Profil uživatele
artlípa
Jindřich Lípa | prodávající
Praha
Registrace: 30.10.2017

N Í Ž E   S E   O   M É   T V O R B Ě   D O V Í T E:

----------------------------------------------------------------------

KRÉDO

ZAMĚŘENÍ

VÝROKY ZÁKAZNÍKŮ

UMĚLECKÁ KRITIKA

OCENĚNÍ

VÝSTAVY

INFORMACE ZÁJEMCŮM O MÁ DÍLA

DALŠÍ VÝTVARNÁ ČINNOST

NÁZORY NA TVORBU

UMĚNÍ VERSUS ŽIVOT

------------------------------------------------------------------------

KRÉDO:

Zabývám se různými výtvarnými technikami a styly, nejvíce je mi ale vlastní abstraktní projev. Dobře to vystihují slova "otce abstrakce" malíře Františka Kupky:

„Proč bych maloval stromy, když návštěvník cestou do galerie uvidí lepší…”

ZAMĚŘENÍ:

věnuji se zejména malbě

ABSTRAKTNÍCH VELKOFORMÁTOVݝCH OBRAZŮ DO MODERNÍCH INTERIÉRŮ 

Lidé dnes kladou větší důraz na estetiku prostředí více než kdy dříve a tak chtějí mnozí jako třešínku na dortu svého krásného interiéru originál obrazu. Z tohoto důvodu již mé tvorby využilo mnoho esteticky vnímavých lidí. Zde jsou výroky některých: 

VÝROKY ZÁKAZNÍKŮ:

„Máme z nového přírůstku…velikánskou radost a chodíme se na něj s manželkou pořád dívat. Přejeme Vám mistře hodně tvůrčí invence a vzkazujeme: určitě to nebyla poslední koupě Vašeho obrazu…

(skutečně nebyla poslední - po tomto jednom obrazu koupě dalších tří):

„Jsme nadšeni. Naprostá, ale naprostá bomba. Nemají chybu. Moc děkujeme. Navíc jsem je ukazoval svému kamarádovi a ten byl také nadšený. Takže je možné, že budete mít dalšího blázna (abstrakce), který bude chtít něco koupit.

O umění se zajímáme již od mládí a průběžně si obrazy, které nás osloví, kupujeme. Z Vašich děl jsme však absolutně okouzleni. Geniální  barevná vyváženost, hra protikladů, syntéza a vzápětí antisyntéza, surrealistické vzorce, prostě skvělé. Skvělé.  Čeho si ale nejvíce cením je zejména zvláštní, pozitivní  energie, které z obrazů vyzařuje.  Ty obrazy hladí po duši.

Jsem vždycky rád, když někdo dělá svoji práci s radostí, s fortelem, zkrátka dobře. A Vy to, pane Lípo, dobře děláte. Těšíte lidi.  A to je dobře”  (manželé M. Zlínsko - vzali si celkem čtyři obrazy)

„Obraz mám již doma, je naprosto úžasný. Sleduji Vás už delší dobu, budu Vás sledovat s úctou dál a doufám že si někdy od Vás další obraz koupím. Kdyby jste plánoval nějakou výstavu byla bych ráda, kdyby jste dal vědět. (R.H. Karlovy Vary)

„Máte můj obdiv. Máte nadhled a umělecké cítění, jsem absolutně unešená. Přesně jste pochopil mou představu. Obraz je krásný… fantastický, naprostá nádhera. Fandím Vám a budu Vás doporučovat všem, koho znám. (L. Š. z Prahy, Kobylis)

„Mistře,…jsme s obrazem velmi spokojeni, na neděli jsme sezvali rodinu a chystáme pro ně překvapení, že jim obraz ukážeme. (manželé od Olomouce)

„Pane Lípo, jsem ráda, že naše komunikace a vůbec vše probíhalo tak hladce, bylo to velmi příjemné. Jsme moc spokojeni. Vaše obrazy našemu interiéru sluší. Až budete mít výstavu, budu ráda, když dáte vědět. (Manželé z Moravy - vzali si čtyři obrazy)

 „Vážený pane Lípo, chtěla bych Vám poděkovat za obraz a také pozdrav od Vás, který koupi díla povýšil na osobni zážitek a obraz samotný na součást našeho nejosobnějšího majetku. Velmi nás to potěšilo.” L.R.+P.S. Štramberk)

„…dnes mi dorazil Váš obraz Energie a mám z něj opravdu radost, doufám, že mi dodá energii nejen v roce 2017 (G. L. přes galerii)

„…v příloze Vám zasíláme fotografii Vašeho obrazu v našem interiéru. Z obrazu jsme nadšeni, stejně jako všechny návštěvy, které u nás byly. (manželé - zakázka přes galerii)

„No tak smekám... tohle jsem nečekal ani ve snu...bomba...fakt moc děkuji.” (T.P. Dobřichovice)

„Jsem nadšen, skvělý obraz, velké plátno, které se mi opravdu moc líbí! Celkově z toho mám skvělý pocit profesionální práce! (ing. L. Č.  Pardubice)

„Děkuji Vám za překrásný obraz. Jsem nadšena. Dovoluji si připojit několik fotografií umístění Vašeho díla. Mít více patřičně velkých zdí, kupuji další. (M. K. z Ostravy)

„Obraz je fantastický, já jsem se do toho obrazu zamilovala. (manželé z Prahy, Ďáblic - vzali si dva obrazy)

 „Mně se Váš obraz moc líbí už dlouho a všem z rodiny. Obraz včera večer dorazil. MOC SE NÁM LÍBÍ! Děkuji Vám za odvedenou dobrou práci. (G.B. z Baště)

„Ještě jednou moc díky, to byl můj dárek k narozeninám a mám z něj velkou radost! Přeji do nového roku hodně zdraví, pohody a výtvarné inspirace! Zasílám… foto Vašeho obrazu…, myslím,že mu to u nás sluší. (manželé z Prahy - Šestajovic)

„Dobrý den, zaujaly nás Vaše obrazy. Máme vybrané …4 favority.” (dvojice z Velkých Popovic)

„Dobrý večer …tak vše dopadlo na 1*, přesně jak jsme si představovali. (manželé z Vestce u Prahy)

„Obrazy…se mi velmi líbí a uvažuji o dalších - zařizujeme nový dům. (manželé z Lysé nad Labem)

UMĚLECKÁ KRITIKA:

Moji tvorbu oficiálně ohodnotilo již 18 profesionálních uměleckých kritiků, z toho 15 zahraničních.

