Prosím pozor! Zboží posílám pouze jedenkrát týdně a to ve čtvrtek nebo v pátek.
Profil uživatele
Alba Sorcha
Prodávající
Hradec králové
Registrace: 4.5.2017

 

       Vítejte všem, kdo jste zavítali do malé textilní dílny, která v roce 2017  vyrostla ze zkušeností s textilní tvorbou, kdy jsem na Fleru působila od roku 2009  pod profilem Z vlny svět. To byla mojí vášní ovčí vlna a já plstila vlněné panenky, šperky a  k tomu šila spoustu waldorfských panenek pro děti.

Čas trochu pokročil a mojí vášní se vedle ovčího rouna a panenek staly krajky a různé krásné látky a já  se tak vrhla na šití oděvních doplňků a různých radostí jak z látek nových, tak i z rozpáraného oblečení, které už někdo odložil ( kde beru materiál si přečtěte nahoře v záložce Jaké látky na šátky).

Od roku 2017 jsem měla pro šité panenky samostatný profil...od letošního roku jsem oba profily sloučila a připravuji panenky nové. Na prodané panenky se můžete podívat na mém druhém profilu, který zatím nechám otevřený...( bližší informace o panenkách a materiálu najdete nahoře v záložce Jaké panenky šiju). 

A o čem je Alba Sorcha? 

O  recyklaci látek a hledání rovnováhy 

O ovčí vlně, krajkách, sametu...

O oděvních doplňcích, panenkách, špercích... a různých maličkostech

O "pomalém šití" a šití bez odpadu

Co znamená ALBA SORCHA? 

Je to spojení dvou  historických slov z dávné doby.  Alba znamená ve staré germánštině čistá, jasná, průzračná, pomalu plynoucí. Sorcha je keltské jméno, které znamená záře.

   

   

   

Alba Sorcha - to je ve volném překladu "Jasná záře"  - mé alter ego,  můj snový svět, kde píšu příběhy tak, jak to cítím a jak se mi chce.  Na svou práci nespěchám, tvořím jen tolik věcí, kolik mě ještě těší vyrábět. 

Na zakázku vyrábím pouze v případě, že mi to dovolují všehny okolnosti. 

Pokud  se Vám tedy něco strašně moc líbí a opravdu byste to moc chtěli, napište mi a třeba se domluvíme. Platí to však pouze  pro panenky a různé drobnosti. Šátky opravdu nemohu na zakázku ušít, protože materiálu je na ně málo a často nevím, co objevím za poklady. 

   

   

    

 A kdo vlastně jsem?

Jmenuji se Petra Zárubová, jsem máma tří dětí, vystudovala jsem historii, bydlím a pracuji ve skanzenu, který jsme s rodinou založili a kde sídlí i centrum ekologické výchovy, kde pracuji s dětmi.  

Sbírám starožitnosti -  a z toho především  staré dobové oblečení, krajky, kabinetky a grafiky s tématikou odívání, staré pomůcky pro švadleny, knoflíky apod. 

Jsem hospodářka, správce sbírek, průvodkyně, lektorka tvůrčích programů pro děti i dospělé...v kroji předu na vřetánku i kolovrátku, děti učím za zpěvu mlátit obilí...sebe učím neustále novým věcem...

Máme velké hospodářství - dva koně, jednoho poníka... k tomu pár ovcí, kozy, býčky, jalovičky... husy a  slepice...psa i králíka domácího:)

jsem vášnivá zahradnice ( manžel tomu říká pošahaná zahrádkářka), mám  za domem velikou zahradu plnou rozmanitostí a hned  za plotem louky a les...

A k tomu všemu jsem duší romantik a velký snílek...  

   

  

  

 

 

A co mě inspiruje?

Mám ráda přírodu a vše, co si z ní mohu vzít a neuškodím jí...ale i ty jemné niance, které se nadají uchopit...kouzlo ticha...vílí svět květin, šepot krajiny, často nenápadné bytosti, která pulzuje kolem nás a kterou spousta z nás zapomněla pustit do své duše...

A mám ráda i lidi a jejich otisk v krajině - zašlou krásu historie,  staré věci, které vypráví svůj příběh, zapomenutou krásu řemesla a šikovnost lidských rukou. 

V SOUČASNÉ DOBĚ A ZCELA SPOKOJENĚ PRODÁVÁM POUZE U SEBE A PROSTŘEDNICTVÍM FLERU - JINDE MÉ VÝROBKY NENAJDETE.  

PŘI SVÉ PRÁCI POUŽÍVÁM INTUICI A VLASTNÍ FANTAZII, RESPEKTUJTE TO, HLEDEJTE VLASTNÍ CESTU A NEKOPÍRUJTE !!!

