Potkali jste někdy v životě člověka, třeba jen na okamžik, a přitom měli pocit, že ho znáte celý život? Já jsem ten pocit zažila s Y-vonne, a to jsem ji osobně neznala, pouze z několika klubů. Příval pozitivní energie, který ji provázel, byl úžasný. Příjemná, rázná, milá, se smyslem pro humor a plná nadšení. Tak si ji budu pamatovat. A hlavně její fotky, plné duhy a různých krajkových nadýchaných věciček, kterým prostě neodoláte.  

Y-vonne založila náš klub. Klub, v němž se nesoutěží, ale každý se tu zdokonaluje, pracuje na sobě a někdy i sám se sebou trochu zápasí. Přátelská atmosféra, solidarita, vzájemná úcta, naladění na stejnou vlnu a samozřejmě tvoření, to je to, co nás spojuje.

Yvonne už bohužel mezi námi není , a proto jsme se rozhodly k její poctě tvořit v dubnu na téma Nesmělé jaro. Milá Yvonnko, tohle je pro tebe, ať jsi kde jsi! Děkujeme ti.

Tvořily jsme podle barevné paletky. Tu jsme si ozvláštnily tím, že na Yvončinu památku každá z nás přidala do kompozice alespoň ždibínek krajky, ať už jako součást tvoření, nebo jako dekoraci. Takhle vypadala paletka:

 A takové bylo zadání: I když zima tu a tam vystrkuje růžky, přišlo jaro. Nesměle, pomalu, polehounku, ale odhodlaně. Stromy dostávají nové kabáty, rozkvétají první květiny, klube se svěží travička. Jdeme ven a nastavujeme tvář větru, abychom zjistili, zda už přináší náznak tepla. Chodíme po zahrádce a kocháme se nezdolností přírody, tím věčným koloběhem. Větráme šatník a zbavujeme se starého a nepotřebného. Umyjeme okna a uklidíme v domě i v duši. Čeká nás další krásný rok.

Když jsem vymýšlela téma Nesmělé jaro, měla jsem obavy, že v půlce dubna bude toto téma poněkud vyčpělé, vždyť duben, to už hřeje sluníčko, ven vyrážíme v krátkých rukávech, abychom se celý den piplali v zahrádce, kocháme se záplavami květů na ovocných stromech a se sousedy se předháníme, kdo má vyšší sazeničky salátu. Jak vidno, příroda měla letos jiné mínění a posílá nám tu sníh, tu mráz, tu ledový vítr. No, snad bude aspoň dost vláhy.

Nevyzpytatelný duben skvěle vystihla Human. Minimalistický betonový svícen s krajkovým reliéfem.

image

První tulipány vystrčily hlavičky, aby svou něžnou krásou doplnily nepřehlédnutelnou krajkovou tašku od Kbags.

image

Něžné kouzlo chudobky vetkla HelaF svým odličovacím tampónkům. Aneb kterak běžnou praktickou pomůcku nafotit vtipně.

image

Muzikanti sobě přidala veselou muzikantskou taštičku v rytmu světle zeleného puntíku.

image

Pod rukama RE-NATUS se zrodila dvě nebesky modrá andělská mláďátka připravená chránit svého člověka.

image

Po špičkách snad přichází jaro... Určitě je přivolala Hanna.H svými šitými náušnicemi.

image

Dej každému dni příležitost, aby se stal nejkrásnějším dnem tvého života. Romantická nákupní taška od Kbags přímo vybízí jít se podívat ven.

image

Kéž jaro získá na síle! D. Felix obohatila naši přehlídku o svůj další překrásně vybarvený hedvábný  šátek.

image

Dobrá trefa ušila vak ve stylu shabby chic s andělskými křídly, s nimiž možná vzlétnete až do nebe.

image

Už jsou slyšet zpívat! Tenhle zelený filuta od HelaF vás ze sna nevytrhne, navíc se bude krásně vyjímat třeba ve váze.

image

A jak letošní, zatím studené jaro prožíváte vy? Prošli jste se po parku zabalení v zimních bundách, abyste zkusili čerstvý jarní vzduch? Stihli jste zasít ředkvičky? Nebo třeba řeřichu za oknem? Už jste se stačili zmrzlýma rukama pohrabat v hlíně a naplánovali, čím určitě začnete, až se trochu oteplí? Či jste všechno odložili „napotom“, až nadobro nebude hrozit žádná fujavice ani vánice? Ať tak nebo tak, přejeme vám všem krásné jaro a hodně chuti do tvoření!

A co nás čeká příště? V máji nás kupodivu nepozve k lásce hrdliččin hlas, ale budeme poněkud praktičtější:  koloricky se uvolníme nad tématem Obnova. Všimneme si, jak hlodá zub času a jakou sílu má příroda. Udiví nás krása rzi a neuvěřitelná přírodní urputnost. Stačí, aby semínko zapadlo do škvíry a zeleň jako kouzlem obroste prakticky cokoliv - rezavé auto, děravý kropáč, ba i stará bota vykvete...
Obnově se v květnu věnujeme i doma, na zahradách a chalupách;  natírání starého plotu vynechá jen velký milovník hrubé patiny;  právě v květnu lze už sázet ven vymazlené sazeničky pro budoucí bohatou úrodu...

 Máte chuť tvořit s námi? Tak neváhejte zaklepat na dveře našeho klubu 100x jinak. Čekají vás tu skvělé kolegyně, práce i zábava, výzvy i experimentování a úplně nejsladší odměna: možnost zvítězit sám nad sebou.

Za klub 100x jinak připravila dobrá trefa. Ilustrační fota od členek našeho klubu RE-NATUS, D. Felix, Kbags, Muzikanti sobě a HelaF.