Dobrý den,
dnešní 16.pokračování zcela vybočuje ze zaběhnutého rámce našich rozhovorů na pokračování. Nemohu se ptát konkrétního tvůrce, ale mám proti sobě Sdružení Filia, které je poskytovatelem sociálních služeb a zde na Fleru nabízí k prodeji výrobky, které vyrábí zdravotně hendikepovaní klienti jejich terapeutické a výcvikové dílny.

Ptát se proto budu paní Miluše Nechvátalové, která je statutárním zástupcem tohoto sdružení.

1.    Povězte nám pár údajů o činnosti a službách, které poskytuje vaše Sdružení.

Sdružení FILIA je občanské sdružení - nestátní, necírkevní, nezisková organizace s humanitárním programem.
Sám název znamená ve staré řečtině "LÁSKA" a má vystihovat programovou náplň našeho sdružení, kterou bez skutečné lásky opravdu dělat nelze.
Hlavním účelem a posláním sdružení je práce se zdravotně a sociálně handicapovanými dětmi, mládeží i dospělými. Mezi hlavní aktivity patří poskytování celoročních ambulantních sociálních služeb (sociální rehabilitace a sociálně terapeutické dílny).

 2.    Kolik pracovníků se u vás stará o chod vašeho zařízení?

Miminum pracovníků pro zajištění sociálních služeb je 6. Většina našich klientů ale potřebuje asistenci nebo dopomoc, takže se snažíme zajistit podmínky pro zaměstnávání dalších deseti pracovníků, což se nám daří i díky Fleru.
Také naši klienti, pokud vyrábějí výrobky, které se prodávají, dostávají řádnou mzdu.

3.    Vypadá to, že jste skvělý kolektiv, který je spolu rád i mimo pracovní dobu?

Jak se dočtete níže, vyjíždíme každý rok na abilympiádu do Pardubic. Kromě toho vyjíždíme ještě alespoň jednou v rámci naší vlasti a jednou do zahraničí. Kromě programu, který společně připravujeme, absolvujeme ještě zajímavá školení, např. 1. pomoc, prevence syndromu vyhoření, emoce a my….

Našli jsme také způsob, jak můžou být naši klienti i přes své handicapy užiteční – ve spolupráci s 8D dílnou vyrobili lavičky do brněnského parku na Kraví hoře ve tvaru kravičekhttp://m.denik.cz/mobile/brnensky_denik/clanek/1263372.

4.    Koho a jak u vás napadlo, zřídit obchůdek na Fleru? Soudě podle vašich prodejů to byl určitě dobrý nápad.

Fleru jsme si všimli hned při jeho založení, provize ale byla v začátcích velmi vysoká. Když se snížila, „otevřeli“ jsme si svůj obchůdek a začali pronikat do tajů jeho vedení. Rozhodně toho nelitujeme – naši příznivci našli příjemný a pohodlný způsob nákupu našich výrobků a také my zde nakupujeme originální dárky na vánoce, odměny pro dobrovolníky apod.

 5.    Když se projdu vašimi blogy zde na Fleru vidím, že jste velice aktivní sdružení. Pořádáte i soutěže pro nakupující a pravidelně píšete o vašich akcích. Kdo se stará o aktualizace ve vašem profilu? Jak to všechno zvládáte?

Na vedení a řízení obchodu na Fleru, včetně většiny „doprovodných“ aktivit (blogy, soutěže …) se převážnou měrou podílejí naši klienti a handicapovaní pracovníci.

Fler se pro nás stal v tomto směru takovým pokladem – objevujeme u našich klientů schopnosti, které by se jinak těžko klubaly na svět – focení, úpravy fotografií, vkládání zboží, jejich oceňování, propagace, schopnost psaní reportáží apod.

Samozřejmě, jestliže se na vedení obchůdku podílí tolik lidí, bývá kvalita různorodá a její výše, či spíše níže, občas přesáhne trpělivost šerifa. Ale právě pohyb v prostředí, které klade na naše klienty a pracovníky stejné nároky a požadavky jako na zdravé účastníky, je velmi motivující.

