Hurá! S tímto výkřikem nadšení zahájilo na jaře 2021 činnost naše malé nakladatelství. Na jeho chodu se podílíme tři: Petra Líbová (původně jsem na Fleru měla profil Petrucha), Dita Dlouhá a Roman Hájek.
Specializujeme se na podporu samostatného čtení začínajících čtenářů. Nesdílíme klasické pojetí, že začínající čtenář je žák 1. třídy ZŠ, ale z naší praxe v Montessori školkách víme, že se jedná o děti již od cca 3 let.
Pro tyto nejmenší děti-začínající čtenáře ne českém trhu chybí ucelená nabídka knížek, které splňují jejich potřeby.
Jaké potřeby to jsou?
A jaké jsou naše knížky?
Knížka jako dveře do světa
Hledáme témata, která dětem otevřou nové perspektivy, a knížky koncipujeme tak, aby se na ně daly navázat další aktivity. Naším cílem je ukázat, že knížky a čtení jsou důležitou součástí našeho života – zprostředkovatelem informací, zdrojem zábavy a poučení, ale třeba také návodem k akci. Pracujeme s fotografiemi nebo realistickými ilustracemi, aby si děti snáze uvědomily vazbu na okolní svět.
Tak akorát do dětské ruky
Záleží nám na tom, aby se dětem s knížkou dobře pracovalo. Používáme vazbu ve spirále, která je bezpečná a zároveň usnadňuje manipulaci (knížka se nezavírá, stránka je rovně). Díky pevnému papíru se knížkou snadno listuje. Svým formátem skvěle padne do dětských rukou.
Vážíme každé slovo
Příliš složitý text děti od čtení odradí, příliš jednoduchý je nebude bavit. Při tvorbě našich knížek bez nadsázky vážíme každé slovo. Pracujeme se čtyřmi úrovněmi čtení tak, abyste svému čtenáři mohli nabídnout knížku podle jeho momentálních dovedností. Umožňujeme mu se krok za krokem zdokonalovat.
Máme propracovaný systém čtenářských úrovní (popis je vždy u kategorie zboží).
Ke každé knize vám pošleme doplňující didaktický materiál v PDF – materiály k podpoře čtení s porozuměním, vlastního uvažování, psaní, nápadník praktických nebo tvůrčích aktivit.
Na co jsme se zaměřili při tvorbě knížek?
Pro které dítě je vhodná 1. úroveň čtení?
Jaké je dítě/čtenář ve druhé úrovni?
Kdo je čtenář třetí úrovně?