Jsem registrována u Živnostenského úřadu v Hradci Králové.

IČO: 76199819

Licence Creative Commons
Toto dílo podléhá licenci

 Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 Česká republika License.

 

 

 

JAKÉ PANENKY ŠIJU?

Při šití panenek jsem zvolila cestu, kdy šiju jednoduché panenky s hlavičkou vyvázanou podle waldorfských panenek. Tyhle panenky jsem si zamilovala kvůli jejich laskavému vzhledu a podobě člověku. Mám ráda u těchto panenek jejich čisté linie a jednoduchost, která ponechává prostor pro fantazii.

Protože jsou pro mě panenky srdeční záležitostí, hledám na ně i speciální a co nejlepší neokoukané látky, často i  v BIO kvalitě. 

 PŘEČTĚTE SI TAKÉ!!

PANENKY JSOU PRODÁVANÉ JAKO DEKORAČNÍ PŘEDMĚT, KTERÝ MŮŽE BÝT UMÍSTĚNÝ JAKO DEKORACE DĚTEM DO POKOJE.

PROČ? 

Panenky nejsou certifikované zkušebním ústavem, tudíž dle zákona nejsou vhodné pro hru dětí. 

To, že jsou panenky šité poctivě a bezpečně, že jsou waldorfské panenky, střihy i látky včetně ovčí vlny mnohem bezpečnější než plastová hračka z obchoďáku, která tento cetifikát má, o tom nikoho přesvědčovat nemohu a nechám na každém zvlášť, aby posoudil, zda tyto mé dekorační panenky mohou být z poličky sundané a "prohlédnuté" dětmi.

A proč to vlastně nejde? 

S tímto se potýká mnoho drobných výrobců hraček. Pro malé dílny je to finančně neúnosné, především v oblasti chemické analýzy jednotlivých materiálů, kdy musí být testována každá barva. V tomto případě se jeden test na jeden typ panenky vyšplhá až na 15 tisíc. Dále se testují fyzické vlastnosti ( jak rychle se materiál poničí, kolik vydrží hlavička, než se utrhne od tělíčka apod.).

Proto pečlivě vybírám látky a vybírám jen ty výrobce, kteří mají průkazné chemické zkoužky pro děti do tří let. Ostatní bavlněné látky splňují všeobecná kritéria zdravotní nezávadnosti pro děti nad 3 roky.

Panenky neobsahují malé předměty a jednotlivé části se nedají od sebe jednoduše oddělit. 

   

   

  

 

  

 

Po letech práce s textilem a textilními surovinami ( pěstuji si vlastní len, zpracovávám vlnu z vlastních oveček), jak ve skanzenu nebo v ekocentru, jsem zakotvila u jednoho ze základních principů trvale udržitelného způsobu života - na RECYKLACI - respektivě na kompromisu mezi recyklací látek z oblečení, co někdo odložil a kupováním nových. 

Když jsem zakládala dílnu s velkým snem šít oděvní doplňky v podobě krajkových nebo polokrajkových šátků, netušila jsem, jak narazím při shánění vhodného materiálu. Věděla jsem, že potřebuji přesně daný typ krajky ( bavlnou vyšívaná krajka na polyesterovém základě) a věděla jsem, že chci recyklovat, jsem přeci "zelená". Netušila jsem ale, že budou sekáčové krajky takové nedostatkové zboží, zvláště v zimě, kdy jsou v regálech bazarů huňaté svetry.

  

 A bylo vymalováno.

A tak jsem se začala pídit po možnostech. Co jsem mohla, tak jsem nakoupila české krajky, hlavně takové paličkované bavlněné na lemování a skrývání švů. Já tedy píšu české, ale myslím tím koupené v českých obchodech. Protože je jasné, že polovina z toho, co je u nás v galanteriích, je dovezená velkoobchodem z Dálného Východu.

A tak jsem si řekla, že budu lovit přes Ebay a Etsy v evropských vodách a postupně jsem nakoupila veliké množství krajek a začala s dobrým a sebevědomým pocitem, že jsem evropsky in, šít. To, že jsem zjistila, že některé krajky prodávané na Ebay jsou vlastně ty samé, které se dají sehnat na Aliexpresu za trojnásobně nižší cenu...to mě šlak trefil, ale to už je téma dalších řádků.

Ano, i mě zasáhla obrovská přílivová vlna v podobě Aliexpresu. Prakticky ze zoufalé snahy docílit dokonalého vzhledu šátků tak, jak jsem si to umanula. Tak i já některé krajky nakoupila přímo v Číně, zvláště tylové vyšívané. 

