Platba předem | |
Optimální doprava dle prodejce | 0 Kč |
Poslechněte si, jak hrajou pampelišky :)
VERZE V MP3 PRO STAŽENÍ DO VAŠEHO POČÍTAČE.
Po připsání platby na účet dostanete zprávu s adresou pro stažení a s heslem pro přístup k ní.
Soubor je v mp3, 320Kb, 41 kHz (nejvyšší možná kvalita). Také obsahuje soubor pdf s obalem CD k vytištění.
Ušetříte nejen na samotné ceně, ale samozřejmě i na poštovném, dohromady 90 k :)
Pro ty, kdo doma nevypínají iTunes či něco podobného...
Seznam skladeb (kliknutím přejdete na stránku s ukázkou):
Sotva se skřítek vybatolil
Projížďka na lučním koníkovi
V lese na borůvkách
Pod muchomůrkou skřítci nemoknou
Příchod královny víl ke slavnostnímu obědu
Pod sasankou se dobře klimbá
Víla Malenka nechce po obědě spát
Píseň skřítků výletníků
Beruščí vystoupení v krasolétání
Honička mezi vlčími máky
Podvečerní rej
Kolíbačka pod vycházejícími hvězdami
Každé jaro na výletech do přírody jsem nikdy neodolal a potkal-li jsem pampelišku, s trochou provinilého pocitu ji utrhl a musel si na ni zahrát. Postupně jsem tak zjistil to, co každý už od dětství ví, ale moc nevnímá: pampelišky mají neskutečný rozsah co do výšky tónu i barvy zvuku. Jsou kusy, na které jde zahrát melodie v rozsahu více než jedné oktávy. Jsou pampelišky basové, ba i kontrabasové. Jsou sopránové i diskantové. s jemným a konejšivým zvukem, s ostrým timbrem beruščí polnice Vždy je to ale, jako byste při hře na pampelišku poslouchali samo Slunce. A vždy také zní tak nějak upřímně a bezprostředně. A dokonce jsem přesvědčen, že hrou na ně přivoláte dobré polní skřítky a víly z malebných remízků, ale to je fakt vědecky nepodložený.
Je tu jen jeden malý problém. Pampeliška jako bylina zcela závislá na přímém spojení se Zemí nevydrží, odtrhnete-li ji od zdroje. Jinými slovy - asi tak za hodinu vám zvadne a nejde už na ni hrát. Což je bohužel pro použití ve studiu či dokonce na koncertě samozřejmě zcela neprůchozí. Kromě jiné maličkosti - že třeba v zimě pampelišky vůbec nerostou. Opravdu. Jenže Český muzikant sobě rady nakonec vždy najde. Nejinak i v tomto případě. Možná, že je to právě onen případ, který ospravedlňuje všechnu tu tvůrčí bezprostřednost jinak omezující techniku.
Pampelišky jsem natrhal ve velkém množství, zabalené v mokrém a studeném hadru převezl rychle domů kde nalezly udržující lázeň ve vaně se studenou vodou a byly teď ideálně připraveny pro další použití. A tím bylo nahrávání jednotlivých stonků a jejich postupně zkracovaných verzí do počítače. S akcentem, v legátu Pampelišek bylo tolik, že to trvalo 3 dny. Vznikla banka tónů pampelišek, které stačilo už jen roztřídit a vytvořit z nich smysluplně navazující skupiny tónů v sampleru. A tím vznikl první PAMPELIŠKOFON na světě.
Dnes už je práce s nimi daleko jednodušší - mám totiž vlastní louku, přímo u domu a když je potřeba nahrát nové pampelišky (každá opravdu zní jinak a barvy jsou tak nevyčerpatelné), stačí prostě otevřít dveře, nějakou vybrat a pak ji jít nahrát. Tomu se říká skladatelská inspirace a racionalizace práce Ovšem funguje to jenom na jaře a začátkem léta.
Na obalu je použita mandala Hravost - viz kategorie "Obrazy".