ROK 2022 – jaký bude? Podobnou otázku si asi počátkem roku klade většina z nás...

Zkusme tedy spolu s numerology stručně číst z jeho cifer:

Číslo 2 je symbolem vztahů, partnerství, vzájemnosti, ale také intuice, vyvážení... a dalších kvalit.

Logicky – DVA jsou víc než jeden; (2021: 1 = „Já“), proto je nyní s dvojkou potřeba postoupit k „MY“ – a to už je vztah. Mimořádná trojnásobná dávka dvojek nás nyní vybízí k zesílené vzájemnosti, případně potřebnému vyléčení a rozvíjení všech vztahů.

Vztahy jsou jako zahrada – neexistují jen samy od sebe. Je jedno, zda usilujeme o krásu květin nebo užitkovost zelných hlávek, na každém záhonku i na každém vztahu je třeba pracovat, zalévat jej živou pozorností, zájmem, přátelstvím, láskou a pochopením, jinak zanikne. A ať už tiše vyschne, nebo umře v bolestech, vždy to zanechává zranění a jizvy v srdci. I vztahy, které teď považujeme za okrajové a nevěnujeme jim pozornost, mohou jednou pro nás být velmi důležité. Proto nenechme své vztahy umřít na lhostejnost,  právě letošní rok je pro to v mnohém rozhodující.

Napíšeme-li letošní letopočet římskými číslicemi, objeví se zase dvojice :

  Mrkáček

DVA jsou také póly jednoty – každý magnet, každá baterie i celá zeměkoule má dva póly, každá mince, každé dveře i každý list  má dvě strany... je nespočetně příkladů duality v našem světě. Také klasická váha má vždy DVĚ misky pro vyvážení, nastolení rovno-váhy.

Rok 2022 tedy bude plný rozhodování a záleží na svobodné volbě každého jednotlivce – každého z nás, ke kterému pólu se nyní přikloníme, na kterou misku vah chceme vložit svoje úsilí a energii, kam se chceme připojit, kam chceme soustředit svoji sílu.  Zvolíme si za životní směr dobro, či zlo, moudrost srdce a světlo, nebo nevědomou a sebestřednou tmu ega ?
Příležitostí k tomu bude dost a další si můžeme sami vytvořit, ale rozhodnout se bude nezbytné.

Rovněž číslice 20 má mnohé souvislosti, ale toto dlouhé povídání snad nechme na jindy...

K letošnímu letopočtu se ale vztahuje i číslo 6 (= součet dvojek). Šestka symbolizuje opět rovnováhu, také rodinu, estetiku, umění, a podle některých kultur je šestka rovněž číslem člověka (a číslem „šelmy“!).  Je tedy nasnadě, že se právě těchto zábavných i nesnadných témat budeme nějakým způsobem dotýkat celý rok.

Zní to trochu tajemně, jde však o ryze logické dedukce a tyto přirozené mechanismy rovnováhy fungují v makrokosmu celého vesmíru i v mikrokosmu našeho těla a podvědomí, přestože jim rozum odmítá uvěřit...

A jako na objednávku, s blížícím se svátkem sv. Valentýna se všude kolem nás začínají hemžit srdce v nejrůznějších podobách. Ať už máte na tento více než tisíc let starý svátek názor jakýkoli, faktem zůstává, že jeho nejčastější symbol – SRDCE – přesně zapadá do zmíněné dvojkové symboliky roku 2022.

Jak? Jednoduše tím, že srdce sestává ze dvou souměrných (stranově vyvážených) polovin.

Stařešinové kmene Hopi dokonce právě pro tuto souměrnost nazývají srdce portálem do vyšších úrovní vědomí jednotlivce i celé společnosti.

Ne nadarmo se říká, že SPRÁVNĚ VIDÍME JEN SRDCEM...

...Ostatně SRDCE můžeme potkat nečekaně a opravdu kdekoliVelký úsměv:

...třeba i v srdci přírody...

...nebo vytvořit prakticky z čehokoli...

...

SRDCE je odedávna symbolem a představitelem lásky – ať už se jedná o lásku typu ludus (krátké hravé flirtování), eros (láska fyzická, milenecká), lásku platonickou (obdivující), typ mania (láska závislá na druhém), pragma (dlouhodobé osudové spojení plné tolerance a porozumění), případně lásku zvanou philia (souznění, empatie a přátelství), storgé (láska mateřská, nepodmiňovaná), agapé (láska altruistická, obětavě pomáhající, duchovní), či typ lásky philautia (láska a úcta k sobě samým, bez sobectví a narcistních sklonů).

První tři typy lásky jsou vesměs záležitostí pouhých emocí (často velmi silných a nezvladatelných), ovšem další, vyšší úrovně, včetně lásky duchovní, skutečně procházejí a pramení v našem srdci, je-li takové Lásce dostatečně otevřeno.

