Čtvrté  kolo setkání In-spirare  máme za sebou a proto přináším krátké shrnutí a přehled toho, co se vám nejvíc líbilo.

Všechny výrobky 4. kola na téma Ptačí říše

 A které šperky se nejvíce líbily:

  Top 3 místa za klub: Tvoříme šperky z cínu, tedy cínařky tvořící technikou měkkého pájení 

 1. místo - Futetka - Fénix                       

Téma Ptačí říše je, alespoň pro mne, velice inspirativní a také docela oříšek, jak začlenit do šperku peří, které vysoké teploty při pájení snáší jen obtížně. Moje představa byla, vytvořit Fénixe, znázorňujícího koloběh všeho kolem nás, nikdy nekončící, věčný, ohnivý ...
Jak se mi to povedlo, posuďte sami.

   2. místo - Doubravka - Záhadný opeřenec

Když jsem si přečetla téma tohoto kola, byla jsem nadšená, protože peříčka jsem ještě nikdy do šperku nepoužila. Takže to byla zase pro mě velká výzva. V mých představách jsem viděla sovu, líbil by se mi moc výr ušatý, kterému by opravdu nahoře vyčuhovala peříčka. Ale protože já opravdu nejsem zdatná tvůrkyně zvířátek, tak asi po třetím pokusu, kdy sova vypadalapořád spíš jako ET, jsem to vzdala a zvítězila naše obyčejná "slepice domácí" :-), která mi laskavě poskytla i jemná peříčka. Aby to však bylo alespoň trochu vznešené, dostala jméno Záhadný opeřenec.

  3. místo Ana Hata - Chráním

Téma ptačí říše a peří byl pro mne docela oříšek, protože ve své tvorbě příliš neholduji realistickému ztvárňování šperků a preferuji spíše abstrakci a volné pojetí a zde se ztvárnění ptáčka přímo nabízelo.. :-) Má Múza dlouho mlčela a ne a ne mě něco, s čím bych byla spokojena, napadnout. A když už jsem rezignovala a smířila se, že toto kolo prostě vynechám, dostavil se tento nápad.
Můj minimalistický náhrdelník s perlami a peřím je tedy inspirován ptačím křídlem a symbolicky (a spíše abstraktně) ztvárňuje křídlo (= peří) chránící hnízdo s ptačím vajíčkem (= kruhové lůžko s perlou).

 Top 3 drátenic z Wire-wrapping klubu splétající drátky

  1. místo Hani - Watanai

Náhrdelník v indiánském, přírodním, či "boho" stylu - jak lze ráčit. Prostě pro ženu a dívku, která miluje přírodu, praskání táboráku, brouzdání trávou či potokem a nebojí se to dát prostřednictvím šperku najevo. Inspirací mi byl krásný kousek dřeva nalezený v našem lese a vybroušený do placičky. Krásně se kombinoval s peřím a mosazným drátem. Pírko je na odepínacím klipu, aby mohl být šperk použit dle nálady i bez něho.

2. místo Sněženka - Ptačí chameleon

Přiznávám, že mě téma příliš neoslovilo, připadalo mi nesourodé dávat dohromady drát a peří. Když se ale v klubu rozvinula diskuse, že je škoda kombinovat časově náročný wire-wrapping s peřím, jehož krása nemá tak dlouhé trvání, vyprovokovalo mě to k tomu, abych zkusila najít způsob, jak vytvořit šperk, který by se dal jednoduše obměnit. Snad se mi to alespoň trochu podařilo.

3. místo Veronica Eve - Fénix

Peří není pro mne úplná neznámá, vyrostla jsem na filmech s Winnetouem, první náušnice z korálků a pírek jsem vyrobila jako dárek pro kamarádku snad před 30 lety. Když jsem na fleru objevila a vzápětí ulovila zajímavá přírodně zbarvená bažantí pírka, přišla i inspirace nFénixe. Zbývalo už jen vymyslet, jak je upevnit, aby co nejvíc vynikla a co nejméně se ničila, což mi dalo trochu práci.