 6.    Mohou se lidé s tvorbou vašich klientů setkat i jinde než na Fleru?

Výsledky naší práce často úspěšně prezentujeme na výstavách a soutěžích.
Tyto výstavy jednak sami pořádáme, jednak se jich účastníme i jinde. Tyto výstavy podporují pocity užitečnosti, odvahy k vlastnímu sebevyjádření a integrace do okolní společnosti.  Za nejdůležitější prezentaci naší organizace považujeme každoroční  účast na Medical Fair Brno, letos  ve dnech 18.-21.10. 2011.  Zde máme pronajatý stánek, vystavujeme a prodáváme své výrobky a také ukazujeme postup výroby.

    7.    Pravidelně se se svými klienty zúčastňujete Abilympiády. Můžete nám tuto akci nějak přiblížit?

Je to soutěžní přehlídka schopností a dovedností osob se zdravotním postižením v profesních i volnočasových aktivitách. Letos jsme se opět účastnili soutěže v Pardubicích, ve dnech 27.-28.května. Soutěžili jsme v batice, ubrouskové technice, aranžování suchých květin, ikebaně, keramice, háčkování, malování kraslic, tvorbě svíček, malování na kameny, studené kuchyni, malbě na sklo a počítačové editaci textu. I letos jsme byli úspěšní, tři účastníci z Filie se umístili na třetím místě, čtyři na druhém místě a dva na prvním místě.

Více zde….  https://www.fler.cz/blog/abilympiada-2011

8.    Jaký zájem je o účast na této akci? Rozhodně to vypadá jako velmi lákavé soutěžení.

Ano, na abilympiádu jezdíme moc rádi, už jsme se zúčastnili 17 ročníků a míváme nejsilnější účast, stejně jako letos, kdy nás zastupovalo 19 soutěžících. Celkem je zde  hodně lidí -  soutěžících bylo 119, většina jich potřebuje doprovod, jsou zde také rozhodčí, pořadatelé, diváci či organizátoři doprovodných akcí, které probíhají během dnů i večerů a naši klienti se na ně velmi těší.

9.    Jaká pracovní činnost je u vašich klientů nejoblíbenější?

Skoro všichni rádi skládají z korálků, což ale není přiliš marketingově úspěšné.

Další dvě techniky, které jsou u klientů oblíbené jsou – papírové pletení a decoupage (ubrouskovou techniku), tady jsme v prodeji docela úspěšní

10.    Čeho se vám nedostává a co byste popřípadě uvítali od dárců pro tvoření s vašimi klienty?

O problematice financování neziskových organizací zde psát nebudu, pro příští roky si udržujeme optimismus, i když objektivní vývoj tomu nesvědčí a mnohé spřátelené organizace ukončují činnost.

Fler byl již v mnoha případech prostředníkem našeho obdarování prodejci i nakupujícími, jsme vděčni za materiál, který jsme takto získali. Jsme vděčni za jakýkoliv materiál i nadbytečné zásoby, které použijeme při našem tvoření nebo v rámci  terapie (jako např. tvoje korálky, které byly využity při výrobě této krabičky.

11.Kolik klientů navštěvuje vaše zařízení?

 Počet klientů se pohybuje mezi 20 -25.

Děkuji za příjemný rozhovor a přeji vašemu Sdružení, aby neměl nikdy nouzi o dobré duše, které jsou ochotné pomoci ve vaší záslužné činnosti.
Vašim klientům přeji hodně tvořivých nápadů a vašemu obchůdku na Fléru spoustu spokojených zákazníků.

Ptala se Ivabro

Naše již proběhlé rozhovory - s Bijioux , Monnou, Natellkou, krivkat, Andělikou, Lettuce, Wertchou, Lenkou B, Eire, Khaki, Anatole, Elis a dream handmadedream handmade se ptá, mramira odpovídá, mramira se ptá pavly.wagnerové, pavla.wagnerova se ptá bzučky, Bzučka se ptá Ivabro