Někdo nákup přes Alíka odsuzuje, někdo na něj nedá dopustit. Já jsem k němu ještě nenašla jednoznačný postoj. I kdybych měla vedle sebe postavit pro a proti a jednoznačně by byla plná kolonka proti ( od špatných pracovních podmínek dělníků a ničení životního prostředí neekologickými provozy až po dlouhou ekologickou stopu balíčku), nedokážu nákup v Číně jednoznačně a definitivně odsoudit. Protože jak už to tak bývá, nic není černobílé a i někteří američtí designeři, jejichž látky usilovně kupujeme, si látky vyrábí a  tisknou v Číně a látky pak zpátky letí do USA a pak třeba plují k nám do Evropy.  Takové látky  mají větší ekologickou stopu než krajka z Číny, která z fabriky letěla přes jednoho dodavatele rovnou k nám. 

Je ale pravdou, že se člověk nákupem v Číně i dost spálí. Proto jsem si našla  ověřené obchody, kam putují krajky přímo z fabriky a ne přes 5 dalších dodavatelů. Dáse s nimi rozumně komunikovat a kvalita odpovídá mým požadavkům.

Co je ale vedle českého organtýnu nejlepší, je výprodej ze skladu evropských, potažmo u nás nejčastěji sehnatelných italských textilek. To seženete za pakatel opravdu kvalitní látku. Takhle se mi podařila sehnat tylová krajka i ve více než 10 metrech. 

Takže když to shrnu poprvé - mám doma krajky skutečně české vyrobené v Čechách, mám doma krajky z  Číny, mám doma krajky koupené v českém obchodě a ony jsou třeba z Číny nebo Thajska, mám doma krajky z Itálie a Portugalska a mám krajky z rozpáraného krajkového oblečení všerůzného původu.  K výrobě se snažím přistupovat zodpovědně a nezanechávat zbytky, proto vedle šátků vymýšlím další a nové maličkosti, na kteréch zbytečky uplatňuju.A co se mi už vůbec nehodí, posílám prostřednictvím Fleru švadlenkám jako materiál na další tvoření. 

Co je pro mne důležité je, aby pomyslné jazýčky vah mezi udržitelností a touhou po dokonalosti, byly někde uprostřed. A své "ekoshlížení" na svět doháním jinde.

Když to shrnu podruhé - shánění krajek na šátky je adrenalinový sport, u kterého nevíte, co domů přinesete. Ale už cestou domů, kdy si vezu obrovskou tašku ( samozřejmě vlastnoručně ušitou látkovku:), mi fantazie dává pěkně zabrat a já spřádám plány na nové kousky. To pak párám, barvím a šiju. A když šátek prakticky obratem prodám....ten pocit...

 

    

   

   

    

    

   

   

  

 

Způsob dopravy
Česká pošta, doporučený balíček, v bublinkové obálce nebo papírové poštovní krabičce.
Obchodní podmínky

Obchodní a reklamační podmínky

prodejce „Alba Sorcha“

Jménem, příjmením, názvem spol., IČ a sídlem uvedeným v sekci „Košík“


  1. Vymezení pojmů
  2. Obchodem“se pro účely těchto obchodních a reklamačních podmínek rozumí internetový obchod na internetové adrese www.fler.cz/alba-sorcha,
  3. Prodejcem“se rozumí provozovatel obchodu, jménem, příjmením, názvem spol., IČ a sídlem společnosti uvedeným v sekci „Košík“ před odesláním objednávky.
  4. Zbožím“se rozumí věci a produkty nabízené Prodejcem k prodeji v Obchodu.
  5. Zákazníkem“se rozumí uživatel Obchodu, jenž má zájem o koupi konkrétního Zboží.
  6. Spotřebitelem“, se rozumí každý člověk, který s Prodejcem uzavírá obchod prostřednictvím Obchodu mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání. Na takového Spotřebitele se vztahují ujednání, u nichž je tak výslovně uvedeno.
  7. Objednávkou“se rozumí vyplněný objednávkový formulář určený pro konkrétní Zboží v rámci objednávkového elektronického systému Obchodu.
  8. Zkratkou „OZ“se rozumí zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění.