HODNOCENÍ TUZEMSKO:

Prof. PhDr. Miroslav Klivar

(World Distributed University, Brusel. Člen The American Society for Aesthetics)

„Jindřich Lípa - chápe uměleckou hodnotu barvy jako plastický objekt, který má světelnou kvalitu. Tento umělec průběžně ověřuje možnosti uměleckých prostředků, útočí na všechny tradiční principy v umění, inspiruje se z části světem vědomí, z části podvědomí, cítí existenciální prožitky pokřivené současnou civilizací. Specifičnost autorova vidění se soustřeďuje na simultaneitu obrazových motivů. Lípovy malby vyjadřují konflikt mezi řádem, geometrií a chaosem, mezi organickými, nekontrolovatelnými prvky. Kombinujíc různé techniky kresby a malby rozvíjí svůj konstruktivistický výraz. Pozorujeme dvě protichůdné tendence – konstraktivistickou a expresivní. Každý obraz Lípy vyjadřuje charakteristický Lípův styl expresionistického uměleckého díla. Je to styl melodické performance, který má vyrovnaný abstraktní obsah.”

MEZINÁRODNÍ PROFESIONÁLNÍ PLATFORMA S UMĚNÍM ARTSTAQ (https://www.artstaq.com/):

Postkoncepční expresionismus doplněný o rozpoznatelné symboly dává malířským uměleckým dílům nejenom emocionální aspekt, ale i zkušenost smysluplnosti, plné pocity s okamžitou dynamikou.

Zajímavé práce. I když autor pracuje s dobře známým, banalizovaným receptorem surrealismu, je schopen z něj vyrobit něco čerstvého, radostného a osobního.

Velmi impozantní styl a technika, která ukazuje vysokou úroveň kontroly, zkušeností a umělecké zralosti. Nepochybně jedinečná a originální, Lipa je umělec s ohromující schopností vyjádřit svou podobu.

Prof. OstapKovalchuk, CSc (Ukrajina - nezávislý profesionální umělecký kritik):

"Umělecova upřímnost si získává sympatie pozorovatele otevřenými emocemi, rychlostí mysli a plně srozumitelnými idejemi."

(Ostap Kovalchuk je prorektor pro vědy na Národní akademii výtvarných umění a architektury (NAFAA). Členem Národního svazu umělců Ukrajiny. Docentem na Fakultě malířství a kompilace. Absolvoval Národní akademii výtvarných umění a architektury se specializací na výtvarné umění (malířství). Napsal řadu vědeckých publikací o dějinách výtvarného umění a výtvarné výchovy)

Lic. Leandro Ariel Alva (Argentina)

„Mimořádná vitalita v práci umělce a mimořádná všestrannost. Je překvapující množství pocitů, které mohou generovat funkce barev jako něco nekonečného, nadpřirozeného, organického…”

(Leonardo Ariel Alva - v současné době pracuje v muzeu ateliéru Edmund Valladares v Buenos Aires v Argentině. Má rozsáhlé znalosti v oblasti výtvarného umění, zejména v evropském a latinskoamerickém umění. Také absolvoval uměleckou historii z Centra výtvarných umění v Lanús, Buenos Aires, Argentina)

MA Olena Yakymova, PhD (Ukrajina - nezávislý profesionální umělecký kritik)

Postkonceptualní expresionismus doplněný rozpoznatelnými symboly dodává umělcovým dílům nejen emocionální aspekt, ale i smysluplnou zkušenost plně naplněnou vnitřní dynamikou.

(Olena Yakymova – vzdělání: Lviv Academy of Arts Master of Arts (M.A.) obor monumental painting, lviv state college of decorative and applied arts)

Lukasz Bialkowski (Poland - nezávislý profesionální umělecký kritik):

"Zajímavá díla. I když autor užívá dobře známé surrealistické vzorce, je schopen jimi vytvořit něco osvěžujícího, radostného a osobitého." 

(Lukasz Bialkowski - umělecký kritik, nezávislý kurátor a vysokoškolský přednášející. Je docentem na Filozofické fakultě Pedagogické univerzity v Krakově a přednášejícím na interdisciplinárních doktorských studiích na Akademii výtvarných umění v Katovicích a členem AICA. V roce 2011 obdržel doktorát na filozofické fakultě Jagellonské univerzity za disertační práci na přeměnách postavy umělce v estetice dvacátého století)

 

OCENĚNÍ:

Evropská cena  (udělila: European union of arts -€ “ 5/2009)

Medaile Franze Kafky (udělil: European circle of Franz Kafka -€ 7/2009)

VEŘEJNÉ VÝSTAVY:

Valdštejnská zahrada – obrazy (1982, Praha)

Galerijní kavárna – Káva Káva Káva (obraz olej, koláže, 2003, Praha)

Galerie Zlatý Kohout – velkoform.obrazy (2/2005, Praha)

