FLER PRODEJCI POD LUPOU

---------------------------------------------------------------------------

Fler prodejci pod lupou“ je klub, který byl založen v listopadu 2009, aby Vám mohl týden co týden přinášet rozhovory s úspěšnými i méně úspěšnými prodávajícími. Cílem této aktivity není konkurovat rozhovorům, které znáte z titulní strany Fleru, ale umožnit Vám lépe poznat třeba i ty, kteří se na přední stranu nemají šanci dostat. V rozhovorech se můžete dozvědět zajímavé odpovědi na otázky týkající se jejich tvorby i běžného života.

Chcete-li vědět více o prodávajících, které můžete na Fler.cz potkat, čtěte dále. Pokud máte zájem o vlastní rozhovor nebo chcete mít přehled o již proběhlých rozhovorech, staňte se členy klubu. Kompletní seznam starších rozhovorů a aktuální informace naleznete také zde.

Všechny prodávající zpovídá Elisa.Day a tímto děkuje za jejich čas, ochotu a spolupráci.

Dnes se Vám představuje Tereza alias psychee

Motto:

Nemám žádné speciální motto, kterým bych se řídila. Ale jedno mi na mysli přece jen hned vytanulo a myslím, že můj postoj k životu vyjadřuje, a je to „Carpe diem“, protože já se opravdu snažím si každý den maximálně užít – nikdy nevíte, co přijde ,).

Kdo jsi, kde jsi a co děláš?

Je těžké svůj život shrnout a přiblížit v několika větách, ale řekla bych o sobě, že jsem tak trochu dítě štěstěny. Životem se mi daří zatím proplouvat bez větších karambolů, dělám to, co mě baví, mám spoustu skvělých přátel, výbornou rodinu a dá se říct, že život je pro mě opravdu zábava a nikdy mě nepřestává překvapovat, co nového zase přinese.

V únoru jsem oslavila třicátiny, jsem svobodná, bezdětná, narozená ve znamení ryb. Čím jsem starší, tím víc si myslím, že jsem opravdu typická ryba :). Jinak v čínském horoskopu jsem pes, který na mě také docela sedí. Narodila jsem se a celý život žiju v Praze, momentálně už třetím rokem v Kobylisích, kde se mi strašně moc líbí. Mám skvělé spolubydlící i sousedy, se kterými udržujeme vřelé sousedské vztahy, což je po skoro pětadvaceti letech bydlení v paneláku velmi osvěžující novinka – třeba pořádáme různé tématické večírky, chodíme na koncerty sousedům – hudebníkům, v létě grilujeme na zahradě... Domov je pro mě důležitá oáza klidu, protože doma trávím hodně času, především tvořením.

Po gymnáziu jsem studovala VŠE, obor Mezinárodní obchod, ale po dvou letech jsem cítila, že to není ta pravá cesta pro mě, takže jsem školu opustila a udělala přijímačky na Pedagogickou fakultu UK, dvouobor Psychologie – Speciální pedagogika. Vždycky jsem chtěla nějak pomáhat lidem. Předminulý rok jsem školu dodělala a pracuji teď jako školní speciální pedagog na dvou základních školách, dělám tam především nápravy poruch učení a pozornosti. V červnu mi pracovní smlouva končí, byl to projekt na dobu určitou, takže teď sháním něco podobného, snad se zadaří. Tahle práce mě naplňuje, ale zároveň si nechávám i prostor na tvoření, nepracuji na plný úvazek. A právě ta rovnováha mezi psychicky celkem náročnou prací ve škole a naopak tvořením, které je pro mě radostí a odpočinkem, pokud zrovna nejedu nějaký přípravný maratón na trhy nebo velkou objednávku do nějakého obchodu, mi naprosto vyhovuje.

Tady na Fleru prodávám především šperky, některé docela „ulítlé“, třeba jako náušnice ve tvaru šunkových chlebíčků, buřtů na klacku nebo barevné minižárovičky, některé zase elegantní a podtrhující ženskost, zkrátka pro každou příležitost. Ale mají společné to, že by měly zaujmout na první pohled a především doplnit a zvýraznit osobnost jejich nositelky, která by se v nich měla cítit jedinečná. Technik používám vícero, přibývaly postupně. Na začátku to byly korálky, ty mě ale celkem rychle přestaly bavit, pak jsem objevila Fimo a to mě drží dosud, je to báječná hmota, která má nekonečné množství využití, naposledy jsem začalo Fimo brousit, leštit a vrtat (například jedna z mých novinek, náhrdelník s názvem Suvenýr z daleké planety). Asi před rokem nebo dvěma jsem objevila křišťálovou pryskyřici. Na ní se mi zase líbí, že s ní můžete zalévat libovolné obrázky, ale zkouším ji využívat i jinak, než jen tímto klasickým způsobem. Ráda vyrábím šperky i z běžných věcí, které nás obklopují, které třeba denně používáme, ale nenapadlo by nás nosit je jako šperk, nebo taky z přírodnin. V tomto ohledu nejsem vyhraněná.