  9. Nákup Zboží
  10. Zákazník je oprávněn objednat prostřednictvím Obchodu a jeho elektronického objednávkového systému konkrétní Zboží, o jehož koupi má zájem. Vyplněním registračního formuláře Obchodu, registrací v Obchodu, vyplněním kteréhokoli objednávkového formuláře v rámci Obchodu a odesláním kterékoli Objednávky v rámci Obchodu projevuje vždy Zákazník zároveň souhlas s těmito obchodními a reklamačními podmínkami určenými pro nákup zboží v Obchodu a také se zpracováním jeho osobních údajů uvedených v Objednávce (viz. čl. XII - Ochrana osobních údajů).
  11. Samotné uveřejnění a nabízení Zboží Prodejcem v Obchodu není ještě návrhem na uzavření kupní smlouvy ohledně daného Zboží ze strany Prodejce, ale pouze informačním zveřejněním dodavatelských možností Prodejce. Pro prezentaci Zboží prostřednictvím Obchodu a též pro prezentaci možnosti jeho objednání a koupě se tedy nepoužije §1732 odst. 2 OZ, přičemž taková prezentace Zboží v Obchodu tak není právně účinným návrhem Prodejce na uzavření smlouvy k takovému Zboží.
  12. Za návrh na uzavření kupní smlouvy ze strany Zákazníka prostřednictvím Obchodu ohledně konkrétního Zboží je považováno vždy teprve doručení Objednávky Zákazníka na koupi daného Zboží Prodejci.
  13. Odesláním Objednávky projevuje vždy Zákazník zároveň souhlas s těmito obchodními a reklamačními podmínkami a závazně si objednává Zboží uvedené v Objednávce.
  14. Prodejce potvrdí Zákazníkovi doručení Objednávky bez zbytečného odkladu.
  15. Potvrzení o doručení Objednávky Prodejcem se považuje za přijetí návrhu na uzavření kupní smlouvy Prodejcem se Zákazníkem ohledně konkrétního zboží uvedeného v Objednávce a teprve okamžikem takového potvrzení Objednávky tedy dochází mezi Zákazníkem a Prodejcem k uzavření kupní smlouvy ke konkrétnímu objednanému Zboží.
  16. Obsah kterékoli kupní smlouvy dle odst. 6 je pak vždy dán obsahem přijatého návrhu (objednávky) Zákazníka, tedy jak předmět koupě, tak i jeho cena, způsob dodání a další podmínky sjednané v rámci takto přijatého návrhu, přičemž ostatní smluvní náležitosti takové kupní smlouvy jsou definovány těmito obchodními a reklamačními podmínkami.
  17. Pokud si Zákazník v rámci objednávky vybral dodání zboží jeho odesláním na adresu určenou Zákazníkem, odešle Prodejce toto Zboží na takovou adresu poté, co bude dané Zboží připraveno u Prodejce k expedici.

III.
Realizace Objednávky

  1. K provedení řádné Objednávky je Zákazník povinen vyplnit veškeré povinné údaje v objednávkovém elektronickém systému Obchodu.
  2. Doručená Objednávka Zákazníka se považuje za nepřijatou a odmítnutou ze strany Prodejce zejména tehdy, jestliže Prodejce vyrozumí Zákazníka, že (i) Objednávku nepřijímá či odmítá, (ii) objednané Zboží není možno dodat, anebo v případě, že Prodejce nepotvrdí Zákazníkovi přijetí Objednávky dle čl. II bodu 6 nejpozději do 20 pracovních dnů od jejího odeslání Zákazníkem.
  3. Pokud je objednané Zboží možno dodat, avšak v mezidobí došlo ke změně podmínek dodávky daného Zboží (Zboží je možno dodat v jiné ceně, kvalitě, či provedení), je Prodejce oprávněn vyrozumět o této skutečnosti Zákazníka s žádostí o vyjádření, zda má zákazník zájem o Zboží za takto změněných podmínek, a zároveň s poskytnutím lhůty pro takové vyjádření.
  4. Jestliže se Zákazník vyjádří Prodejci dle odst. 3 ve lhůtě určené Prodejcem, že má zájem o Zboží i za změněných podmínek, považuje se takové vyrozumění za novou Objednávku a dále se postupuje jako u nové Objednávky.
  5. Jestliže se Zákazník nevyjádří dle odst. 3 ve lhůtě určené Prodejcem, že má zájem o Zboží i za změněných podmínek, považuje se marné uplynutí takové lhůty za zrušení Objednávky Zákazníkem.
  6. Objednávka učiněná Zákazníkem je pro Zákazníka závazná.

