Psal se rok 2015. Jeden zimní den, kdy jsme s Danou seděly v ateliéru a rozjímaly, jak a co bude dál. V tom jí zazvonil telefon. Na druhém konci se ozval mužský hlas. Pán Daně sdělil, že se od jedné své známé dověděl, že šijeme a máme zálibu v zajímavé látky. Což měl svatosvatou pravdu. Rozloučili se s tím, že se my dvě dohodneme a ozveme se. Dana byla v pokročilém stádiu těhotenství a mně se v třeskutých mrazech nechtělo jet přes celou republiku pro "pár" látek. K opětovnému spojení s Jižními Čechami došlo v létě. A tak jsem si jedno nádherné sobotní dopo-odpoledne udělala výlet za příběhem.

Ve svém království mě přivítal velmi vitální muž. Zahrada mu kvetla všemi barvami, byla provoněna levandulí, rozmarýnem, lilií a jinou krásou, kterou lze jíst, nebo se jí pouze kochat. Na kamnech čekala čerstvě uvařená káva a na prostřeném stole koláč. 

Nejprve jsme prohodili pár úvodních vět - jak se jmenujeme, co děláme, odkud jsme. Po těchto úvodních slovech naše kroky plynule přešly do stodoly, kde ve starých, překrásných skříních a truhlách, byly pro nás hadrářky, ukryty naprosté skvosty. Balíky látek zabalené v plátnech a papíru. Od plátýnek, flanelů, lnů, popelínů až po překrásné bavlny. Látky staré 80 let. Na jednom štůčku byla účtenka z roku 1936 - S úctou Beneš a Král. Nejprve přišla myšlenka, že vezmu pouze "něco", ale když mé oči spatřily tu čarokrásu, potichu jsem Pána Boha prosila, aby můj autokufr pojmul vše. V první chvíli, kdy mé kroky vedly do stodoly a mé oči spatřily tu krásu, jsem si sedla na dřevěná prkna ve stodole a pouze dýchala a děkovala Bohu, že na nás myslí a miluje nás. Po stodole následoval vejminek. Zde byly v truhlách metráže naprosté nádhery a nám se v hlavách rodily šaty, halenky, sukně pro Vás, milé Ženy. Košile a kalhoty pro naše drahé Pány. Mno, v těch starých prostorech jsem neomaleně nenechala nic. Však nás znáte, zpracujeme i poslední centimetry látky, zrecyklujeme vše. Ze "zbytků" z Vašich šatů ušijeme něco pro malé slečny v podobě sukní a šatěnek.

Milí, tohle je pouze začátek.

Nahlédněte do zákulisí

image image image image

Příběh začíná...

Modřenky

image

Fialky

Rósenky

Děkujeme

S láskou Vaše SUN