Kvůli rýmu jsem vás trošku zmátla, není to vlastně obraz. Je to jedna fotografie, legendární a do morku kostí milovaná i zatracená. Ta, kterou uděláte jednou za život a pak tisíckrát zkoušíte překročit vlastní stín... :). Mě se to nepovedlo, ale mám na Fleru báječné přátele. Nemají tu zatrápenou ruční brzdu ani rodičovské pouto jako já, a tak onen černý zázrak byl znovu oživen. Transformován, prohnán sítnicemi, rukama a srdcem členů Fler klubů kreslícího i malířského. A s ním i jeden snímek lesního chrámu pro ty, kdo raději tempo relaxační.

image image

Chladnokrevný kůň, člověk a les.

Pojďte se podívat, jak dvě mé fotografie inspirovaly komunitu...

image

"Energie, síla, pohyb. Chladnokrevníci v lese.
Moje nejoblíbenější Helenina fotografie."

LucieVV

image

Arklys

"...neboli litevsky kůň.
Akvarel na kartonu Lana velikosti 18 x 26 cm, vlastní malba 12 x 17 cm. Text kolem chladnokrevníků je slovo "kůň" v různých jazycích. Psáno kaligrafickým perem Osmiroid, modrým inkoustem. "

ChilliArt

image

Cestou lesem

"Potřebovala jsem "uzdravovací"  dětský obrázek, o kterém bych si mohla povídat s dcerkou, která zrovna marodila. A protože jsem předtím zrovna prohlížela Heleniny fotky, volba  tématu byla jasná. Akvarel jsem použila pro jeho hravost, ptáčci vznikli v podstatě z barevných skvrnek. Výraz je stylizovaný, uzpůsobený dětské ilustraci. Šlo mi o navození pohádkového dojmu a ačkoli jde grošáček lesem těsně před setměním, není tam sám a les také není zlověstný."

agrafaART

image

Patlalca

image

Já a můj stín
"Myšlenkou zpracování bylo, že na původní fotografii je sice dvojice koní, ale myslím, že si každý všimneme hlavně toho prvního, s jeho do oblouku vyklenutým krkem a vlající hřívou, a ten druhý je trochu upozaděn, takový Stín... a mně to bylo trochu líto. Proto jsem chtěla vyzdvihnout také jeho Majestát. Proto jsem ho zvýraznila bílým pastelem.

A kdo je teď já a kdo je stín?

Na obrazu je vlastně jen jeden kůň, jen jedna Bytost. Jen má dvě poloviny celku - jednu zemitou, akční, tělesnou formu (černý kůň) a druhou éterickou, duchovní stránku.

Tělo a Duch. Světlo a tma. Jin a Jang."

image

Nanebevzetí koně chladnokrevného
"Pocta koním chladnokrevným, jejichž práce a píle nám může být příkladem. Jejichž práce nejen v lese nemá konkurenci co do ekologie i drsné romantiky. Poctiví pracanti, trpěliví, na slovo poslouchající. Není co dodat. Tak ať nám z lesů nezmizí..."

Toril

image

Tričko - Pohádka o koních

"Jednou z fotografií jsem byla natolik unešena, že jsem se rozhodla do toho jít. Co vzniklo - myslím rozhodně stojí za to.
Tihle koně mají tvrdou práci. A protože mě z toho, jak se dřou i při malování bolelo celé tělo s nimi....rozhodla jsem se jim ubrat dřiny a promítnout do nich víc života..."

ateliersarka

image

e-zaba

image

Roja

image

image

Žaneta - grafika

image

Art Niké

image

Martina - 888

image

"Název jsem si vypůjčila od jedné knihy o józe. Obě fota se mi propojila. Linie kmenů z první fotky ve mě probouzejí asociaci na chrám, ticho. Druhá pak obrovskou vnitřní sílu, která je zaměřena do jednoho bodu-cíle.
Úcta a pokora."

Jitka STUDÉNKOVÁ 2D

image

Před branami

image

Když se táborák vymkne kontrole...

Černá Krysa

image

Zeus

"Při pohledu na tuto fotografii se mi okamžitě vyjevil Zeus, který se vydává na cestu po svém království s koňským spřežením.
Zeus je bůh hmotné přírody a velkých nebeských jevů, v nichž se projevuje vesmírný život – je personifikací nebe a jeho záře, symbolem deště, větru, bouře, střídání ročních období, střídání dne a noci...., bohem blesků, uctívaným na vrcholcích hor.
Jako nejvyšší bůh Zeus ztělesňuje řád, jehož je i ručitelem, musí obnovovat rovnováhu vesmíru a chránit výsady a moc bohů.
Zeus je bůh spravedlivosti - bdí nad tím, aby byly dodržovány přísahy a zákon pohostinnosti a uděluje dobré a zlé. Trestá též bezbožnost a překročení míry, ale také odměňuje zbožné činy..."

image

Druid

"Druid pokojně kráčí po kamenité cestě se svým vznešeným společníkem.
A copak to veze?
- Asi nějaké kouzelné byliny ze své zahrádky.
A kampak to jde?
- Do Božího království.
A on zná cestu?
- Cestu mu ukazuje mléčná dráha.
A hele, už je u brány Božího království. Vítá ho nádherná záře, která je pozvánkou dál.
Jen jdi, už na tebe čekají. I bohové milují tvé zázračné byliny, vždyť jim také žehnají."

Lenulka1

Je až neuvěřitelné, co všechno lze vidět v "obyčejné fotografii". Někdo se rozplyne v tichu, jiný má potřebu přiživit oheň. A to je na umění to krásné. Může se nám líbit nebo nemusí, ale když stojí za to, vyvolá v nás emoce.

Děkuji všem svým přátelům, kteří se nebáli je vyjádřit. Jste skvělí {#emotions_dlg.rose2}