  7. Informace Zákazníka
  8. S ohledem na povinnost Prodejce dle OZ poskytuje Prodejce těmito obchodními a reklamačními podmínkami Zákazníkovi informace, jež jsou nezbytné k uzavření smlouvy a náležité informovanosti Zákazníka o realizaci konkrétního obchodu.
  9. Identifikační údaje Prodejce jsou uvedeny v čl. I odst. 2 těchto obchodních a reklamačních podmínek.
  10. Název, hlavní charakteristika Zboží a jeho cena je vždy uvedena ve specifikaci Zboží v příslušné sekci Obchodu, přičemž tím, že Zákazník ohledně takového Zboží učiní Objednávku, dává najevo, že se již v předstihu s popisem daného Zboží i jeho cenou seznámil.
  11. Cena Zboží v rámci Obchodu je vždy uvedena bez daní a bez dalších poplatků, není-li uvedeno jinak.
  12. Zákazník je povinen uhradit kupní cenu s daní příslušnou k danému Zboží či smlouvě.
  13. V rámci Objednávky a před jejím odesláním bude vždy zároveň Zákazníkovi zobrazena a uvedena i cena po připočtení příslušných daní (DPH) a po připočtení dalších poplatků a nákladů (např. poplatek za ekologickou likvidaci dle zák. č. 185/2001 Sb., o odpadech, v platném znění, a náklady za dodání a dopravu).
  14. Prodejce neúčtuje Zákazníkům žádné náklady vznikající použitím komunikačních prostředků na dálku, a takové náklady na své straně tedy nese Zákazník sám.
  15. Vyplněním a odesláním Objednávky v rámci objednávkového elektronického systému Obchodu Zákazník na neurčitou souhlasí, že mohou být Prodejcem Zákazníkovi na adresu jeho uvedeného bydliště či sídla zasílána reklamní sdělení Prodejce a dále, že mu na jeho vyplněnou emailovou adresu mohou být zasílána obchodní sdělení Prodejce. Tento souhlas je Zákazník oprávněn kdykoli odvolat.
  16. Nabídka Zboží Obchodu je platná vždy po dobu určenou u každého konkrétního Zboží v rámci specifikace Zboží v příslušné sekci Obchodu, přičemž pokud doba platnosti nabídky není uvedena, má se za to, že nabídka zboží platí do odvolání či do vyčerpání zásob.
  17. Každá uzavřená kupní smlouva v rámci obchodu je dále Prodejcem archivována v rámci jeho obchodní a účetní evidence a na vyžádání Zákazníka může být tomuto následně zpřístupněna po uhrazení manipulačních nákladů na takové zpřístupnění.
  18. Kroky vedoucí k uzavření kupní smlouvy v rámci Obchodu jsou obecně popsány těmito obchodními a reklamačními podmínkami.
  19. Kupní smlouva může být uzavřena v českém nebo i slovenském jazyce.
  20. V rámci objednávání kteréhokoli Zboží je Zákazník oprávněn do konečného odeslání Objednávky měnit obsah Objednávky či opravovat chyby učiněné v Objednávce.

  21. Dodání Zboží
  22. Způsob dodání Zboží zvolí zákazník vždy v rámci vyplnění Objednávky, kde je specifikována i cena a forma dodání.
  23. Nevyzvedne-li si Zákazník Zboží zasílané dobírkou ve lhůtě jejího uložení na poště při dodání prostřednictvím České pošty, a.s. nebo nepřevezme-li Zákazník doručované Zboží od zasilatele v případě dodání Zboží prostřednictvím jiného dopravce, a Zboží bude vráceno Prodejci, uskladní Prodejce Zboží ve svém skladu do doby, než si jej Zákazník vyzvedne nebo než Prodejce dle odst. 4 využije své právo odstoupit od smlouvy.
  24. Zákazník je povinen za uskladnění dle odst. 2 uhradit Prodejci skladné ve výši 100,-Kč za každý i započatý týden takového uskladnění.
  25. Jestliže Zboží bude vráceno Prodejci dle odst. 2, je Prodejce zároveň oprávněn od kupní smlouvy odstoupit, kdy takovým odstoupením není dotčen nárok Prodejce na vynaložené náklady s odesláním Zboží ani nárok na dosud vzniklé skladné dle bodu 3.

  26. Platební podmínky
  27. Platební podmínky zvolí zákazník vždy v rámci vyplnění Objednávky, kde je specifikována i cena a forma platby.

VII.
Odstoupení od smlouvy a vrácení zboží

(ustanovení tohoto článku se vztahují pouze na Spotřebitele)

