Tak jako každý začátek nového roku vede k zamyšlení nad tím co bylo a co bude, tak i rozvážný Kozoroh promyslí každý svůj následující krok a zváží všechna pro i proti. V celém zvěrokruhu není žádné jiné znamení vybaveno tak velkým smyslem pro svědomitost, cílevědomost, trpělivot a praktičnost.

KOZOROH (Capricorn) - 22.12. až  20.1.

Planeta: Saturn
Živel: Země
Kameny: achát, ametyst, azurit, fluorit, granát, hematit, jantar, jaspis, karneol, křišťál, labradorit, lapis lazuli, malachit, měsíční kámen, obsidián, olivín, onyx, rubín, safír, turmalín (černý), tyrkys, záhněda.
Barvy: přírodní, zemité, tmavé odstíny zelené, fialové a modré, tóny šedi, šarlatová, černá a bílá, černá a zlatá

Kozoroh je ctižádostivý, opatrný, vážný, přemýšlivý a často také tvrdohlavý. Umí dobře přesvědčovat. Má velmi dobré organizační schopnosti a smysl pro povinnost. Svá rozhodnutí mění jen výjimečně. Je taky konzervativní a nedůvěřivý. Často dosáhne svých vytyčených cílů, většinou však až v pozdějším věku.

Ve vztahu bývá zdrženlivý. Své city se snaží držet pod kontrolou a většinou se řídí svým rozumem než emocemi. To ale neznamená, že nedokáže vroucně milovat.

Negativními vlastnostmi může být jeho chuť ovládat, vítězit a vychovávat. Občas bývá i chladný a přehnaně šetrný. Chybí mu spontánnost.

V módě je Kozoroh spíše konzervativní. Módní výstřelky ho nechávají klidným. Dokáže ho ale nadchnout určitá dávka lehké extravagance. Nemá rád nic fádního, ale ani přehnaně drahého.

Potěšíte ho hlavně praktickými dárky. Má rád originalitu a nápaditost, ale můžete ho překvapit i romantickým dárkem.

Pokud právě sháníte dárek pro Kozoroha, nechte se inspirovat tipy klubu "Dárky nejen podle znamení"

image  image    image

image  image  image 

      image

  image    image

Ve znamení zvěrokruhu:
   image