Stálá výstava – Pasáž Broadway – velkoform. obrazy, koláže (2006 – 2009,  Praha centrum)

Galerie Zlatý Kohout – „Všehochuť” (obrazy, naivní surrealismus, koláž, 3/2007, Praha)

Spazio Tadini’s art Gallery (plakát) – „Velvet revolution” (obrazy, 11+12/2008, Itálie – Miláno)

Soronna Gallery Nevera hall – „Finestre Aperte” (obrazy, 1/ 2009, Itálie – Soronna)

Galerie Zlatý Kohout – „Affection I.” (abstraktní fotoobrazy, 10/2011, Praha)

Galerijní k. V Sedmém nebi – „Affection II.” (abstr. fotoobrazy, 11,12/2011- 1/2012, Praha)

Galerie Knihovny Radotín – „Affection III.” (abstraktní fotoobrazy, 5+6/2012, Praha)

Galerie DOX – „Salon umění – malba” (naivní surrealismus, 5/2012, Praha)

Galerie Gnoze (XXL) – „Obrazy srdce” (obrazy, 6-8/2012, Louny)

Galerie Gnoze (XXL) – „Obrazy srdce” (obrazy, 6-8/2013, Louny)

Kruh Radotínských výtvarníků  (Salon 2013)

Kruh Radotínských výtvarníků  (Salon 2014)

International art Gallery – virtuální výstava (abstraktní velkoform. obrazy, 8+9/2015)

Kruh Radotínských výtvarníků  (Salon 2015)

Free Art Friday – Společná výstava (3/2016 Vesna, Praha)

Rychlovýstava „Affection IV.”- music performance, projekce (fotoobrazy, 5/2016, Klub Level)

Kruh Radotínských výtvarníků  (Salon 2016)

Atelier ART Fest 2017 – Mezinárodní veletrh umění (Výstaviště Průmyslový palác – Praha, 6/2017)

New York - Gallery Stricoff Fine Art - mezinárodní výstava                      (virtuálně presentováno 6 obrazů na velkopl. obrazovkách - 3/2018)          

(K dislposici jsou: Jednotlivé certifikáty zúčastněných obrazů v N.Y., Katalog z výstavy v N.Y., Plakát výstavy v N.Y.)

CHYSTANÉ VÝSTAVY:

Analysis – Výstava velkoformátových fotobrazů – colage performance

BDR – Výstava v Kunst in der Maschinenhalle (obrazy)

INFORMACE ZÁJEMCŮM O MÁ DÍLA:

Vás, esteticky citlivých lidí si vážím, zvláště, líbí li se Vám přímo má tvorba. Jsem si vědom toho, že koupě originálu obrazu, není koupě housek v supermarketu. Snažím se být proto vstřícný a vnímat potřeby, požadavky a přání svých zákazníků. Připojuji výše uvedený citát, který to dokládá:

„Pane Lípo, jsem ráda, že naše komunikace a vůbec vše probíhalo tak hladce, bylo to velmi příjemné. Jsme moc spokojeni. Vaše obrazy našemu interiéru sluší. Až budete mít výstavu, budu ráda, když dáte vědět.” (Manželé z Moravy - vzali si čtyři obrazy)

Mezi mou práci pro Vás nepatří vždy jen „pouhé” poskytnutí díla. Někteří zájemci využívají, před rozhodnutím o koupi, mé nabídky - virtuálně „na dálku” promítnout jimi vybrané dílo na stěnu jejich interiéru, prostřednictvím fotografie, kterou mi zašlou. Osvědčilo se to.

Mohu Vám též poslat i „okukovací” videozáznam konkrétního obrazu (nedávno měl jeden zájemce ze Slovenska zájem o tři velkoformátové abstraktní obrazy. Poslal jsem mu jejich detailní videoprohlídku ze všech stran. Obrazy si pak vzal všechny „na dálku”, aniž musel obrazy vidět a cestovat do Prahy).

Maluji také i obrazy na zakázku, u nichž na požádání poskytuji časosběrný záznam procesu malby obrazu i s osobním věnováním (lepší potvrzení originálu a Vašeho majitelství již více snad nelze).

Takto to ocenila jedna rodina:

„Mně se Váš obraz moc líbí už dlouho a všem z rodiny. Myslím, že děláte zajímavou tvorbu a nápad s časovým záznamem vzniku obrazu taky považuji za skvělý. Obraz včera večer dorazil. Zabalený byl dobře, vše je v pořádku. Moc se nám líbí! Děkuji Vám za odvedenou dobrou práci.”(G.B. z Baště)

Mám pro Vás  i takovéto libůstky - vmaluji Vám vkusně nějakou drobnost do Vašeho obrazu (iniciály, značku, otisk ruky Vašeho dítěte atp).

Kvalitní signace pro pozdější jasné doložení autorství je u mne samozřejmostí - na zadní straně každého díla je vždy signační štítek se všemi potřebnými údaji a podpisem autora s přesahem na tělo obrazu.

Zajisté uvítáte i tu informaci, že všechny tyto výše zmíněné práce, zůstávají stále v původní ceně, která je stanovená od počátku u kdekoli vystaveného mého díla, nenavyšuji ji ani o dopravu!

DALŠÍ VÝTVARNÁ ČINNOST:

Kresba – krajina, portrét

PC tvorba – abstraktní obrazy, fotoobrazy...

