foto: zdroj internet

Srdečně vítám všechny fanoušky a příznivce korálkové výšivky. Vítězka minulého kola kat-ja vybrala letně osvěžující téma pro další společnou tvorbu a to ,, tropické ovoce,,.

Je spoustu druhů ovoce, pocházejících ze vzdálených krajin, jejichž barevná, chuťová a užitná variabilita se snad ani nedá popsat.

Mezi nejznámější a v naší republice nejnabízenější patří např. ananas, citron, grapefruit, pomeranč, mandarinka, kiwi, pomelo, banány, fíky, datle, granátové jablko, liči, nashi, pitahaya, papája, karambola, mango, ale i olivy, kokosový ořech.

Ovoce je velmi významným zdrojem vitamínů. Hlavní složkou ovoce jsou voda a sacharidy. Obsah bílkovin a tuků je zanedbatelný (pod 1 %). Ovoce je nutričními poradci často doporučováno jako bohatý zdroj vitamínů i živin, ale korelace byly nalezeny údajně i například v pravděpodobnosti výskytu rakoviny. / zdroj:Wikipedie /

Jejich úprava a využití v kuchyni je různá. Na sladko, na slano, grilované, do nápojů, sirupů, záleží na chuti a preferenci. Ale je tu možnost  vyrobit tropické ovoce jako šperk. Technikou našeho klubu a to je korálková výšivka. 

Níže pár obrázků ovovce pro ilustraci a pak zpracování členkami našeho klubu:

A nyní soutěžní příspěvky ...

kat-ja:

CORRAL:

ve-ra:

olena-n:

Budeme rády, pokud nám v komentářích napíšete autora šperku, který Vás nejvíce zaujal. Vítězka opět vyhlásí téma pro další společné tvoření.

Hlasovat můžete do 30.7.2021  do půlnoci a každý může přidělit tři hlasy. To znamená 3, 2 a 1 bod.

Vyšíváte? Zkuste to s námi. Podmínkou členství v klubu je mít v nabídce alespoň jeden hotový výrobek zhotovený technikou korálkové výšivky.