Jak ses dostala k tvoření?

Odmalička jsem strašně ráda vyráběla různé věci, měla jsem velké potěšení jak z vlastního procesu tvorby, tak z výsledku. Třeba jsem hodně vyráběla drobné dárky pro blízké, to si pamatuji. Sestře jsem k Mikuláši jednou vyrobila adventní kalendář – vyrobila jsem 31 malých krabiček z tvrdého papíru, které jsem pomalovala a dovnitř jsem dala různé drobnosti, sladkosti. Pamatuji si dosud ty pocity, jak jsem hlídala, aby nevešla do mého pokoje, když jsem tam po večerech stříhala, skládala a lepila ty krabičky. Nikdy mi nebylo líto toho času, který jsem ručními pracemi strávila. Jako malá jsem vyšívala, pletla, drhala, kreslila, modelovala, prostě vyzkoušela jsem, co mi přišlo pod ruku, bavilo mě v podstatě všechno, ale ničemu jsem se nevěnovala intenzivně. Později jsem si třeba i šila oblečení, v ruce, protože máma mě na svém šicím stroji nechtěla naučit šít. A neumím to dodnes, ale oblečení si zvládnu přešít i bez toho :).

No a někdy na vysoké škole jsem objevila Fimo. Tuším, že to bylo tak, že jsme si s kamarádkou chtěly vyrobit nějaké korálky z Fima, které svítilo pod UV světlem, to byly první pokusy. Potom jiná kamarádka chtěla pro svého přítele, milovníka chilli papriček, vyrobit manžetové knoflíčky s chilli papričkami. Chtěla s tím pomoct, tak jsme vzaly Fimo a přišly na svět chilli papričky, které jsou jedny z mých nejoblíbenějších náušnic, které sama často nosím. Pak jsem začala z Fima zkoušet vyrábět víc a víc věcí, které jsem rozdávala kamarádkám a měly docela ohlas. Pak mi jedna z nich řekla o Fleru, který tehdy existoval tak maximálně rok, a já si řekla, že to zkusím. A tak to začalo.

Jak vzpomínáš na své začátky na Fler.cz?

Začátky byly docela pozvolné, řekla bych. Měla jsem na Fleru pár věcí, už si ani moc nepamatuji, jaké. A první měsíce se celkem nic nedělo, taky jsem na Fleru netrávila moc času a netopovala jsem zboží, moc jsem se tu neorientovala. Pak přišly první objednávky, které mě velmi povzbudily a já jsem se o obchůdek začala víc starat, topovat výrobky, pilovat nafocení a prezentaci, s čímž stále trochu bojuji, jelikož nejsem žádný fotograf. Pak jsem se dostala jednou do Top výběru, no a zákazníků i ohlasů na moje výrobky postupně přibývalo, já jsem přidávala další a další zboží, no a tak to postupně vykrystalizovalo v současný stav, ze kterého mám opravdu radost ,o).

Čeho bys na Fleru chtěla dosáhnout?

Nevím, nemám žádnou zvláštní metu nebo cíl. Vlastně už jsem docela spokojená s tím, co se mi povedlo dosáhnout doteď. Ale samozřejmě, že takové obecné cíle, jako mít stále víc a víc spokojených zákazníků, by tu byly ,). Také by mi udělalo radost dostat se do Top výběru, zatím se mi to povedlo dvakrát, ale měla jsem z toho vždy velkou radost.

Jak vznikla Tvá přezdívka a co znamená?

Psychee je přezdívka, která vznikla, když jsem se registrovala na Nyxu, což je takový komunitní server, na kterém trávím dost času. No a Psychee proto, že to jednak znamená v řečtině „duše“, a jednak proto, že miluju onu řeckou báji Eros a Psýché a do třetice proto, že se mi to slovo prostě líbí ,o). Ta dvě „e“ jsou na konci proto, že na Nyxu už někdo s jedním „e“ už registrovaný byl.

Co Ti na Fleru dělá největší problémy?

