Ještě dříve, než se začnete kochat, si připomeneme několik kompozičních postupů Escherovy rovinné skupinové symetrie. Kontrast, gradace, překvapení pro pozorovatele. Jednotlivé tvary - figury nejsou popisnným vyprávěním zvoleného tématu, jde o vyplnění nekonečné plochy omezené pouze formátem papíru. 

Základ tvoří matematicky propracovaná osnova po které dochází k posunu jednotlivých tvarů. Ty se mohou přetáčet v jedné, či více osách, do nich vkreslené figury pak slouží například k přechodu z jednoho prostředí do druhého, překvapují svojí variabilitou. V jednom tvaru se mohou střídat rozdílné figury a přitom postupnou přeměnou  zachovávají rytmizaci plochy.

V případě přetočení a posunu v několika osách se původní osnova deformuje do křivek a oblouků, které ještě podporují barevné akcenty. V takovém případě pak pozorovatel může vnímat obraz v několika rovinách, soustředit se na tvary, na barvy a pokaždé bude mít obraz jiný výraz.

Nejčastěji do struktury zapojuje jednu až tři figury, může jich být ale i dvanáct a pokud si sami vyzkoušíte, propojit pár vlastních, pochopíte, jak geniální byla Escherova představivost.

JJuanaka 

Patlalca 

Hana HAV 

888 

 ...dva obrázky jsou nakreslené a dva mne inspirovaly při vánočním pečení...

design21 

hrohlik  

Jelikož bylo téma vyhlášeno již před vánocemi,

pochopitelně se rovinná skupinová symetrie objevila i na fotografiích

888

...textilní vzor inspirovaný tvorbou M.C.Eschera... 

...těšíme se, že při příštím kreslířském dobrodružství rozšíříte naše řady...

...pro klub KRESLÍME připravil hrohlik 

Vytvořeno s pomocí publikace M. C. ESCHER A JEHO MAGIE J.L. Locher, W.F. Veldhuysen 2000

(český překlad I.Ellis 2009)