Možná to u vás doma dávno voní jehličím, možná jste začali péct. Možná jen letos tiše vzpomínáte a nebo hledíte do budoucna. A možná jste právě zapálili první svíčku na adventním věnci... Blížící se závěr roku nám přináší výzvy různého charakteru, nedělní zastavení je důležité pro naši duši i tělo. A pokud jste si ještě nestihli svůj adventní svícen vyrobit, nevěšte hlavu - my pro vás máme jeden krásný natočený. Pusťte se do něj s pabo - Líbou Markovou, výroba je opravdu jednoduchá.

Dekorace v přírodních tónech jsou u nás stálicemi.

Tento svícen v košíku je netradiční svým tvarem a na rozdíl od kulatého věnce nezabere na jídelním stole tolik místa.

K výrobě nepotřebujete kromě aranžovací hmoty, tavné pistole a barveného sisalu nic, co byste doma běžně nenašli. Mnoho dekorativního materiálu si nasbíráte v přírodě. Svíčky jsme - pro jejich původ a nádhernou vůni - zvolili z včelího vosku. Do nádoby, kterou chcete použít jako základ svícnu, vložíte odpovídající kus aranžovací hmoty, tavnou pistolí ji připevníte a pečlivě zakryjete sisalovým vláknem. Dávejte si pozor na vysokou teplotu na hrotu pistole.

Sisal přichytíte skobičkami z drátků. Pod svíčky rozhodně musí přijít kovové bodce.

Napoprvé vám nejspíš pomůže, když si vybrané dekorace nejdříve kolem svíček naaranžujete a upravíte bez lepení.

Pokud budete k dekorování používat lišejník z okolní přírody (vpravo) místo kupovaného, bude méně barevný a křehčí.

Po přichycení všech částí vypadá náš svícen takto - a vydrží vám mnoho let.

Stejně jednoduchým způsobem si můžete vyrobit svícen (nebo celou vánoční sadu) v odlišném výrazu a barevném ladění:

A jak zdobíte letos svůj domov vy? Napište nám pod článkem :-)
Přejeme vám pohodový advent.