No každopádně nedostatek času ke sledování všech novinek, nových funkcí, klubů atd. Pak mi trochu vadí, že se na Fleru hodně kopíruje. To je ale věc velmi citlivá, protože na jednu stranu chápu, že lidi mívají stejné nebo podobné nápady, ale registruju tady hodně případů, kdy narazím na profil někoho, kdo má nabídku zboží sestavenou téměř výhradně z výrobků, které už jsou na Fleru známé od jiných tvůrců. Taky mi občas chybí u některých lidí soudnost v tom, jaké věci tu nabízejí, případně jakým způsobem je prezentují, čímž třeba narážím na kvalitu fotek. Ale jinak jsem s Flerem jako takovým moc spokojená.

Co na Fleru postrádáš? Co bys ráda změnila?

Momentálně postrádám funkci komentářů od uživatelů k mým výrobkům, která mi přišla výborná z hlediska nějaké zpětné vazby na mé výrobky, někam se ztratila a nemůžu ji najít. Jestli někdo víte, kam se poděla, napište mi to, budu ráda ,). Jinak mě asi nic zrovna nenapadá. Změnila bych asi to, aby existoval nějaký funkční filtr, který by odfiltrovával extrémně špatně prezentované zboží, to zas narážím na ty fotky, nebo obecně zboží, které je opravdu nezajímavé a velmi tuctové, což je věc do velké míry subjektivní a chápu, že těžko splnitelná. Ale třeba u těch fotek si myslím, že by to spoustu lidí posunulo zas o něco dál, kdyby byli nuceni se naučit lépe fotit a prezentovat své zboží….sama ze své zkušenosti vím, že ten vývoj je postupný, ale zase zastávám názor, že když se chce, všechno jde.

Chystáš ve svém obchůdku nějaké změny?

No, samozřejmě, že chystám, nic nemůže zůstat neměnné, pokud se to má nějak vyvíjet ,). Ráda bych zredukovala množství nabízeného zboží, mám tam kousky, které se skoro vůbec neprodávají, ale je to boj, protože si myslím, že do určité míry má každé zboží svého kupce, a vždycky se dlouho rozmýšlím, než nějaké zboží vyřadím z tohoto důvodu z nabídky. Protože co když se zrovna zítra na můj profil podívá někdo, koho by zrovna to vyřazené zboží zaujalo, že? ,).

No a chystám zařadit do své nabídky jednu novinku, na které jsem několik měsíců pracovala. Je to náhrdelník podobný již zmiňovanému náhrdelníku s názvem Suvenýr z daleké planety, jenomže uvnitř bude barevná dioda, která bude těmi otvory prosvítat. Ty diody jsou docela silné, takže ve tmě ten šperk lze použít třeba i jako baterku ,). No prostě, je to věc, která upoutá na první pohled, něco opravdu hodně speciálního. Navíc půjde baterii vyměňovat, takže když dosvítí, jen dáte jinou. Je to technologicky celkem náročné, takže musím ještě pár věcí vychytat, ale mám už vyrobený prototyp, který nosím, a vzbuzuje velké ohlasy, takže jsem zvědavá, jak se bude líbit tady na Fleru.

Kde všude tvoříš? Jak vypadá Tvůj tvůrčí (ne)pořádek?

Mám ke tvoření vyhrazený pracovní stůl přímo v mém pokoji. Na něm mám připevněný strojek na Fimo, organizér na drobné komponenty a počítač, na kterém sleduji při tvoření filmy nebo seriály, protože televizi doma nemám a ani bych chtít nechtěla. Je to žrout času a jeden žrout ve formě počítače a internetu už mi stačí ,). Vedle mám ještě takovou policovou otevřenou skříň, kde mám po ruce ostatní materiály, nástroje a pomůcky. Snažím se udržovat si ve věcech jakžtakž pořádek, ale ne vždy se to úplně daří, jsem spíš trochu chaotický typ v tomto ohledu, ale zas většinou všechno, co potřebuju, najdu.

Jsou nějaké techniky, které by ses ráda naučila?

Teď momentálně mě nic nenapadá, mám plné ruce práce se svými nápady, které už existují na papíře, ale není čas na jejich realizaci, takže se teď do nových technik úplně nepouštím. Ale líbí se mi třeba quilling, velmi zajímavé mi přijdou některé šperky ze stříbra nebo ze skla…

Nakupuješ nebo pouze prodáváš? Kolik věcí už sis na Fleru koupila?