Koláže – klasická koláž, velkoplošná koláž (PC-tisk)

Fotografie, fotoobrazy – abstraktní fotografie, fotoklony – verze,

                                   fotoperformance (variace těla x hmotný prostor),

                                   PC foto tvorba…

Grafika (reál, návrhy) – obálky knih, hud.nosiče, plakáty, nástěnné tapety,                                         katalogy, loga, vizitky, artparte…

Design vzorů výrobků (reál, návrhy) – koberce, tapety, látky…

Umělecké zpracování kovů (TV pořady 1982 – 1988), design, klasické zpracování…

Architektura – virtuální prvoprojekty, klasické projekty

Sochy, skulptury (návrhy)

Kreslený humor, komix – tisk (noviny, časopisy, tiskoviny pro firmy, reklama…)

DESIGN TVORBA - VÝROBA:

Carpet Artlipa Design (r. 2014) - umělecká odnož autorovy výtvarné aktivity Artlipa:

autor designu kolekce 15 moderní­ch designových koberců "Style design"

(vzory: moderní, industriální­, eklektický, minimalistický, retro, glamour)

Kolekce vyrobena ve spolupráci s Italskou renomovanou firmou

RADICI PIETRO INDUSTRIES & BRANDS S.p.A.

NÁZORY NA TVORBU:

Vím co dělám, proč to dělám a chci to tak dělat. Přeji si, aby si ode mne brali obrazy jen ti, co se jim skutečně líbí - a tak to doposud naštěstí vždy bylo. Těm, kterým má tvorba nic neříká, upřímně přeji hodně štěstí jinde.

Tvořím tak, jak to zrovna cítím. Tvoření je pro mne jako dýchání - i proto je mi blízká akční, pocitová malba.

Nesnažím se za každou cenu „prsit” - něco dokazovat na úkor druhých, ani se za něčím upoceně hnát. Tvorbu ostatních kolegů nekritizuji, naopak respektuji, oceňuji a jsem rád, když ke mně přistupují stejně.

Umělec je často uznán až po smrti, zvýšeným prodejem jeho děl a za vyšší ceny, proč ne. Není ale přirozenější jeho práci přiměřeně ocenit už před tím - již za jeho života?

UMĚNÍ VERSUS ŽIVOT

Věnováním se umělecké tvorbě „neodstrkuji” krásu a cenu života. Uměleckou dráhu nevidím jako dostihy, nějaké art pachtění za něčím. Myslím, že je rozumnější  „sesednout z koně” a dát mu přirozenou umělecko kreativní volnost. Uznávám totiž nejen Umění tvoření něčeho, ale zároveň i Umění žít smysluplně a hodnotně (= osobní odpovědnost, rodina, vztahy, vlastnosti, vzdělávání se, poznávání, duchovní věci - hlubší otázky života, vnímání světa, pomoc těm co to potřebují…). Talent vidím jako dar, ne vlastnictví, ani zásluha. Důležitější, než dobře malovat obrazy, je ve kvalitě vlastností, postojů a činnostech - například – nejednat sebestředně, mít čisté svědomí a vychovávat svědomitě své děti. Myslím, že jsou více potřebnější spíše jiné profese. S nadsázkou řečeno - bez obrazu ještě nikdo hlady neumřel a s Monou Lisou v trezoru zřejmě šťastnější stejně nebudeme. Ale techniky, učitele, zedníky, truhláře a popeláře potřebujeme všichni. Myslím, že pýcha a předsudky nikam nevedou. V principu respektuji všechny lidi, jsou pro mne širokou škálou krásného pestrého obrazu, kterému se říká „lidstvo”…

…a tak tedy - nežiji proto, abych upachtěně maloval, ale maluji proto, abych smysluplně žil…

 

Obchodní podmínky

Obchodní a reklamační podmínky

prodejce „artlípa“


Jménem, příjmením, názvem spol., IČ a sídlem uvedeným v sekci „Košík“



I.
Vymezení pojmů

  1. Obchodem“ se pro účely těchto obchodních a reklamačních podmínek rozumí internetový obchod na internetové adrese www.fler.cz/artlipa,

  2. Prodejcem“ se rozumí provozovatel obchodu, jménem, příjmením, názvem spol., IČ a sídlem společnosti uvedeným v sekci „Košík“ před odesláním objednávky.

  3. Zbožím“ se rozumí věci a produkty nabízené Prodejcem k prodeji v Obchodu.

  4. Zákazníkem“ se rozumí uživatel Obchodu, jenž má zájem o koupi konkrétního Zboží.

  5. Spotřebitelem“, se rozumí každý člověk, který s Prodejcem uzavírá obchod prostřednictvím Obchodu mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání. Na takového Spotřebitele se vztahují ujednání, u nichž je tak výslovně uvedeno.

  6. Objednávkou“ se rozumí vyplněný objednávkový formulář určený pro konkrétní Zboží v rámci objednávkového elektronického systému Obchodu.

  7. Zkratkou „OZ“ se rozumí zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění.



II.
Nákup Zboží

  1. Zákazník je oprávněn objednat prostřednictvím Obchodu a jeho elektronického objednávkového systému konkrétní Zboží, o jehož koupi má zájem. Vyplněním registračního formuláře Obchodu, registrací v Obchodu, vyplněním kteréhokoli objednávkového formuláře v rámci Obchodu a odesláním kterékoli Objednávky v rámci Obchodu projevuje vždy Zákazník zároveň souhlas s těmito obchodními a reklamačními podmínkami určenými pro nákup zboží v Obchodu a také se zpracováním jeho osobních údajů uvedených v Objednávce (viz. čl. XII - Ochrana osobních údajů).

  2. Samotné uveřejnění a nabízení Zboží Prodejcem v Obchodu není ještě návrhem na uzavření kupní smlouvy ohledně daného Zboží ze strany Prodejce, ale pouze informačním zveřejněním dodavatelských možností Prodejce. Pro prezentaci Zboží prostřednictvím Obchodu a též pro prezentaci možnosti jeho objednání a koupě se tedy nepoužije §1732 odst. 2 OZ, přičemž taková prezentace Zboží v Obchodu tak není právně účinným návrhem Prodejce na uzavření smlouvy k takovému Zboží.

