Hodnocení: | (279) 100% |
Nadšenci: | 400 |
Aktivita: | aktivní |
Prodáno: | 1012 |
Registrace: | 17.1.2016 |
Město: | Srbsko |
Stát: | ČR |
Vítejte u MichelleArt,
díky za návštěvu.
Mrkněte do všech šuplíků, třeba Vás něco cvrnkne do nosu.
Zuzana
Mé další profily zde na Fleru:
https://www.fler.cz/shop/pangeaslatky
https://www.fler.cz/shop/pangeas
Něco málo o mně
https://www.fler.cz/magazin/pangeas-mam-rada-kdyz-zeny-vypadaji-zensky-3330
Touto cestou chci poděkovat své úžasné dceři Michelle, ve které jsem našla krásnou modelku a která se mnou trpělivě tráví mnoho a mnoho hodin focením u té otlučené zdi. Bez ní by to nebylo ono.....
Najdete mne i na profilu Pangeas.......přijďte se podívat.....
A tady tvoří moje dcera Michelle:
a
https://www.fler.cz/michelleart-obrazy
Přemýšleli jste někdy o tom, co se může skrývat za starými šaty? Jaký osud, kdo je nosil, co prožíval? Co všechno nám móda může říct – o nás samých i společnosti, ve které žijeme?
Termín Slow Fashion neboli pomalá móda zastřešuje snahu o přístup k módě trošku jinak - ekologicky, kvalitně s heslem méně je více. Stoupenci tohoto hnutí se snaží říct, že není v pořádku chrlit do obchodů velkých módních řetězců každý měsíc novou kolekci a reklamou podporovat zákazníky k co nejčastějším nákupům nekvalitního zboží za jehož výrobu nedostali pracovníci pořádně zaplaceno. Název se přenesl od podobného hnutí v oblasti stravování, které se začalo vymezovat vůči fastfoodům, a začalo propagovat kvalitnější, zdravější stravu z lokálních surovin.
Pojďme šetřit naše zdroje a ulevit tak naší matičce Zemi.
Mění kolekci téměř každý týden, je to levné, vyrábějí to lidé za méně než minimální mzdu a má to téměř každý. Co to je?
Její zrození se datuje až k osmdesátým létům, kdy s tímto obchodním modelem přišli Benetton a Zara. Dnes už ale tento model přebrala většina výrobců konvenčního textilu. Řeč je o takzvané fast fashion.
Doba cesty z mola na pulty obchodů se neustále zkracuje. Řetězce se snaží rychle a nízkorozpočtově vyrobit nejoblíbenější modely a nasytit tak hladové zákazníky. Lákavá je také cena. Fast fashion se stává rok od roku levnější. V roce 1997 si průměrná Britka pořídila 19 kusů oblečení za rok, před deseti lety to bylo 34, a dnes je to ještě více.
Cena nízká tak jako kvalita
Nekvalitní látky, levná pracovní síla a křehká struktura oděvu umožňují výrobcům držet cenu velmi nízko. Spousta zákazníků si raději koupí tričko za 100 kč, i když po prvním praní vypadá zničeně, než aby si raději koupili tričko za 500 kč, které vydrží celý rok nošení.
Jak to tedy je?
Levná masová výroba si ale svou cenu vybírá. Nejen velkým množstvím pesticidů, které je potřeba použít, ale i na dělnících, které ji vyrábějí. Jejich plat jim totiž často nestačí ani na základní životní potřeby. Pracují v otřesných podmínkách téměř celý den. Módní značky, které hledí na kvalitu života svých dělníků a jsou ,,fér" ke světu, nosí certifikát fair trade.
Marketing
Co ale opravdu platíme s každým takovýmto kousek oblečení je marketingová kampaň. To je totiž právě ten zázrak, který generuje firmě zisk. Reklamy, slevy a poutavé cedule téměř nonstop loví své zákazníky. Není to ale trochu plýtvání? Jen v Británii se ročně vyhodí téměř 1,2 milionu tun oblečení.
Zodpovědnost? A za co?
Poslední dobou v některých obchodech můžete nošené oblečení přinést zpět. Obchody ho pak zrecyklují. Těžko ale říci, zda to není pouze maska pro veřejnost.
Zdá se Vám, že je oblečení z druhé ruky nuda??? Tak se mrkněte:
Michelle je kočka!!