  1. Spotřebitel má právo od smlouvy uzavřené prostřednictvím Obchodu odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce do 14 dnů ode dne, kdy Spotřebitel nebo jím určená třetí osoba (jiná než dopravce) převezme Zboží.
  2. Pro účely uplatnění práva na odstoupení od smlouvy musí Spotřebitel o svém odstoupení od kupní smlouvy informovat Prodejce na jeho adresu uvedenou v čl. I odst. 2 formou jednostranného právního jednání (například dopisem zaslaným prostřednictvím provozovatele poštovních služeb, faxem nebo e-mailem). Spotřebitel může použít níže v čl. XIV uvedený vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, není to však jeho povinností.
  3. Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od kupní smlouvy, postačuje odeslat odstoupení od smlouvy před uplynutím příslušné lhůty.
  4. Zboží, které Spotřebitel obdržel a ohledně něhož odstoupil od smlouvy dle odst. 1 bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy došlo k odstoupení od této smlouvy, je Spotřebitel povinen zaslat zpět na adresu prodejce před uplynutím 14 dnů.
  5. Pokud Spotřebitel odstoupí od této smlouvy, vrátí Prodejce Spotřebiteli bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů ode dne obdržení vráceného Zboží nebo poté, co Spotřebitel prokáže, že Zboží odeslal zpět, podle toho, co nastane dříve, všechny platby, které Prodejce od Spotřebitele obdržel, včetně nákladů na dodání (kromě dodatečných nákladů vzniklých v důsledku Spotřebitelem zvoleného způsobu dodání, který je jiný než nejlevnější způsob standardního dodání nabízený Prodejcem). Pro vrácení plateb použije Prodejce stejný platební prostředek, který Spotřebitel použil pro provedení počáteční transakce, pokud Spotřebitel výslovně neurčil jinak. V žádném případě tím Spotřebiteli nevzniknou další náklady.
  6. Spotřebitel bere na vědomí, že v případě odstoupení od smlouvy dle odst. 1 odpovídá pouze za snížení hodnoty Zboží v důsledku nakládání s tímto Zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi Zboží, včetně jeho funkčnosti.
  7. Spotřebitel bere na vědomí, že v případě odstoupení od smlouvy dle odst. 1 ponese přímé náklady spojené s vrácením Zboží.
  8. Spotřebitel nemá právo odstoupit dle tohoto článku od kupní smlouvy na Zboží, které již bylo Spotřebiteli dodáno, avšak bylo dříve Prodejcem před jeho dodáním na základě požadavku či Objednávky Spotřebitele jakkoli upraveno podle přání Spotřebitele nebo pro Spotřebitele (především na jeho míru).
  9. Ustanovení čl. VII se nevztahují na Zákazníka, který není Spotřebitelem.

VIII.
Reklamace Zboží

  1. Spotřebitel je oprávněn reklamovat vady, jež se na Zboží vyskytly v době 24 měsíců po převzetí Zboží. Ustanovení předchozí věty neplatí a nevztahuje se na Zákazníka, který není Spotřebitelem, přičemž takový Zákazník je oprávněn Zboží reklamovat dle příslušných právních předpisů.
  2. Práva z vad se nevztahují především na vady, které:
    1. byly reklamovány po uplynutí doby dle odst. 1,
    2. mají původ v užívání Zboží v rozporu s pokyny pro jeho užívání nebo v rozporu s jeho účelem nebo obvyklým a předpokládaným způsobem užití,
    3. jsou zapříčiněny nedovolenými nebo neodbornými zásahy do Zboží,
    4. byly způsobeny vyšší mocí nebo jinou vnější okolnosti nemající původ v povaze Zboží.
  3. Při uplatnění práv z vad je Zákazník povinen přeložit reklamované Zboží a kopii dokladu o koupi (faktury).
  4. V případě koupě Zboží osobním odběrem u Prodejce obdrží Zákazník fakturu současně se zakoupeným Zbožím.
  5. Lhůty k uplatnění práva z vad začínají běžet od převzetí Zboží Zákazníkem.
  6. V případě doručení zboží dobírkou je Zákazník povinen při převzetí si vždy zásilku prohlédnout a při zřejmých a na povrchu obalu zásilky znatelných poškození, popř. zjevné a uvnitř poznatelné částečné ztráty zásilky tato poškození a ztráty reklamovat u doručující služby i Prodejce. Další manipulace s poškozenou zásilkou musí být provedena pouze v souladu s pokyny Prodejce.
  7. Není-li poškození nebo částečná ztráta obsahu zásilky při jejím předání a převzetí příjemcem zjevná, je Zákazník povinen oznámit Prodejci vznik škody bez zbytečného odkladu, poté co ji zjistil, nejpozději však do 2 pracovních dnu ode dne doručení zásilky.

  8. Nároky z vad
  9. Spotřebitel má práva z vadného plnění dle §2165 a násl. OZ, přičemž Prodejce též odpovídá za jakost Zboží při převzetí dle §2161 OZ. Předchozí věta se však nevztahuje na Zákazníka, který není Spotřebitelem, přičemž takový Zákazník je oprávněn Zboží reklamovat dle příslušných právních předpisů.
  10. Práva z vadného plnění je Zákazník uplatnit především dle §2169 OZ. Předchozí věta se však nevztahuje na Zákazníka, který není Spotřebitelem, přičemž takový Zákazník je oprávněn Zboží reklamovat dle příslušných právních předpisů.