  3. Za návrh na uzavření kupní smlouvy ze strany Zákazníka prostřednictvím Obchodu ohledně konkrétního Zboží je považováno vždy teprve doručení Objednávky Zákazníka na koupi daného Zboží Prodejci.

  4. Odesláním Objednávky projevuje vždy Zákazník zároveň souhlas s těmito obchodními a reklamačními podmínkami a závazně si objednává Zboží uvedené v Objednávce.

  5. Prodejce potvrdí Zákazníkovi doručení Objednávky bez zbytečného odkladu.

  6. Potvrzení o doručení Objednávky Prodejcem se považuje za přijetí návrhu na uzavření kupní smlouvy Prodejcem se Zákazníkem ohledně konkrétního zboží uvedeného v Objednávce a teprve okamžikem takového potvrzení Objednávky tedy dochází mezi Zákazníkem a Prodejcem k uzavření kupní smlouvy ke konkrétnímu objednanému Zboží.

  7. Obsah kterékoli kupní smlouvy dle odst. 6 je pak vždy dán obsahem přijatého návrhu (objednávky) Zákazníka, tedy jak předmět koupě, tak i jeho cena, způsob dodání a další podmínky sjednané v rámci takto přijatého návrhu, přičemž ostatní smluvní náležitosti takové kupní smlouvy jsou definovány těmito obchodními a reklamačními podmínkami.

  8. Pokud si Zákazník v rámci objednávky vybral dodání zboží jeho odesláním na adresu určenou Zákazníkem, odešle Prodejce toto Zboží na takovou adresu poté, co bude dané Zboží připraveno u Prodejce k expedici.



III.
Realizace Objednávky

  1. K provedení řádné Objednávky je Zákazník povinen vyplnit veškeré povinné údaje v objednávkovém elektronickém systému Obchodu.

  2. Doručená Objednávka Zákazníka se považuje za nepřijatou a odmítnutou ze strany Prodejce zejména tehdy, jestliže Prodejce vyrozumí Zákazníka, že (i) Objednávku nepřijímá či odmítá, (ii) objednané Zboží není možno dodat, anebo v případě, že Prodejce nepotvrdí Zákazníkovi přijetí Objednávky dle čl. II bodu 6 nejpozději do 20 pracovních dnů od jejího odeslání Zákazníkem.

  3. Pokud je objednané Zboží možno dodat, avšak v mezidobí došlo ke změně podmínek dodávky daného Zboží (Zboží je možno dodat v jiné ceně, kvalitě, či provedení), je Prodejce oprávněn vyrozumět o této skutečnosti Zákazníka s žádostí o vyjádření, zda má zákazník zájem o Zboží za takto změněných podmínek, a zároveň s poskytnutím lhůty pro takové vyjádření.

  4. Jestliže se Zákazník vyjádří Prodejci dle odst. 3 ve lhůtě určené Prodejcem, že má zájem o Zboží i za změněných podmínek, považuje se takové vyrozumění za novou Objednávku a dále se postupuje jako u nové Objednávky.

  5. Jestliže se Zákazník nevyjádří dle odst. 3 ve lhůtě určené Prodejcem, že má zájem o Zboží i za změněných podmínek, považuje se marné uplynutí takové lhůty za zrušení Objednávky Zákazníkem.

  6. Objednávka učiněná Zákazníkem je pro Zákazníka závazná.



IV.
Informace Zákazníka

  1. S ohledem na povinnost Prodejce dle OZ poskytuje Prodejce těmito obchodními a reklamačními podmínkami Zákazníkovi informace, jež jsou nezbytné k uzavření smlouvy a náležité informovanosti Zákazníka o realizaci konkrétního obchodu.

  2. Identifikační údaje Prodejce jsou uvedeny v čl. I odst. 2 těchto obchodních a reklamačních podmínek.

  3. Název, hlavní charakteristika Zboží a jeho cena je vždy uvedena ve specifikaci Zboží v příslušné sekci Obchodu, přičemž tím, že Zákazník ohledně takového Zboží učiní Objednávku, dává najevo, že se již v předstihu s popisem daného Zboží i jeho cenou seznámil.

  4. Cena Zboží v rámci Obchodu je vždy uvedena bez daní a bez dalších poplatků, není-li uvedeno jinak.

  5. Zákazník je povinen uhradit kupní cenu s daní příslušnou k danému Zboží či smlouvě.

  6. V rámci Objednávky a před jejím odesláním bude vždy zároveň Zákazníkovi zobrazena a uvedena i cena po připočtení příslušných daní (DPH) a po připočtení dalších poplatků a nákladů (např. poplatek za ekologickou likvidaci dle zák. č. 185/2001 Sb., o odpadech, v platném znění, a náklady za dodání a dopravu).

  7. Prodejce neúčtuje Zákazníkům žádné náklady vznikající použitím komunikačních prostředků na dálku, a takové náklady na své straně tedy nese Zákazník sám.

  8. Vyplněním a odesláním Objednávky v rámci objednávkového elektronického systému Obchodu Zákazník na dobu neurčitou souhlasí, že mohou být Prodejcem Zákazníkovi na adresu jeho uvedeného bydliště či sídla zasílána reklamní sdělení Prodejce a dále, že mu na jeho vyplněnou emailovou adresu mohou být zasílána obchodní sdělení Prodejce. Tento souhlas je Zákazník oprávněn kdykoli odvolat.

  9. Nabídka Zboží Obchodu je platná vždy po dobu určenou u každého konkrétního Zboží v rámci specifikace Zboží v příslušné sekci Obchodu, přičemž pokud doba platnosti nabídky není uvedena, má se za to, že nabídka zboží platí do odvolání či do vyčerpání zásob.

