Protože veronica musela odjet, přináším Vám jejím jménem další rozhovor.

Vítejte u 24. dílu naší série rozhovorů.

Dnes bude rozmlouvat veronica eve s Marií alias Miss Tattooo. 

1)      Máš zajímavý nick, můžeš nám prozradit, jak vznikl?
Slečna jsem a mám ráda tetování, tři vlastním, takže můj nick je takový rychlý popis mojí osoby :o)

2)      Prozradíš nám něco o sobě? Odkud pocházíš, kde jsi vyrůstala, Tvoje zázemí?
Pocházím z Plzně a žiju tady celý život, s malou přestávkou na malé vísce. Bydlím v malém bytě v centru se svým přítelem. Přidám pár fotografií: první je z letiště při čekání na červencový výlet na Azurové pobřeží a druhá z kamarádovy oslavy narozenin - téma Halloween :o).

3)      Kde pracuješ? Jaká je Tvoje profese ?
Mojí profesí se po několika zaměstnáních stala čokoláda a víno, jsem prodavačka a asistentka v jednom. Původně jsem úřednice, ale vyzkoušela jsem i nákupčí, prodavačku bot, oblečení, bižuterie a obchodního zástupce rádia. Mohla bych se jmenovat také Ferda Mravenec - práce všeho druhu.

4)      Co Tě přivedlo k tvorbě? Odkud ses dozvěděla o Fleru? A co Tě přimělo přihlásit se na Fler?
Vždycky jsem byla poněkud hyperaktivní a potřebovala zaměstnat ruce, první bylo háčkování a korálky si počkaly pár let. Ruční práce mně navíc uklidňují a mám je ráda. Nejsem příznivce sériové výroby. O Fleru jsem slyšela už kdysi dávno od kamarádky a když jsem viděla, že je o mé výrobky zájem, rozhodla jsem se přihlásit také.

5)       Od svých tvořivých začátků jsi nepochybně urazila kus cesty. Můžeš nám zde pro srovnání představit některý ze svých prvních a posledních výrobků, abychom viděly Tvůj vývoj?

6)   Jaké techniky sis už vyzkoušela, kterou z nich máš nejraději a proč?
Zkoušela jsem šití, decoupage, pletení a scrapbooking... Nejradši mám již zmíněné háčkování a šití z korálků, jdou mi nejlépe a odreaguji se u nich. U ostatních výsledky neodpovídaly vynaloženému úsilí a zrovna na tohle jsem puntičkářka, takže jsem je opustila.

7)      Představ si, že máš neomezené finanční prostředky, spoustu času, k dispozici ateliér nebo dílnu s veškerým potřebným vybavením a materiálem. Jak by ta dílna nebo ateliér vypadaly, jakou techniku by sis ráda vyzkoušela, čemu by ses věnovala?
To je opravdu úžasná představa, nemám s ní problém :o) Byl by to střešní ateliér s velikými okny, plný materiálů a byl by uklizený :o) Strašně moc obdivuji vinuté perle, nejsem si sice jistá, jestli na ně mám buňky, ale fascinují mně. Proto je alespoň nakupuji a ladím k nim své obšívané kuličky. Takže by nechyběl hořák a hromady skla.

8)      A co inspirace? Odkud přicházejí múzy?
Většinou přicházejí s materiálem. Něco popadnu a pak ladím barvy a materiály. Někdy je to i samotná barva. Důkazem jednoho z mých záchvatů je řada náramků Knoflíková válka, koupila jsem hromadu knoflíků a chtěla je zpracovat, nebo Sweet collection: fimo miniatury jídla, ke kterým jsem toužila našít kuličky.

9)      S čím při své tvorbě nejvíc bojuješ?
Určitě s časem, jako většina, a také s nedostatkem vhodných materiálů a omezenými možnostmi nákupů.

Spokojené zákaznice:
Náušnice a brož:

Náramek ze Swarovski perliček pro nevěstu:

Náhrdelník z háčkovaných kuliček:

10)   Na kterou část tvorby a prodeje se těšíš nejvíc, na kterou nejmíň? Co z toho děláš ráda, co opravdu nemusíš?
Miluji moment, kdy odstřihnu poslední nit a konečně si dílo prohlédnu. Žádná část mně vyloženě neobtěžuje, snad jen boj s fotkami, ale řekla bych, že se zlepšuji, tak to není tak hrozné. A pak mám ráda chvíli, kdy si zákaznice svůj nový šperk vezme na sebe, padne jí a vidím nadšení. Jsem v tomhle takové velké dítě :o).

11)   Jak vnímají Tvou tvorbu Tvoji nejbližší? A co na ni říkají kamarádky, sousedi?
Partner má své záliby a je rád, že je mám také. Myslím dokonce, že je můj fanoušek, jen lituje, že se na mé tvorbě nedá zbohatnout :o) Každá z mých kamarádek je něčím ode mně ozdobená a fandí mi.

