Domů Profil prodejce Hurá čtu
Petra Líbová
  • aktivní prodejce od r. 2008
    Reaguje na objednávky obvykle do 2 hodin.
  • Kladno, ČR
  • 819 prodaných kusů
  • 100% kladných hodnocení
Hodnocení: (293) 100%
Nadšenci: 973
Aktivita: aktivní
Prodáno: 819
Registrace: 9.3.2008
Město: Kladno
Stát: ČR

Hurá čtu

/ Prodávající
Novinky
Žádné aktuální informace.

Hurá! S tímto výkřikem nadšení zahájilo na jaře 2021 činnost naše malé nakladatelství. Na jeho chodu se podílíme tři: Petra Líbová (původně jsem na Fleru měla profil Petrucha), Dita Dlouhá a Roman Hájek.

Specializujeme se na podporu samostatného čtení začínajících čtenářů. Nesdílíme klasické pojetí, že začínající čtenář je žák 1. třídy ZŠ, ale z naší praxe v Montessori školkách víme, že se jedná o děti již od cca 3 let.

Pro tyto nejmenší děti-začínající čtenáře ne českém trhu chybí ucelená nabídka knížek, které splňují jejich potřeby.

Jaké potřeby to jsou?

  • snadná orientace v textu i celé knize
  • téma spjaté s realitou dítěte (je dobré, aby dítě mělo vlastní reálnou zkušenost s tématem spojenou)
  • dostatečné velká písmenka i rozestupy mezi nimi
  • dobře vybrané písmo, které má specifický tvar pro každé písmeno (aby nedocházelo k záměně)
  • krátké nekomplikované věty
  • v 1. úrovni slova, která se stejně čtou a píšou
  • ve 2. úrovni patrný rytmus opakování textu

A jaké jsou naše knížky?

Knížka jako dveře do světa

Hledáme témata, která dětem otevřou nové perspektivy, a knížky koncipujeme tak, aby se na ně daly navázat další aktivity. Naším cílem je ukázat, že knížky a čtení jsou důležitou součástí našeho života – zprostředkovatelem informací, zdrojem zábavy a poučení, ale třeba také návodem k akci. Pracujeme s fotografiemi nebo realistickými ilustracemi, aby si děti snáze uvědomily vazbu na okolní svět.

 

Tak akorát do dětské ruky

Záleží nám na tom, aby se dětem s knížkou dobře pracovalo. Používáme vazbu ve spirále, která je bezpečná a zároveň usnadňuje manipulaci (knížka se nezavírá, stránka je rovně). Díky pevnému papíru se knížkou snadno listuje. Svým formátem skvěle padne do dětských rukou.

 

Vážíme každé slovo

Příliš složitý text děti od čtení odradí, příliš jednoduchý je nebude bavit. Při tvorbě našich knížek bez nadsázky vážíme každé slovo. Pracujeme se čtyřmi úrovněmi čtení tak, abyste svému čtenáři mohli nabídnout knížku podle jeho momentálních dovedností. Umožňujeme mu se krok za krokem zdokonalovat.

Máme propracovaný systém čtenářských úrovní (popis je vždy u kategorie zboží).

Ke každé knize vám pošleme doplňující didaktický materiál v PDF – materiály k podpoře čtení s porozuměním, vlastního uvažování, psaní, nápadník praktických nebo tvůrčích aktivit.

Na co jsme se zaměřili při tvorbě knížek?

  • Dali jsme si záležet na fontu. Písmo jsme vybrali tak, aby každé písmenko mělo svůj jasný a nezaměnitelný tvar. Například, ale v něm malé lvelké I nebyly zaměnitelné, jako to třeba vidíte hned v tomto textu.
  • Jednotlivá písmenka jsou dostatečně velká. Je mezi nimi zvolen vhodný rozestup tak, aby si dítě mohlo ukazovat prstem. Čím vyšší úroveň, tím menší písmena i rozestupy.
  • Písmeno Ch je pro děti trochu oříšek. Zde jsme naopak rozestup mezi písmenky c a h poněkud stáhli, aby dojem jednoho písmene byl zřejmý.
  • Pečlivě jsme vybírali vazbu. Naše plastová kroužková vazba je ideální pro první čtenáře. Listy se velmi dobře otáčí a plastová spirála je bezpečná pro nejmenší čtenáře (nemohou se zranit o kovový drát).
  • Stránky knihy jsou tvrdší a dobře se jimi listuje.
  • Text je stále na stejném místě. Kolem textu je záměrně čisté pozadí, aby pomáhalo dětem se soustředit jen na čtení a nic jiného je nerozptylovalo.
  • Stránek na čtení je tak akorát, aby knížku v dané úrovni děti zvládly samostatně přečíst od začátku až do konce.
  • Slova jsou pečlivě vybraná. V první úrovni jsou to slova, která se píšou, stejně jako se čtou. Jsou to slova dětem dobře známá nebo často používaná.
  • Textem mohou být jednotlivá slova, jednoduchá slovní spojení nebo krátká věta.