Všechny lidské kultury a staré civilizace napříč světem i časem vždy do srdce umisťovaly sídlo citů, lásky a vřelosti. Základní a léčivou emocí srdce je totiž radost a když ji srdce dlouho necítí, chřadne.

Radost nám může do života vnést cokoli - člověk, zvíře, věc, milý dárek, příroda, ale i pohlazení, objetí, úsměv, písnička, tvůrčí činnost, zážitek, pocit sounáležitosti či prosté vnímání dokonalosti a celistvosti světa. Radost sama uzdravuje i srdce fyzicky nemocná, vždy je však vnitřním stavem, pocitem, který lze sdílet a rozdávat…

Novodobá západní medicína však běžně degraduje srdce na pouhý sval, pumpu, přečerpávající denně hektolitry krve, která však pracuje s úctyhodnou vytrvalostí od prvního úderu dávno před narozením, až po poslední stah v okamžiku fyzické smrti.
Nedávné průzkumy ovšem potvrdily existenci tzv. „páté srdeční komory“ – malého místa v srdeční svalovině, kterému se i nejlepší kardiochirurgové při operacích důsledně vyhýbají; sice nevědí, k čemu vlastně slouží, ale tiše tuší nevídané souvislosti. Početné klinické i soukromé studie totiž už dávno potvrdily, že spolu s transplantovaným srdcem se novému příjemci dostává i velký kus citů od jeho dárce. Pááni...

Stejně tak je vědecky potvrzeno, že člověk, upřímně darující druhému třeba jen symbol či obrázek srdce, byť i neuměle načrtnutý, daruje s ním i kus radosti přímo ze svého centra citů.

Nevěříte? Ale pro mnohé z nás je přece docela běžné, že do svého konání a tvorby „dáváme srdce“, a že je to pak také na výsledku znát.
Hmm…, zní to jako neuvěřitelný zázrak. Co my, při vší té naší dnešní technické vyspělosti, vlastně doopravdy víme...? :-)

Miluju tě! 

Z těchto a mnoha dalších důvodů se právě SRDCE stalo pro tento měsíc ústředním symbolem pro tvůrčí téma klubu 100x jinak.

Pokusily jsme se je použít vkusně a nevtíravě a aby to nebylo tak jednoduché, paletu jsme si připravily v barvách roku 2022, kterými jsou modrofialová very peri a olivově šedá – vše s nenápadným podkladem.

(Pinterest, archiv autorky)

Jak se nám podařilo zadání splnit, můžete posoudit sami:

 Až se srdce směje a radostí plesá nad dlouhými náušnicemi s lesními rohy od Terezy Muzikanti sobě.

Elegantní saténová etue i rustikální kapsička od Heleny HelaF vám dozajista přirostou k srdci.

Tento odstín vás chytne za srdce! Hedvábná šálka od Danky D.FELIX pro všední den i pro svátek.

S láskou v srdci navlékala Anička Hanna.H korálky, aby vznikly roztomilé šité náušnice zasazené v dřevěném lůžku.

Vyberte si, co srdce ráčí! Tato taštička od Terezy teruber má srdíčka hned tři.

Ruku na srdce – nechybí vám doma pořádná větev? Tato nádhera je z dílny Moniky Human.

Kámen vám spadne ze srdce, protože přestanete zapomínat se vzkazovníkem od Mirky RE-NATUS.

Dvě hravá srdce se k sobě tisknou na veselé prostorné tašce od Katky Kbags.

Popřát ze srdce vše dobré můžete s otvíracím květinovým přáním od Evy Mandle.

Srdce nemusíte mít jen na dlani. Ručně malované náušničky od Hanky Hana Konopiská vám pomohou si to prostě zapsat za (na) uši :-)

Zelené srdceSrdce Bylo nám při lednových tvůrčích chvílích opravdu srdečně a milo Úsměv

A jak už je naším zvykem, tak i tentokrát všechny doprovodné fotografie pocházejí z objektivů členek klubu.Foťák

Děkujeme všem za návštěvu, vyslovenou přízeň (nějaké to srdíčko ;-) a milé komentáře, vždy nám přinesou radost.

Pokud se vám u nás líbilo, zveme vás už nyní na únorové setkání s novými výrobky, prodchnutými poselstvím z minulosti do budoucnosti.  Zní vám to trochu záhadně ?  No, nechme se překvapit...

image

ModlitbaPřejeme všem, ať je rok 2022 časem zdraví, moudrých rozhodnutí, láskyplných vztahů a harmonické rovnováhy v čistém srdci, naplněném radostí…

Pro klub 100x jinak připravila RE-NATUS - Miroslava Šmídová  dobrá trefa - Hana Konopiská