Top 3 místa za klub  Beadweaving Team tvořící šité šperky z rokajlu

1. místo Maatja.beads - Šepot pavích per

Ve výzvě In-spirare na téma Ptačí říše jsem spojila dva prvky, které jsem si vždy chtěla ve špercích vyzkoušet, a to použití Shibori ribbon (hedvábné barvené stuhy) a pavího peří. Vznikl tak tento stylizovaný páv doplněný rokajlovou výšivkou a obšitými Swarovski rivolkami. Je to impozantní šperk pro výjimečné příležitosti, se kterým vás nikdo nepřehlédne :)

2. místo abina - Jarabáček chocholatý

V novém tématu Ptačí říše mělo být hlavním rysem peří. Byla to pro mě výzva, protože jsem s ním nikdy nepracovala. Zvolila jsem brož ve tvaru ptáčka a vznikl tento imaginární "jarabáček".

3. místo CORRAL - Nadia

Výsledek je víceméně dílem náhody. Měla jsem zrovna na pracovním stole tento úžasný fimošon a k němu skvěle ladící shibori ... a tyrkysová pírka ze starších zásob to celé krásně doplnila :) Díky nutnosti použít určitý konkrétní materiál vznikl pro mě velmi atypický šperk.

Top 3 členek z klubu Chirurgická a nerezová ocel pracující se stejnojmenným materiálem

1. místo Melvys - Bájný Fénix

Fénix byl pro mě vždy krásným symbolem, který jsem chtěla stvárnit.Tato soutěž byla ideální příležitostí.Jeho roztažená křídla motivují k dalšímu rozletu v životě.K dalšíím krokům v našich rozhodnutích.Je to šperk, který by měl svému nositeli dodávat sebedůvěru a odvahu pouštět se směle do nelehkých úkolů.Fénix je univerzální symbol znovuzrození.

Fénix zemře spálením sebe sama a opět se ze svého popela zrodí.

Nejstarší zmínky o Fénixovi nacházíme ve starém Egyptě již před 4000 lety. Zde se nazývá Bennu. Je považován za prapůvodní božstvo a dokonce za stvořitele světa. Podle staroegyptských mýtů se pták vrací v pravidelných intervalech do chrámu boha Re, který stojí v posvátném Slunečním městě Heliopolisu. Zde se nalézá tajemný kámen benben, který byl prvním pevným pahorkem na Zemi. Jakmile se ho fénix dotkne, shoří a opět se zrodí z popela k novému životu.

  2. a 3. místo M. Šmídová

Ve větvích... Strakapoud:

Křehké, přirozeně puntíkaté pírko z letky strakapouda jsem našla u oltáře ve starém zbořeném kostele zaniklé šumavské vesničky. Kdysi se tu místní scházeli k rozjímání poblíž léčivého pramene; dnes už je tu jen půdorys kostela a na oltáři kříž... a lidé sem přesto chodí dál, udržují místo, ztracené v lesích, kde žije jen zvěř a ptáci...
To pírko mi připomnělo, jak své ptačí spolužijící vlastně málo známe, i přesto, že se často zdobíme jejich - cizím peřím...
Náhrdelník je tedy malou poctou ne-obyčejným strakapoudům - lékařům stromů, kteří udržují zdraví lesa i zahrad, a které my můžeme častěji slyšet, nežli vidět...

Náhrdelník je vlastně malou parafrází na modlitbu: "Pohleďte na ptactvo nebeské... neseje, nežne, nesklízí do stodol, a přesto živi jsou z darů Země... , která má mezi lidmi mnoho výkladů - od bezstarostnosti, přes důvěru v Boží sílu, až po omlouvání lenosti... Hmmmm....
Už léta mám možnost pozorovat řadu ptáčků, přilétajících k nám na malé pítko za okny. Mají v lidských sídlech pramálo možností, kde uhasit svou žízeň či schladit celé tělo; dešťové kaluže zmizely s vyasfaltovanými silnicemi a vydlážděnými chodníky, břehy potoků a říček jsou nepřístupně strmé, v bazénech se spíše utopí, nebo otráví chemií... A tak bezpečné malinké zrcátko vodní hladiny na misce je pro ně jakýmsi záchranným bodem.
A odměňují se mi za tu kapku vody přebohatě... poskakují, hašteří se, volají, zpívají, ...komunikují, vidí... vědí...... Jsou to ještě ptáci, nebo už andělé...?

Právě na pítku ponechané, jemné, velmi křehké pírko hrdličky, jsem použila, spolu s dalšími, relativně ušlechtilejšími materiály, jako malý dík ne-obyčejným ptáčkům, od nichž se mnohému můžeme naučit, budeme-li tiše pozorovat, opustivše svůj vlastní hluk...

A už úplně na závěr téma dalšího kola ....Recyklovaně, aneb od starého k novému.... na které se můžete těšit koncem ledna.