Pro které dítě je vhodná 1. úroveň čtení?

  • Většinou je to dítě předškolního věku 3-6 let
  •  Začíná si vybírat materiály ke čtení (knížky, časopisy...), má své oblíbené.
  • Rozezná napsané své jméno.
  • Poslouchá četbu a reaguje na ni.
  • Komentuje ilustrace nebo fotografie v knihách.
  • Podle ilustrací nebo fotografií dokáže vyprávět příběh.
  • Projevuje touhu po čtení.
  • Postupně si osvojuje znalost většiny písmenek naší abecedy (grafických symbolů) a přiřazuje k nim správně jednotlivé zvuky. Symbol A + zvuk A.
  • Rozpozná dobře a snadno počáteční hlásku ve slovech, postupně rozpoznává i hlásky na konci a uprostřed slov.

Jaké je dítě/čtenář ve druhé úrovni?

  • Stále ještě potřebuje ovládnout techniku čtení.
  • Čte knížky s jednoduchým opakováním či repeticí v textu.
  • Začíná číst samostatně po kratší dobu (5-10 minut).
  • Začíná číst to, co sám napsal.
  • Spoléhá se při porozumění nejen na slova, ale také na ilustrace.
  • Často používá prst-text-hlas. Prst dítěti pomáhá při orientaci v textu.
  • Zrakově rozpoznává jednoduchá a krátká slova, se kterými má opakovanou zkušenost.
  • Roste povědomí o slabikách, rýmech a dalších zvukových segmentech.
  • V textu začíná smysluplně předvídat.
  • Pod vedením se řídí jednoduchými písemnými pokyny.
  • Převypráví začátek, prostředek a konec příběhu.
  • V případě chyby při čtení se začíná opravovat.
  • Zná dobře celou abecedu a orientuje se v ní.
  • Postupně si dokáže poradit i se slovy, která se jinak čtou a jinak píšou. Díky opakovaným zkušenostem se skupinami slov obsahující au, ou, ch, bě, pě, vě, mě, di, ti, nidy, ty, ny si osvojuje i tyto výzvy při čtení.
  • Přečte si i popisek obrázku apod.

Kdo je čtenář třetí úrovně?

  • Čte samostatně (10 minut a více).
  • Samostatně si vybírá materiály ke čtení.
  • Začíná plynule číst nahlas (vymanil se z ovládnutí techniky jako takové, a nyní se více soustředí na obsah čteného textu). Také čtení jako takové je stále ladnější a plynulejší.
  • Čte tiše stále delší a delší dobu (15 a více minut).
  • Čte s porozuměním – tj. dokáže se řídit písemnými pokyny. Vhodné pro tuto úroveň čtení jsou knížky typu návodů/úkolů – přečtu si, porozumím sdělení čteného a udělám nebo propojím s vlastní zkušeností.
  • Pokud narazí na neznámé slovo, snaží se odhalit jeho význam.
  • V textu může být bohatší slovní zásoba. Slovní zásobu si rozšiřuje i díky kontextu.  
  • Rytmus knih se vytrácí.
  • Kontrola textu s obrázkem není tak stěžejní. Ilustrace je spíše doprovodná. 
Kdo je čtenář 4. úrovně?
  • Rozšiřuje si znalost různých žánrů. Zvládá číst delší obsahově náročnější texty i delší souvětí.
  • Při hlasitém čtení postupně využívá výraz – přidává se k obsahu.
  • Vědomě chce/je schopen získávat informace z textu.
  • Pod vedením je schopen vyhledávat a třídit získané informace.
  • Samostatně se řídí pokyny i o více krocích.
  • Zapojuje představivost a rozšiřuje své vlastní zkušenosti o zkušenosti druhých.
  • Dovede nacházet spojitosti (různé pohledy na věc, různé knihy). Spojuje si nové informace s těmi, které zná.
  • Zdůvodňuje své myšlenky, názory.  Dovede nesouhlasit s tím, co čte.
  • Dovede ze čteného udělat výtah. Ví, o čem přečtené bylo a co nového se dozvěděl.
  • Nevadí mu nepředvídatelnost textu.
  • Mnohem více reaguje na text.
  • Nemá problém, pokud text či obrázek přímo s texty nekorespondují, pokud má s tématem konkrétní zkušenost.
  • Důležité je, aby přečtené podporovalo jeho schopnost uvažovaní, přemýšlení a představovaní si.
Způsob dopravy
Zásilkovna
Komentáře
Pro přístup k této funkci se prosím přihlaste nebo se nejprve zaregistrujte.
Fler Boxy
Žádný veřejný FlerBox.
Fler kluby
Fotogalerie
Žádná fotografie ve Fler fotogalerii.
Zboží

Další zboží od Hurá čtu

Oznámit porušení pravidel tímto uživatelem.
Menu
--