  11. Posouzení reklamace
  12. Reklamované Zboží spolu s kopií nákupního dokladu (faktury) zašle Zákazník zpět na adresu Prodejce.
  13. V reklamaci je Zákazník povinen uvést i podrobný popis reklamované vady Zboží.
  14. K reklamaci nesplňující podmínky dle bodu 1 a 2 nebude Prodejcem přihlíženo.
  15. Dopravu reklamovaného Zboží hradí Zákazník.
  16. Reklamované Zboží nelze Prodejci zaslat na dobírku, k takové reklamaci nebude Prodejcem přihlíženo.
  17. Po obdržení reklamovaného Zboží spolu s kopií faktury posoudí Prodejce reklamované Zboží s ohledem na vady namítané Zákazníkem.

  18. Vrácení Zboží

(článek XI. se nevztahuje na vrácení Zboží dle čl. VII)

  1. V případech, na které se nevztahují ustanovení dle čl. VII, je Zákazník je povinen vrátit Prodejci Zboží tehdy, jestliže dojde k zániku kupní smlouvy mezi Prodejcem a Zákazníkem ke konkrétnímu Zboží, zejména pak v případě účinného odstoupení některého účastníka od kupní smlouvy.
  2. Jestliže tak z jakéhokoli jiného důvodu než dle čl. VII vznikne Zákazníkovi povinnost k vrácení Zboží Prodejci, je Zákazník povinen vrátit Prodejci Zboží nejpozději do 20 dnů od vzniku takové povinnosti.
  3. V případě, že Zákazník převzal od Prodejce Zboží osobní odběrem, je Zákazník povinen Zboží vrátit a předat Prodejci ve lhůtě dle odst. 2 v prodejním místě Prodejce, kde si dříve Zboží převzal.
  4. V případě, že zákazník převzal od Prodejce Zboží dobírkou, je Zákazník povinen Zboží vrátit Prodejci tak, že Zboží zašle ve lhůtě dle odst. 2 na adresu Prodejce, ze které mu bylo Zboží odesláno, nebo jej v dané lhůtě na uvedené adrese předá Prodejci.
  5. Zákazník je povinen předat Prodejci Zboží nepoškozené, čisté a se všemi součástmi a příslušenstvím, jenž byly součástí koupě.
  6. V případě porušení povinnosti dle odst. 5 je Prodejce oprávněn vyúčtovat Zákazníkovi:
    1. částku odpovídající snížení hodnoty Zboží, které vzniklo v důsledku nakládání Zákazníka se Zbožím,
    2. přímé náklady na opravu Zboží ve skutečné výši takových nákladů,
    3. přímé náklady na čištění Zboží,
    4. cenu chybějících součástí nebo příslušenství.
  7. Zákazník je povinen uhradit vyúčtované částky dle odst. 6 do 5 dnů od oznámení takového vyúčtování Zákazníkovi.
  8. Ocitne-li se Zákazník v prodlení s vrácením Zboží, je Prodejce oprávněn vyúčtovat Zákazníkovi smluvní pokutu ve výši 0,1% z kupní ceny Zboží (včetně DPH), o jehož vrácení se jedná, která byla fakturována Zákazníkovi při koupi Zboží, a to za každý i započatý den takového prodlení. Nárok Prodávajícího na náhradu škody v plné výši není uhrazením smluvní pokuty nikterak dotčen. Zákazník je povinen uhradit vyúčtovanou smluvní pokutu do 5 dnů od oznámení jejího vyúčtování.
  9. Prodejce vrátí Zákazníkovi kupní cenu Zboží uhrazenou dříve Zákazníkem (po případném započtení částek náhrady škody a částek dle odst. 6) teprve poté, co Prodejci bude ze strany Zákazníka vráceno Zboží, ohledně něhož Zákazník takto odstoupil od smlouvy.
  10. Ustanovení tohoto článku XI. se nevztahuje na případy, kdy dojde k zániku smlouvy odstoupením Spotřebitele dle čl. VII.

XII.
Ochrana osobních údajů

  1. V případě, kdy Zákazník v rámci Obchodu, zejména při vyplňování a zasílání Objednávky prostřednictvím objednávkového elektronického systému Obchodu, bude žádán o poskytnutí osobních údajů uvedených v tom kterém formuláři či Objednávce, bere Zákazník na vědomí, že není povinen takové údaje poskytnout a jejich poskytnutí je tedy zcela dobrovolné.
  2. V případě neposkytnutí žádaných osobních údajů Zákazníkem však není Prodejce povinen přijmout Objednávku, přičemž s ohledem na objednávkový elektronický systém Obchodu může být další pokračování neúplně vyplněné Objednávky automaticky zastaveno či ukončeno.
  3. V případě, že se Zákazník dobrovolně rozhodne poskytnout své osobní údaje Prodejci, bere Zákazník na vědomí, že dobrovolně poskytuje své osobní údaje v rozsahu uvedeném v konkrétním formuláři či Objednávce Prodejci.
  4. Nakládání s osobními údaji ze strany Prodejce se řídí pravidly, umístěnými na adrese https://www.fler.cz/uzivatel/gdpr, s nimiž se zákazník řádně seznámil před odsouhlasením těchto Obchodních a reklamačních podmínek.

