Zase bych vám chtěla napsat něco zajímavostí o horoskopu – popíšu to víceméně pro laiky, nebudu vás unavovat odbornými názvy, jde mi o to, aby vše bylo hravou a čtivou formou.

image

Slunce                                             Luna

K obrázku svého horoskopu potřebujete data, přesný čas a místo narození , od toho se odvíjí začátek horoskopu , což je  hrot 1. domu zvaný Ascendent - o kterém jsem psala minule.

Dříve se vše – celý horoskop vypočítaval a kreslil ručně, což je práce na několik hodin. I když  dobří lektoři  astrologie  své žáky učí také si pár horoskopů vypočítat ručně – třeba pomocí kalkulačky. Ale nyní již existují astrologické programy,které šetří čas,  kde při zadání potřebných dat si obrázek horoskopu vytvoříte okamžitě.

Dřívejší horoskopy vypadaly třeba takto: což je horoskop Valdštejna od Joh. Keplera

image

Nemusíte vlastnit astrologický program, pokud vás zajímá obrázek vašeho horoskopu při narození,  /nazývá se nativní horoskop/, můžete si jej vytvořit na volně přístupných programech , třeba jednoduchý  na stránkách alabe com., nebo v češtině na  stary.astromat.cz

Když máte horoskop před sebou, než začnete rozebírat planety, můžeme jej začít posuzovat z mnoha úhlů. V tomto případě podle toho, kde leží většina planet.

V horoskopu vidíte dvě osy – vodorovná rozděluje horoskop na převahu  vnějšího  /nahoře/ a vnitřního projevu.

Převaha planet pod obzorem dává potřebu přikládat větší význam vnitřnímu a osobnímu životu. Vnější svět  může být světem konfliktů, kterému se člověk  cítí  vyhnout. Lpí na svých kořenech, na své minulosti a na svém soukromí. Takový člověk může být velmi ovlivněn rodinným prostředím.

Převaha planet nad obzorem dává potřebu projevovat se navenek, veřejně se realizovat. Takový člověk se snaží  na sebe upoutat pozornost a přikládá značný význam tomu, jak se jeví ostatním. Hledá smysl a význam života v kolektivních záležitostech.

Svislá osa rozděluje horoskop na - já - vlevo a my - vpravo

Pokud je většina planet vlevo ve východním sektoru – je zde fixace především na sebe, takový člověk má rád život pod kontrolou. Převažuje činorodost, rozhodnost. chce být soběstačný a nezávislý. Snaží se zanechat na světě nějakou stopu, opěrné body hledá u sebe, ve svých zkušenostech, spoléhá sám na sebe a nese za sebe svou odpovědnost, ze svých plánů jen máloco obětuje druhým.

Planety postavené převážně v západním pásmu ukazují, že velký význam přikládá člověk vztahům k druhým, hledá v nich svou vyrovnanost, jeho vlastní pocit identity není silný. Okolí zde má úlohu jakéhosi katalyzátoru vlastního vývoje. V tomto případě se lidé často usilují doplnit se prostřednictvím partnera právě v těch místech, kde člověk vykazuje slabiny, aby mohl zažít vyváženost.

Další zase příště - budu ráda za vaše ohlasy. Pokud nebude něco jasné, ráda dovysvětlím.

První díl zajímavostí z astrologie zde

Něco o jantrách zde

A pokud se chcete podívat do mého krámku na šperky z cínu  , tak tudy....

Zdravím Dag

Ps.

Samozřejmě ne každý horoskop má takto uspořádané planety. Pokud jsou planety rozprostřeny po celém horoskopu, ukazuje to na velkou oblast zájmů, činnost člověka je taková variabilní, , v podstatě se může zabývat jakoukoliv oblastí - ale ne vždy dokáže napřít všechnu energii na jednu jedinou oblast.