  10. Každá uzavřená kupní smlouva v rámci obchodu je dále Prodejcem archivována v rámci jeho obchodní a účetní evidence a na vyžádání Zákazníka může být tomuto následně zpřístupněna po uhrazení manipulačních nákladů na takové zpřístupnění.

  11. Kroky vedoucí k uzavření kupní smlouvy v rámci Obchodu jsou obecně popsány těmito obchodními a reklamačními podmínkami.

  12. Kupní smlouva může být uzavřena v českém nebo i slovenském jazyce.

  13. V rámci objednávání kteréhokoli Zboží je Zákazník oprávněn do konečného odeslání Objednávky měnit obsah Objednávky či opravovat chyby učiněné v Objednávce.



V.
Dodání Zboží

  1. Způsob dodání Zboží zvolí zákazník vždy v rámci vyplnění Objednávky, kde je specifikována i cena a forma dodání.

  2. Nevyzvedne-li si Zákazník Zboží zasílané dobírkou ve lhůtě jejího uložení na poště při dodání prostřednictvím České pošty, a.s. nebo nepřevezme-li Zákazník doručované Zboží od zasilatele v případě dodání Zboží prostřednictvím jiného dopravce, a Zboží bude vráceno Prodejci, uskladní Prodejce Zboží ve svém skladu do doby, než si jej Zákazník vyzvedne nebo než Prodejce dle odst. 4 využije své právo odstoupit od smlouvy.

  3. Zákazník je povinen za uskladnění dle odst. 2 uhradit Prodejci skladné ve výši 100,-Kč za každý i započatý týden takového uskladnění.

  4. Jestliže Zboží bude vráceno Prodejci dle odst. 2, je Prodejce zároveň oprávněn od kupní smlouvy odstoupit, kdy takovým odstoupením není dotčen nárok Prodejce na vynaložené náklady s odesláním Zboží ani nárok na dosud vzniklé skladné dle bodu 3.



VI.
Platební podmínky

  1. Platební podmínky zvolí zákazník vždy v rámci vyplnění Objednávky, kde je specifikována i cena a forma platby.



VII.
Odstoupení od smlouvy a vrácení zboží

(ustanovení tohoto článku se vztahují pouze na Spotřebitele)

  1. Spotřebitel má právo od smlouvy uzavřené prostřednictvím Obchodu odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce do 14 dnů ode dne, kdy Spotřebitel nebo jím určená třetí osoba (jiná než dopravce) převezme Zboží.

  2. Pro účely uplatnění práva na odstoupení od smlouvy musí Spotřebitel o svém odstoupení od kupní smlouvy informovat Prodejce na jeho adresu uvedenou v čl. I odst. 2 formou jednostranného právního jednání (například dopisem zaslaným prostřednictvím provozovatele poštovních služeb, faxem nebo e-mailem). Spotřebitel může použít níže v čl. XIV uvedený vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, není to však jeho povinností.

  3. Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od kupní smlouvy, postačuje odeslat odstoupení od smlouvy před uplynutím příslušné lhůty.

  4. Zboží, které Spotřebitel obdržel a ohledně něhož odstoupil od smlouvy dle odst. 1 bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy došlo k odstoupení od této smlouvy, je Spotřebitel povinen zaslat zpět na adresu prodejce před uplynutím 14 dnů.

  5. Pokud Spotřebitel odstoupí od této smlouvy, vrátí Prodejce Spotřebiteli bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů ode dne obdržení vráceného Zboží nebo poté, co Spotřebitel prokáže, že Zboží odeslal zpět, podle toho, co nastane dříve, všechny platby, které Prodejce od Spotřebitele obdržel, včetně nákladů na dodání (kromě dodatečných nákladů vzniklých v důsledku Spotřebitelem zvoleného způsobu dodání, který je jiný než nejlevnější způsob standardního dodání nabízený Prodejcem). Pro vrácení plateb použije Prodejce stejný platební prostředek, který Spotřebitel použil pro provedení počáteční transakce, pokud Spotřebitelvýslovně neurčil jinak. V žádném případě tím Spotřebiteli nevzniknou další náklady.

  6. Spotřebitel bere na vědomí, že v případě odstoupení od smlouvy dle odst. 1 odpovídá pouze za snížení hodnoty Zboží v důsledku nakládání s tímto Zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi Zboží, včetně jeho funkčnosti.

  7. Spotřebitel bere na vědomí, že v případě odstoupení od smlouvy dle odst. 1 ponese přímé náklady spojené s vrácením Zboží.

  8. Spotřebitel nemá právo odstoupit dle tohoto článku od kupní smlouvy na Zboží, které již bylo Spotřebiteli dodáno, avšak bylo dříve Prodejcem před jeho dodáním na základě požadavku či Objednávky Spotřebitele jakkoli upraveno podle přání Spotřebitele nebo pro Spotřebitele (především na jeho míru).

  9. Ustanovení čl. VII se nevztahují na Zákazníka, který není Spotřebitelem.



VIII.
Reklamace Zboží

  1. Spotřebitel je oprávněn reklamovat vady, jež se na Zboží vyskytly v době 24 měsíců po převzetí Zboží. Ustanovení předchozí věty neplatí a nevztahuje se na Zákazníka, který není Spotřebitelem, přičemž takový Zákazník je oprávněn Zboží reklamovat dle příslušných právních předpisů.

