Právě teď, kdy maximálně finišuje vánoční prodej, řada z vás přemýšlí, co ještě udělat se svým obchodem, abyste zaujali v celé rozmanité škále nabídky Fleru. Vybudovat si kvalitní, vyhledávaný obchod je běh na dlouhou trať, budeme se mu určitě věnovat více v příštím roce. Zeptali jsme se ale prozatím úspěšných prodejců na jejich krátké, rychlé tipy, jak zvýšit návštěvnost, co zrovna jim "zafungovalo". Shodují se? Lze najít jasné znaky úspěšných obchodů?

Originalita, kvalita, ochota, poctivost...

Jaké jsou podle vás nejdůležitější věci, které pomáhají přilákat co nejvíce návštěvníků do vašeho Fler obchodu?

Nechte se inspirovat.

Dara Bags

  • Důležitá je kvalitní fotografie, reklama (Fler show /Cat show).
  • Dále je třeba se o svůj obchod starat, upravovat profil, topovat, v neposlední řadě pomáhají sociální sítě jako např. Facebook.
  • Na prvním místě je ale kvalitní zboží, protože jedině pro to se budou zákazníci vracet.

Na prvním místě je u Dary kvalita a výjimečnost. Navrhla proto například exkluzivní limitovanou kolekci kabelek z látek, které jsou tištěny speciálně a pouze pro Dara bags. Takovým krokem se skutečně od ostatních výrazně odlišíte.  Jinde než u vás zákazníci tuhle kombinaci  prostě neseženou.

Zuzana Honsová

Když někde potkáte její postavy, poznáte, čí jsou. Všechny tyto obrazy totiž mají vlastní a nezaměnitelný rukopis. Najděte i vy ten svůj! Čekání při měsíčku. ->

  • Nejdůležitější je originální a kvalitní zboží s vlastním rukopisem.
  • Poctivost při výrobě, ochota splnit i nesplnitelné, snad i vlídná komunikace.
  • Samozřejmě i prezentace zboží. Vkládání novinek. Péče o své věrné...

AMA

  • Kromě základních předpokladů, jako je kvalita a originalita, o perfektním zpracování každého kousku nemluvě, je třeba intenzivně se svému obchůdku věnovat.
  • Nebát se zkusit něčím zajímavým upoutat pozornost - zkusit nalákat byť i mírnou slevou, vyhlásit akci jako třeba 5+1 (srdíčko) zdarma. Nalákat nakupující poznámkami a novinkami, případně fotografiemi v profilu... ("Co se chystá" atp.).
  • Zaměřit se na nabídku zboží podle sezóny. Barvy na vánoce vyznáváte tradiční, nebo bude obchůdek zářit ledovým dojmem? Dejte mu sezónní styl.
  • Neustrnout na místě, i když se nám zdá, že jsme už tak unavení, že nic vymyslet nemůžeme. Jděte ven a inspirujte se. Pak se při šálku horkého čaje pusťte do práce i za cenu několika nezdarů.
  • Do balíčku přidat zákazníkům malý dáreček. Snažit se neustále něčím překvapovat, nebát se experimentovat, vzbudit v zákaznících zvědavost, co bude zase zítra nového.
  • Učte se komunikovat, pokuste se plnit přání, pokud to jen trochu jde. A mysleme na to, zda bychom si svůj výrobek koupili i my sami:-)

Sezónní styl zboží a jeho fotografií láká do speciálních "vánočních regálů" nejen u Amy.

dante

  • Osvědčila se mi pravidelnost vkládání zboží, jednou za týden - stálí zákazníci si to hlídají a podle toho i vypadá počet objednávek zároveň s novinkami.
  • Důležitá je ochota udělat cokoliv, co si zákazník přeje, a to v krátkém časovém období. Je to oboustranné - člověk musí udělat věci, které by ho třeba ani nenapadly, a samotného ho to obohatí o další cestu v práci.
  • Samozřejmostí by měla být i poctivost řemesla a rychlost uskutečněného obchodu, zasílání bez zbytečných průtahů.
  • A v neposlední řadě samozřejmě i prezentace, topování, fotografie - ale to už bylo řečeno mnohokrát. Hlavně jde asi o to, aby člověk k prodeji přistupoval zodpovědně a poctivě.

Poctivost řemesla ukáží mimo jiné detailní fotografie. Ulehčíte rozhodování těm zákazníkům, kteří se přeci jen ještě bojí přes internet nakupovat. Kvalitní detail je v tomto případě vaší konkurenční výhodou. Náhrdelník ZOE.

smu

  • Nečtěte žádné marketingové příručky. Řiďte se svými pocity. Dávejte do tvorby kus sebe, svojí osobitosti.
  • Nesledujte příliš konkurenci, odvede vás to od vaší vlastní tvorby, ztrácíte čas, který jste mohli věnovat sobě nebo své rodině.
  • Pracujte s fotografiemi. Zdokonalujte se.
  • Nezapomínejte odpočívat a věnovat se sami sobě. Nežijte pouze prací. Čím bude váš život bohatší, tím bude bohatší i vaše tvorba. A lidé, kteří tohle vycítí, si vás a vaši tvorbu najdou. A ti, kteří tohle nepoznají? Pro ty vy netvoříte :)

<- Divnokytka? Houbička? Stojací lampička!

LOTR

Hrát si kreativně, originálně, kvalitně, ale přitom svědomitě. Obal na knihu nebo deník - textilní. ->

  • S úslužností možná sice dál dojdete, ale na zakázkách proděláte kalhoty. Rozmazlujte se. Při tvorbě, při šití, při malování. Užívejte si tvůrčí proces, na jehož konci vznikne jedinečný předmět s duší.
  • Naučte se říkat ne, když víte, že nemáte čas. Neumíme snášet modré z nebe. Umět poslat pozornost, když nestihnete. To jsou drobnosti.
  • I když se dostanete s pěknou fotkou do Top nominace nebo Top výběru, ještě to není prodej. O to větší důraz LOTR doporučuje klást na řádný popis zboží, název výrobku a s tím související klíčová vyhledávací slova, vhodně zvolenou kategorii zboží. Důležité totiž je, aby vás zákazník vůbec našel.
  • Nelamte si hlavu s tím, že ten či onen má věc podobnou či silně inspirovanou tou vaší. Zákazník se neptá, ale kupuje, co vidí. Ovlivňuje ho jeho vkus, styl a finance. Někomu čouhající nitě nevadí a komu ano, sáhne hlouběji do peněženky a vybere si opravdu kvalitní věc. Třeba tu vaši.

Tak co, vybrali jste si nějaké dobré doporučení i pro svůj obchod?

A po předvánoční "byznys svačince" s lotrovským odlehčením :-) očekávejte odpoledne ještě nášup!

Titulní foto: Anděl v modrém | Zuzana.Honsova