Rozhodně i nakupuji, a velmi ráda ,). Dokonce jsem to i spočítala a vyšlo mi to na nějakých 48 věcí, když tedy nepočítám materiál pro svou tvorbu. Často tady nakupuji dárky, když třeba při brouzdání narazím na něco, co mi přesně sedí k nějakému člověku, kterého znám.

Kolik času denně trávíš na Fleru?

Denně bych řekla, že průměrně tak maximálně hodinu, možná i méně. Zvládám většinou opravdu tak akorát spravovat svůj obchůdek. Ale občas se na Fleru slušně zaseknu při brouzdání, vždycky mě zavede na nějaké velmi zajímavé profily, pak už se těžko hledá cesta zpět, a já vždy flerboxuju jako divá.

Vyjmenuj 5 prodávajících (které obdivuješ, ráda bys doporučila, máš ráda, stojí za pozornost...):

Markéta Flamhum

no.ne.design

Woodlula

OJ

Kowmaister

Co Tě kromě tvoření ještě baví?

Spousta věcí, takže budu psát takové asociace, co mě napadají. Strašně ráda vařím, jídlo je pro mě velký požitek a závislost, vždycky si dopředu plánuju, co budu vařit. Když jsem doma, klidně vařím i dvakrát denně teplé jídlo a nejsem líná si uvařit jen pro sebe. Ráda se bavím se svými kamarády, ať už někde v hospodě na pivu, na festivalu, na DIY karnevalu v ulicích Prahy, na cyklojízdě….mám ráda i takového hromadné akce, kam přijdou lidi se záměrem dobře se pobavit, což vždycky vytvoří skvělou atmosféru. A nejraději mám, když i lidi do této zábavy přispívají kouskem sebe, nějakým svým podílem, třeba jako vytvořit si masku na karneval, nebo si vyzdobit kolo na cyklojízdu. Obecně mě baví dělat lidem radost. Baví mě „věci s příběhem“, tedy věci, které už mají nějakou svou historii, už je někdo jiný používal...Baví mě pracovat na baru ve svém oblíbeném podniku. Baví mě jen tak sedět venku na sluníčku a užívat si ten pocit. Baví mě procházky a  výlety, v širších souvislostech cestování. Teď už nemám tolik příležitostí, ale na škole jsem v létě vždycky někam odjela, procestovala jsem kus Evropy, byla jsem třikrát na Ukrajině, ve Švédsku, Lotyšsku, Španělsku, Portugalsku, v Albánii, Bulharsku, čtyři měsíce jsem byla na Erasmu v Turecku. Baví mě číst knížky, na to ale teď nemám moc času. Baví mě filmy, filmové festivaly. Baví mě poslouchat oblíbenou hudbu. Baví mě spontánní, nenaplánované akce. No a mohla bych pokračovat asi ještě dlouho ,).

Jaká je Tvá pozitivní vlastnost?

Tak třeba myslím, že jsem otevřená, hodně společenská, nezkazím žádnou srandu, snažím se pomoct, když je to v mých silách….

A nějaká špatná?

Občas se snažím lidi příliš o něčem přesvědčovat, manipulovat s nimi….aby to zapadlo do mého plánu ,). Nejsem třeba hádavý typ, ale když už mě něco vytočí, dokážu být i hodně nepříjemná.

Jakou hudbu ráda posloucháš?

Nejsem vyhraněná do jednoho stylu. Dobrá hudba se najde skoro v každé hudební škatulce. Na gymplu jsem byla v podstatě hipík, poslouchala jsem Doors, Janis Joplin, Animals, Beatles, Velvet Underground a obecně tyhle kapely 60. a 70.let. To mi vydrželo dodnes a nedám na ně dopustit. Mám ráda Depechce Mode, Leonarda Cohena, Ninu Simon, Air, Royksopp, Jacksona, a všechny ty ulítlé písničky z 80. a 90. let .o). Pak jsem se dostala k taneční hudbě a mnoho let už poslouchám a jezdím na psytrancové festivaly, což je psychedelická taneční hudba, mám ráda třeba i acid techno, dub…dosud ráda jezdím na freeparties, aspoň jednou dvakrát za rok, je to pro mě zážitek velké svobody a potěšení z hudby se svými kamarády.

Co ráda čteš a jaké filmy máš ráda?

Ráda čtu časopisy o vaření a kuchařky obecně ,). Jinak jsem kdysi četla opravdu hodně, hltala jsem knížky ve velkém, teď už na to bohužel nemám moc času. Ale třeba se mi hrozně moc líbila kniha Ptáci bez křídel od Louise de Bernieres, nádherný epický román odehrávající se na pozadí rozpadu osmanské říše.

