Sotva jsem přijela, už si to na stůl štrádovalo voskovací nářadíčko.
  Jen ouha, pájka nefunguje - napětí v síti je asi poloviční oproti Evropě a to jí nestačí. Budu potřebovat konvertor...

 Zatímco konvertor se potuluje někde po státech, vrhám se do vosků "silou" vlastní. Experimentuju a zkouším, co vydrží.

Síla není vždycky ideální řešení a jestli něco u vosků neplatí, tak je to hlavně rčení "Co nejde silou, jde větší silou". Víc síly se obvykle rovná totální pohromě... Chce to prostě cit pro vosk.

 Konvertor napětí dorazil! Celé zapojení je teda krajně vachrlaté a revizní technik by z toho měl ohromnou radost, ale co se dá dělat. Lepší než drátem do oka :)

 Trochu jsem s voskama bojovala, trochu ony se mnou. Nakonec jsme se obvykle nějak dohodli. Věnina se podivovala nad tím, že učila v poslední době voskování tři lidi - naprosto stejně - a ve výsledku každý používáme trochu jinou techniku. Prostě, co člověk, to originál :)

 Protože jsme tou dobou s mužem plánovali svatbu, někdy v půlce února jsem se dostala ten praštěný nápad, že snubáky bych nám vlastně mohla vyrobit já. Protože vosky se na to hodí náramně a skoro do poslední chvíli lze měnit výsledný materiál. Nápad na jejich vzhled byl na světě prakticky hned, bez váhání. Pravda, trochu jsem se obávala, co na to řekně můj muž... ale jemu jsem samozřejmě nenavrhla nic velkého ani výrazného. Leč motiv byl stejný.

 Ovšem, byla to slušná výzva. Protože - modří tuší, že příliš mnoho prstenů jsem ve své šperkařské kariéře zatím neudělala. Ne že bych se toho bála, jediná moje obava tkvěla v tom, abych trefila velikost. A ještě rovnou ve vosku... Hlavní zádrhel byl v tom, jak tlusté by ty prstýnky měly být. Vosk moc limit nemá, jde spíše o limitaci výsledného materiálu.

 Z hromady konzultací nejen s Věninou, ale i s jinými šperkaři a s internetem jsem dospěla k názoru, že je to vlatně jedno. Je to na mě. A tak vznikly tyto prstýnky:

 Že na těch fotkách vidíte houby? To tak s vosky bývá. Teď si představte, že takovou fotku pošlete své učitelce a ptáte se, jestli dobrý... :)) Každopádně, jestli vidíte medvěda a rybičku, trefili jste to ;)

 Pochopitelně, na fotce není výsledný vosk, ale některý z mezikroků, úprav bylo hodně a byly snad nekonečné. Velká většina hlavně na obroučce.

 A výsledek? Musím říct, že se povedly:

 Nakonec i mužovi se líbí :)