12)   Představíš nám své pracovní místo, dílnu, koutek, kde nejraději tvoříš?
Moje pracovní místo je šílené - buď postel nebo roh gauče. Pracuji hlavně v noci, takže se přesouvám podle toho, kde usne muž :o)

můj pracovní prostor v ložnici

a nakonec tácek od Kecam, který se mnou migruje po bytě

13)   Co používáš ke své tvorbě nejraději (nářadí, materiály, pomůcky), co spíš jen z nutnosti a co bys nikdy nepoužila?
Nejraději mám pravidelný rokajl, ohňovky, šňůru Spider, dobré jehly a ostré nůžky, vinutky, kamínky Swarovski, své rozpadající se kleště a srdíčkové plechovky s mělkými víčky, ze kterých se dobře nabírá rokajl. Moc nemusím dráty, ohromně se mi líbí třeba w-w, ale dráty mně prostě neposlouchají. Opravdu nesnáším křivý rokajl, různé podivné plasty, a zásadně nepoužívám levné komponenty, protože bych si pak nemohla stát za kvalitou své práce.

14)   Jaký materiál Tě v poslední době inspiruje a co naopak moc nemusíš?
Poslední dobou mně nadchly právě Swarovski rivolky a různé ozdobné spirály. Momentálně mně nebaví šít korálové náušnice, protože se mi na ně nahromadily objednávky a šiju je pořád :o)

15)    Jaké jsou tvé "tvůrčí rituály"(oblíbené jídlo, nápoj, hudba) - potřebuješ klid a čas, nebo to kolem Tebe musí "žít"?
Klid na práci nepotřebuji, ale hodně pracuji v noci, tak si ho užiji až až. Většinou si uvařím kávu a pouštím si filmy a seriály, momentálně střídám Columba a Vraždy v Midsomeru :o)

16)   Kolik času věnuješ tvorbě, kolik bys jí ráda věnovala?  A kolik času trávíš na Fleru?
Tvorbě hodně a Fleru tak akorát :o).

17)   Kdybys měla možnost věnovat se tvorbě profesionálně, šla bys do toho?
Určitě ano, ale... V Čechách je ruční práce tak podhodnocená, že bych musela mít deset rukou, abych se uživila.

18)   A co volný čas? Máš ho dost i na "netvůrčí" koníčky, případně mazlíčky? A můžeš nám zde představit alespoň některé z nich?
Volný čas trávím s partnerem a přáteli, mám ráda filmy, knihy a výlety. Hodně se zajímám o psychologii a "laickou" medicínu - zajímá mně, jak co funguje v těle a jak reaguje na různé situace a tak. Úplně nejnovějšímu koníčkovi jsou tři měsíce a jmenuje se Beruška:

19)   Doporučila bys nám nějaký časopis, knížku, film, koncert, festival? Něco z toho, co máš ráda,  co Tě poslední dobou zaujalo a s čím by ses s námi ráda rozdělila? A co počítač, internet? Hry, sociální sítě, pracovní nástroj, zdroj informací?
Časopisy moc nečtu, pravidelněji čtu jen Reflex a Týden, občas prolistuji nějaký módní magazín. Oblíbených knih mám hodně, ráda čtu Párala, Kinga, Pratchetta, Sue Townsend, klasika v mém žebříčku jsou Kmotr,  Sicilián a nejnovější přečtený kousek je Zrozeni k běhu, skvělá kniha.
Filmů bych mohla doporučit také spousty, jsem filmožrout, ale nikdy mně nepřestane bavit Léto s kovbojem, muzikál Sweeney Todd a roadmovie Little Miss Sunshine.
Hudbu miluji také. Většinu chůze trávím s přehrávačem. Hlukem mi nahrazuje koncerty, na které nechodím kvůli lidem - nemám ráda stádo. Momentálně mi dělá společnost Bruce Dickinson a těším se na nové album Nightwish.
Internet už je pro mně neoddělitelná součást života, ale nejsem příznivce sociálních sítí, mám raději živé lidi, i když na Fleru jsem členkou několika málo klubů a našla jsem si tváře, které jsou mi sympatické.

20)   Plzeň proslula vynikajícím pivem. Jaký je Tvůj vztah k pěnivému moku?
Celkem kladný, dokonce byl místní pivovar jednu dobu mým živitelem, pracovala jsem jako nákupčí propagačních materiálů. Naše dvanáctka je skvělá, ale dávám přednost nealko višňovému Bernardovi :o)

21)   Přistál u Tebe mimozemšťan (žádná zrůda, docela ujde) a nabízí Ti výlet v čase a prostoru. Kam by ses vydala, co bys chtěla poznat?
Možná bych chtěla poznat své předky, jací byli a tak. Ale spíš bych chtěla poznat vesmír a jiné planety. To je pro mně rozhodně zajímavější, protože žiju v přítomnosti. 

Bleskový dotazník na závěr:

Kuřák nebo nekuřák? Kuřák.
Kniha nebo film? Při tvorbě film, jinak kniha.
Sukně nebo kalhoty? Kalhoty.
Lyže nebo snowboard? Sáňky.
Venkov nebo město? Město.
Čokoláda nebo řízek? Čokoláda.
Káva nebo čaj? Káva.

Tři věci , které by sis vzala na pustý ostrov: Zapalovač, tlustou knihu a brýle.

Děkuji za rozhovor {#emotions_dlg.rose2}

Naše již proběhlé rozhovory - s Bijioux , Monnou, Natellkou, krivkat, Andělikou, Lettuce, Wertchou, Lenkou B, Eire, Khaki, Anatole, Elis , Dílničkou kocourka Mourka, Pájou44, dream handmade, mramirou, pavlou.wagnerovou, Bzučkou, Ivabro, Sdružením Filia, Betšebou, Nady, veronicou eve