  2. Práva z vad se nevztahují především na vady, které:

    1. byly reklamovány po uplynutí doby dle odst. 1,

    2. mají původ v užívání Zboží v rozporu s pokyny pro jeho užívání nebo v rozporu s jeho účelem nebo obvyklým a předpokládaným způsobem užití,

    3. jsou zapříčiněny nedovolenými nebo neodbornými zásahy do Zboží,

    4. byly způsobeny vyšší mocí nebo jinou vnější okolnosti nemající původ v povaze Zboží.

  3. Při uplatnění práv z vad je Zákazník povinen přeložit reklamované Zboží a kopii dokladu o koupi (faktury).

  4. V případě koupě Zboží osobním odběrem u Prodejce obdrží Zákazník fakturu současně se zakoupeným Zbožím.

  5. Lhůty k uplatnění práva z vad začínají běžet od převzetí Zboží Zákazníkem.

  6. V případě doručení zboží dobírkou je Zákazník povinen při převzetí si vždy zásilku prohlédnout a při zřejmých a na povrchu obalu zásilky znatelných poškození, popř. zjevné a uvnitř poznatelné částečné ztráty zásilky tato poškození a ztráty reklamovat u doručující služby i Prodejce. Další manipulace s poškozenou zásilkou musí být provedena pouze v souladu s pokyny Prodejce.

  7. Není-li poškození nebo částečná ztráta obsahu zásilky při jejím předání a převzetí příjemcem zjevná, je Zákazník povinen oznámit Prodejci vznik škody bez zbytečného odkladu, poté co ji zjistil, nejpozději však do 2 pracovních dnu ode dne doručení zásilky.



IX.
Nároky z vad

  1. Spotřebitel má práva z vadného plnění dle §2165 a násl. OZ, přičemž Prodejce též odpovídá za jakost Zboží při převzetí dle §2161 OZ. Předchozí věta se však nevztahuje na Zákazníka, který není Spotřebitelem, přičemž takový Zákazník je oprávněn Zboží reklamovat dle příslušných právních předpisů.

  2. Práva z vadného plnění je Zákazník uplatnit především dle §2169 OZ. Předchozí věta se však nevztahuje na Zákazníka, který není Spotřebitelem, přičemž takový Zákazník je oprávněn Zboží reklamovat dle příslušných právních předpisů.



X.
Posouzení reklamace

  1. Reklamované Zboží spolu s kopií nákupního dokladu (faktury) zašle Zákazník zpět na adresu Prodejce.

  2. V reklamaci je Zákazník povinen uvést i podrobný popis reklamované vady Zboží.

  3. K reklamaci nesplňující podmínky dle bodu 1 a 2 nebude Prodejcem přihlíženo.

  4. Dopravu reklamovaného Zboží hradí Zákazník.

  5. Reklamované Zboží nelze Prodejci zaslat na dobírku, k takové reklamaci nebude Prodejcem přihlíženo.

  6. Po obdržení reklamovaného Zboží spolu s kopií faktury posoudí Prodejce reklamované Zboží s ohledem na vady namítané Zákazníkem.



XI.
Vrácení Zboží

(článek XI. se nevztahuje na vrácení Zboží dle čl. VII)

  1. V případech, na které se nevztahují ustanovení dle čl. VII, je Zákazník je povinen vrátit Prodejci Zboží tehdy, jestliže dojde k zániku kupní smlouvy mezi Prodejcem a Zákazníkem ke konkrétnímu Zboží, zejména pak v případě účinného odstoupení některého účastníka od kupní smlouvy.

  2. Jestliže tak z jakéhokoli jiného důvodu než dle čl. VII vznikne Zákazníkovi povinnost k vrácení Zboží Prodejci, je Zákazník povinen vrátit Prodejci Zboží nejpozději do 20 dnů od vzniku takové povinnosti.

  3. V případě, že Zákazník převzal od Prodejce Zboží osobní odběrem, je Zákazník povinen Zboží vrátit a předat Prodejci ve lhůtě dle odst. 2 v prodejním místě Prodejce, kde si dříve Zboží převzal.

  4. V případě, že zákazník převzal od Prodejce Zboží dobírkou, je Zákazník povinen Zboží vrátit Prodejci tak, že Zboží zašle ve lhůtě dle odst. 2 na adresu Prodejce, ze které mu bylo Zboží odesláno, nebo jej v dané lhůtě na uvedené adrese předá Prodejci.

  5. Zákazník je povinen předat Prodejci Zboží nepoškozené, čisté a se všemi součástmi a příslušenstvím, jenž byly součástí koupě.

  6. V případě porušení povinnosti dle odst. 5 je Prodejce oprávněn vyúčtovat Zákazníkovi:

    1. částku odpovídající snížení hodnoty Zboží, které vzniklo v důsledku nakládání Zákazníka se Zbožím,

    2. přímé náklady na opravu Zboží ve skutečné výši takových nákladů,

    3. přímé náklady na čištění Zboží,

    4. cenu chybějících součástí nebo příslušenství.

  7. Zákazník je povinen uhradit vyúčtované částky dle odst. 6 do 5 dnů od oznámení takového vyúčtování Zákazníkovi.

  8. Ocitne-li se Zákazník v prodlení s vrácením Zboží, je Prodejce oprávněn vyúčtovat Zákazníkovi smluvní pokutu ve výši 0,1% z kupní ceny Zboží (včetně DPH), o jehož vrácení se jedná, která byla fakturována Zákazníkovi při koupi Zboží, a to za každý i započatý den takového prodlení. Nárok Prodávajícího na náhradu škody v plné výši není uhrazením smluvní pokuty nikterak dotčen. Zákazník je povinen uhradit vyúčtovanou smluvní pokutu do 5 dnů od oznámení jejího vyúčtování.