Máš nějaký cestovatelský sen?

Jak už jsem psala, cestovala jsem docela hodně a cestování mě baví, je v tom obrovská svoboda, vytržení z každodenního stereotypu. Jsou to zážitky a zkušenosti, které vám nikdo nevezme a které vás navždy nějak ovlivní. Nějaký konkrétní sen mě nenapadá, cestování je fajn i po Čechách ,).

Jaká je Tvoje oblíbená barva a jakou naopak nemusíš?

Jednoznačně nejradši mám červenou ,). Nemusím obecně takové ty vyblité barvy, i když v některých barevných kombinacích mohou být naopak fajn.

Co zpravidla snídáš?

Dlouho jsem nesnídala, ale v poslední době jsem najela na „snídací režim“ a dávám si většinou nějaké celozrnné pečivo se šunkou, sýrem, cottagem nebo něčím podobným a vždy přikusuju čerstvou zeleninu. Občas si dám ovesnou kaší s medem, hrozinkami a oříšky. Piju vodu s citronem a šálek dobré kávy.

Jsi noční sůva nebo ranní ptáče?

Jednoznačně ta sůva ,).

Jakou část svého těla nemáš ráda?

Svůj pravý roh na hlavě, je trochu křivý ,).

Jsi pověrčivá?

Asi částečně. Dřív jsem si hodně říkala takové věci jako „jestli se mi teď nepovede dojít táhle k té lampě, než mě předjede to auto za mnou, tak ta věc, co bych si hrozně přála, aby vyšla, nevyjde“ ,o). Ale to nevím, jestli je vlastně pověrčivost. Když mi přeběhne černá kočka přes cestu, tak si toho všimnu a ta pověra o smůle mi naskočí, ale neberu to vážně. Ale třeba věřím na to, že věci se nedějí jen tak, bez důvodu, ale že všechno, i ty zdánlivě nejnepodstatnější věci, mají svůj skrytý význam a smysl…

Co nejíš?

Jak jsem už říkala, jsem velký milovník jídla a z těch běžných potravin není asi nic, co bych vyloženě nejedla. Ale musí to být chutně připraveno. Třeba játra jsem na základní škole nejedla, protože to byla hnusná tvrdá věc se slepenou rýží v jeden velký chuchvalec, ale teď mám játra moc ráda, připravená třeba na víně a šalvěji tak, aby byla krásně měkoučká a uvnitř růžová ,).

Třídíš odpad?

Ano.

Odkud mačkáš zubní pastu?

Zleva, protože jsem levák ,).

Bonusová otázka od Makyllery z předchozího rozhovoru:

Jaký byl hrdina tvého dětství a proč?

Nevzpomínám si na konkrétního hrdinu z dětství, měla jsem jich asi víc, ale nic konkrétního si opravdu nevybavím ,).

Bleskový dotazník:

Jsi pravák nebo levák?                Levák.

Jsi optimista nebo pesimista?      Jednoznačně optimista, sklenice je vždy napůl plná ,).

Tvé znamení zvěrokruhu?                       Ryba, v čínském horoskopu pes.

Tvé vysněné zaměstnání?                        To, co dělám.

Sbíráš něco?                                Rozhodně zážitky a vzpomínky.

Kolik máš nadšenců?                   905

V kolika jsi klubech?                    V mnoha, ale reálně jich sleduju tak 5.

Jaký máš Fler-rank?                     98,43.

Kolikrát jsi byla v Topu?               Myslím, že dvakrát.

Kolikrát jsi změnila avatar?         Myslím, že jednou.

Oblíbené slovo nebo fráze?         Momentálně jméno kočky, kterou hlídáme kamarádovi - „Kotěra“.

Oblíbené zvíře?                            Váhám mezi kočkou, psem a potkanem ,).

Oblíbená zmrzlina?                      Čokoládová, ale poctivě čokoládová. A banánová.

Oblíbená vůně?                            Levandule, vanilka.

Oblíbená hra nebo sport?            Pexeso, kolečkové brusle, chození.

Chtěla bys něco sdělit na závěr?

No snad, že doufám, že jsem příliš nenudila, pokud někdo dočetl až sem ,).

+ Bonusová otázka pro příštího dotazovaného – na co by ses chtěla zeptat?

Kdybys mohl/a prožít bonusový život jako někdo jiný, kdo by to byl a proč?

Na odpověď se můžete těšit v příštím rozhovoru!

A kdo bude příštím dotazovaným? Nechte se překvapit! ;-)