XIII.
Závěrečná ustanovení

  1. Vyplnění registračního formuláře Obchodu, registrací v Obchodu, vyplněním kteréhokoli objednávkového formuláře v rámci Obchodu a odesláním kterékoli Objednávky v rámci Obchodu nebo při navázání jiné obdobné elektronické komunikace na dálku s Prodejcem prostřednictvím Obchodu, se vždy zároveň považuje za potvrzení souhlasu s těmito obchodními a reklamačními podmínkami.
  2. Uzavřená kupní smlouva stejně jako veškeré vztahy vzniklé mezi Zákazníkem a Prodejcem při objednávání či prodeji Zboží prostřednictvím Obchodu se řídí českým právem s vyloučením kolizních norem českého práva.
  3. Je-li v těchto obchodních a reklamačních podmínkách užíváno označení Zákazník a není výslovně uvedeno, že se konkrétní ustanovení týká pouze Spotřebitele, vztahuje se vždy takové ustanovení v plném rozsahu i na Zákazníka, který není Spotřebitelem.
  4. Dojde-li v souvislosti s koupí Zboží prostřednictvím Obchodu ke sporu mezi prodejcem a spotřebitelem, má spotřebitel právo na jeho mimosoudní řešení dle zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění. Návrh na mimosoudní řešení sporu podle uvedeného zákona je spotřebitel oprávněn podat k České obchodní inspekci (internetová stránka: www.coi.cz).
  5. Zákazník potvrzuje a prohlašuje, že souhlas s těmito obchodními a reklamačními podmínkami učiněný zejména způsobem dle odst. 1, se mezi účastníky považuje za souhlas písemný (resp. postavený naroveň souhlasu písemnému) a veškerá ujednání obchodních a reklamačních podmínek za sjednaná písemně (resp. postavená naroveň sjednání písemnému). Tam kde tedy zákon výslovně vyžaduje pro taková ujednání písemnou formu, má se mezi účastníky za to, že tato byla řádně dodržena a provedena již odsouhlasením obchodních a reklamačních podmínek touto elektronickou formou.
  6. Zákazník dále výslovně prohlašuje a potvrzuje, že v dostatečném předstihu před učiněním Objednávky Zboží a též před uzavřením smlouvy ke Zboží byly Zákazníkovi ze strany Prodejce poskytnuty všechny informace, které jsou obsahem těchto obchodních a reklamačních podmínek, s těmito se předem plně seznámil, a že smlouva ke Zboží bude z jeho strany uzavírána poté, co byl již před jejím uzavřením v dostatečném předstihu seznámen s veškerými ujednáními, informacemi, prohlášeními a upozorněními uvedenými v těchto obchodních a reklamačních podmínkách, a tyto považuje za jasné a srozumitelné.
  7. Zákazník prohlašuje, že je plně seznámen s podmínkami těchto obchodních a reklamačních podmínek a proti jejich znění a obsahu nemá jakýchkoli výhrad.

XIV.

Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy

(pouze pro účely odstoupení Spotřebitelem dle čl. VII)

Oznámení o odstoupení od smlouvy

 

- Adresát: .............................................

 - Oznamuji, že tímto odstupuji od smlouvy o nákupu zboží ......................................

 - Datum obdržení .....................................

 - Jméno a příjmení Spotřebitele .............................

 - Adresa Spotřebitele .......................

 - Podpis Spotřebitele .......................................

 - Datum ..................................

 

Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné od 01. ledna 2020.

Další prodejní profily
Komentáře
Vložení komentáře: Pro přístup k této funkci se prosím přihlaste nebo se nejprve zaregistrujte.
Blog
Žádný záznam v blogu.
Fler Boxy
Žádný veřejný FlerBox.
Fler kluby
Uživatel nevlastní žádný Fler klub.
Top nominace
Uživatel nevytvořil žádnou Top nominaci.
Fotogalerie
 
Novinky
Žádné aktuální informace.
Zboží
Oblíbení uživatelé
Žádní oblíbení uživatelé.
Oznámit porušení pravidel tímto uživatelem.
Provozovatel jako správce osobních údajů zpracovává na tomto webu cookies potřebné pro fungování webových stránek a pro analytické účely. Více informací. Souhlasím