  9. Prodejce vrátí Zákazníkovi kupní cenu Zboží uhrazenou dříve Zákazníkem (po případném započtení částek náhrady škody a částek dle odst. 6) teprve poté, co Prodejci bude ze strany Zákazníka vráceno Zboží, ohledně něhož Zákazník takto odstoupil od smlouvy.

  10. Ustanovení tohoto článku XI. se nevztahuje na případy, kdy dojde k zániku smlouvy odstoupením Spotřebitele dle čl. VII.

XII.
Ochrana osobních údajů

  1. V případě, kdy Zákazník v rámci Obchodu, zejména při vyplňování a zasílání Objednávky prostřednictvím objednávkového elektronického systému Obchodu, bude žádán o poskytnutí osobních údajů uvedených v tom kterém formuláři či Objednávce, bere Zákazník na vědomí, že není povinen takové údaje poskytnout a jejich poskytnutí je tedy zcela dobrovolné.

  2. V případě neposkytnutí žádaných osobních údajů Zákazníkem však není Prodejce povinen přijmout Objednávku, přičemž s ohledem na objednávkový elektronický systém Obchodu může být další pokračování neúplně vyplněné Objednávky automaticky zastaveno či ukončeno.

  3. V případě, že se Zákazník dobrovolně rozhodne poskytnout své osobní údaje Prodejci, bere Zákazník na vědomí, že dobrovolně poskytuje své osobní údaje v rozsahu uvedeném v konkrétním formuláři či Objednávce Prodejci.

  4. Nakládání s osobními údaji ze strany Prodejce se řídí pravidly, umístěnými na adrese https://www.fler.cz/uzivatel/gdpr, s nimiž se zákazník řádně seznámil před odsouhlasením těchto Obchodních a reklamačních podmínek.



XIII.
Závěrečná ustanovení

  1. Vyplnění registračního formuláře Obchodu, registrací v Obchodu, vyplněním kteréhokoli objednávkového formuláře v rámci Obchodu a odesláním kterékoli Objednávky v rámci Obchodu nebo při navázání jiné obdobné elektronické komunikace na dálku s Prodejcem prostřednictvím Obchodu, se vždy zároveň považuje za potvrzení souhlasu s těmito obchodními a reklamačními podmínkami.

  2. Uzavřená kupní smlouva stejně jako veškeré vztahy vzniklé mezi Zákazníkem a Prodejcem při objednávání či prodeji Zboží prostřednictvím Obchodu se řídí českým právem s vyloučením kolizních norem českého práva.

  3. Je-li v těchto obchodních a reklamačních podmínkách užíváno označení Zákazník a není výslovně uvedeno, že se konkrétní ustanovení týká pouze Spotřebitele, vztahuje se vždy takové ustanovení v plném rozsahu i na Zákazníka, který není Spotřebitelem.

  4. Dojde-li v souvislosti s koupí Zboží prostřednictvím Obchodu ke sporu mezi prodejcem a spotřebitelem, má spotřebitel právo na jeho mimosoudní řešení dle zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění. Návrh na mimosoudní řešení sporu podle uvedeného zákona je spotřebitel oprávněn podat k České obchodní inspekci (internetová stránka: www.coi.cz).

  5. Zákazník potvrzuje a prohlašuje, že souhlas s těmito obchodními a reklamačními podmínkami učiněný zejména způsobem dle odst. 1, se mezi účastníky považuje za souhlas písemný (resp. postavený naroveň souhlasu písemnému) a veškerá ujednání obchodních a reklamačních podmínek za sjednaná písemně (resp. postavená naroveň sjednání písemnému). Tam kde tedy zákon výslovně vyžaduje pro taková ujednání písemnou formu, má se mezi účastníky za to, že tato byla řádně dodržena a provedena již odsouhlasením obchodních a reklamačních podmínek touto elektronickou formou.

  6. Zákazník dále výslovně prohlašuje a potvrzuje, že v dostatečném předstihu před učiněním Objednávky Zboží a též před uzavřením smlouvy ke Zboží byly Zákazníkovi ze strany Prodejce poskytnuty všechny informace, které jsou obsahem těchto obchodních a reklamačních podmínek, s těmito se předem plně seznámil, a že smlouva ke Zboží bude z jeho strany uzavírána poté, co byl již před jejím uzavřením v dostatečném předstihu seznámen s veškerými ujednáními, informacemi, prohlášeními a upozorněními uvedenými v těchto obchodních a reklamačních podmínkách, a tyto považuje za jasné a srozumitelné.

  7. Zákazník prohlašuje, že je plně seznámen s podmínkami těchto obchodních a reklamačních podmínek a proti jejich znění a obsahu nemá jakýchkoli výhrad.



XIV.

Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy

(pouze pro účely odstoupení Spotřebitelem dle čl. VII)



Oznámení o odstoupení od smlouvy

 

- Adresát: .............................................

 - Oznamuji, že tímto odstupuji od smlouvy o nákupu zboží ......................................

 - Datum obdržení .....................................

 - Jméno a příjmení Spotřebitele .............................

 - Adresa Spotřebitele .......................

 - Podpis Spotřebitele .......................................

 - Datum ..................................

Komentáře
Vložení komentáře: Pro přístup k této funkci se prosím přihlaste nebo se nejprve zaregistrujte.
Blog
Fler Boxy
Žádný veřejný FlerBox.
Fler kluby
Uživatel nevlastní žádný Fler klub.
Top nominace
Uživatel nevytvořil žádnou Top nominaci.
Fotogalerie
 
Novinky
Žádné aktuální informace.
Zboží
Oblíbení uživatelé
Oznámit porušení pravidel tímto uživatelem.
Provozovatel jako správce osobních údajů zpracovává na tomto webu cookies potřebné pro fungování webových stránek a pro analytické účely. Více informací. Souhlasím