Kalendář 2014 s receptářem je společná práce švambi a lind. Receptář šila a vyšívala švambi a lind písmenka psala a obrázky malovala. Kalendárium je práce švambi a konečnou formu dala kalendáři lind.

Titulní strana kalendáře vznikla propojením všech podkladových motivů.

image

image

image

Podkladový tisk je zároveň vzorníkem potisků lněných panelů od lind. Kalendář má dvě varianty - malou a velikou. Na velikém kalendáři jsou podklady tisku na len v měřítku 1:1. Také recepty všité do velikého kalendáře jsou stejné velikosti, jako hnízdilkovské receptáře. Výběr z receptáře je nyní též k vidění v novém 5. vydání časopisu Klobuk na pařezu.

image

image

image

Menší
kalendář je celý tištěný, oba na bílé matné křídě. Veliký má tištěné podklady a jsou do něj všívány jednotlivé receptářové listy. Kalendáře se od sebe liší velikostí, cenou, rozdílnou gramáží a vazbou.

image
image

Kalendárium vyšívala ručně švambi. Lind potom upravila a seskládala názvy měsíců  a čísla v počítači.

image

Součástí obou variant kalendáře je látkový pytlík se sítotiskovým motivem.

image

Receptářové listy mají své originální předlohy. Jejich velikost je většinou jednou tak veliká, jako reprodukce. Obrázky jsou malovány kombinovanou technikou na papíry s barveným podkladem. Ponejprv jsme vybíraly vhodné motivy, potom lind psala texty a hledala místa vhodná pro kresbu, ale jen drobnou, aby měla švambi ještě dost prostoru pro výšivku.  Nám nevadí, že jsme od sebe vzdálené téměř dvěstě kilometrů :)