 180 x 180 pixelů. Můžete zvolit formát JPG nebo PNG. Počítejte s tím, že kvalita obou fotek po nahrání na Facebook může být trochu horší než Váš originál.

!!!POZOR!!! Nahrávejte pouze fotky, ke kterým máte všechna práva a které neporušují autorská práva jiných.

Úvodní fotky nesmí obsahovat:

...více než 20% textu

...informace o cenách, slevách, ani www adresu, kde je možné něco nakoupit (pro www adresu máte políčko jinde na stránce)

...žádné kontaktní informace jako www adresu, email apod. (tyto informace patří do sekce O stránce)

...odkazy na funkce To se mi líbí nebo Sdílet, ani šipky k těmto funkcím

...žádná vyzvání typu Kupte... nebo Řekněte to přátelům (to si nechte až do jednotlivých příspěvků)

Úvodní fotky nesmí být klamavé nebo zavádějící.

Pamatujte si, že úvodní i profilové fotky jsou veřejné, takže je vidí i nefanoušci, zkuste tedy využít jejich potenciál plnou měrou.

Pokud Vám tvorba těchto fotek přijde příliš složitá, zkuste se obrátit na lidi, kteří Vám je mohou vytvořit. Mimochodem, jsem jednou z nich. Mrkající

Doplňte všechny informace do sekce O Stránce. (Dostupná políčka se liší podle kategorií stránky.)

Pokud chcete, můžete nejdřív nahrát fotky Vašeho zboží a napsat nějaké příspěvky, aby Vaše stránka nebyla úplně prázdná, ale není to podmínkou. (Na druhou stranu máte větší šanci zaujmout pozvané, když už na stránce bude nějaký obsah.)

Začněte hledat fanoušky.

Pár rad na závěr:

Mezi Vaše fanoušky se počítají pouze lidé, kteří Vám dají hodnocení To se mi líbí ze svého osobního profilu. Stránky se do fanoušků nepočítají, ale můžete si zvolit několik nejoblíbenějších stránek, které se budou neustále zobrazovat na Vaší stránce. Můžete tak zviditelnit Vaše další stránky, nebo udělat reklamu stránkám, které máte opravdu rádi.

Pokud nepovolíte zobrazování Vašeho osobního profilu na Vaší stránce, fanoušci nebudou vědět, že správcem stránky jste Vy, ani nebudou mít žádný přístup k Vašemu osobnímu profilu, takže pokud chcete udržet Váš osobní profil v tajnosti, není to problém. Pokud však chcete, aby Vaši fanoušci byli schopní Váš osobní profil najít, musíte na Vaší stránce zobrazování nastavit přes nabídku Nejoblíbenější > Vlastníci stránky > Upravit nejoblíbenější vlastníky stránky.

Příště Vám řeknu trochu víc o náboru fanoušků a propojení stránky s Vaším Fler obchodem.

Poznámka: Nejsem odborník na sociální sítě, pouze jejich dlouhodobý a častý uživatel, takže rady, které v těchto příspěvcích naleznete, není možno považovat za odborné konzultace. Děkuji za pochopení.

Odkazy na další části:

Část 1. | Část 3.