Kombinace malé výšky spolu s křehkou tělesnou konstitucí vám nejspíše nezaručí přímý vstup na mola světových přehlídek, přesto se však nemusíte vzdát módního stylu! Jsme přesvědčeni, že lze do půvabu obléknout jakékoliv křivky. I proto jsme se rozhodli vám naservírovat vydatnou nálož tipů, jak se do svých křivek (znovu) zamilovat a hezky je přitom vyparádit!

O tom, že bychom měli hýčkat vlastní těla a přistupovat k nim se zdravou dávkou sebevědomí, se už naštěstí ve společnosti nevedou příliš velké polemiky. Zdá se, že také letos je v různorodosti síla a jedinečnost je zase trendy.

Zdroj: © Athena, Pexels

Když je málo centimetrů, ale hodně stylu

Majitelky malých až drobných, útlých postaviček si možná jednou za čas přejí chytit zlatou rybku a poprosit ji o jediné: pár centimetrů k dobru navíc. Navzdory skutečnosti, že žijeme v realitě a na žádné kouzelné tvory se nemůžeme spoléhat, máme v rukávu spoustu triků, jež pomohou opticky prodloužit postavu. Tak je pojďme společně vyzkoušet.

Drobnou tělesnou siluetu dokonale podpoří přiléhavé, obtaženější outfity v elegantních, zemitých, neutrálních barvách.

Vyzkoušet můžete černé, čokoládové, karamelové, krémové, šedé, bílé, pudrové, jemně růžové, zelenkavé či modré odstíny.

Pokud se vám v šatníku vyskytují také kousky ve výrazných, sytých tónech, nemusíte se jich samozřejmě zbavovat. Je však důležité takové odstíny kombinovat s rozvahou, citem. Výrazně barevný komponent by měl pouze oživit celkový look.

S ohledem na to, že drobné křivky obecně sklouzávají k jisté roztomilosti a křehkosti, je přímo žádoucí tuto skutečnost podtrhnout také vhodnými materiály. Skvělá bude klasická bavlna, džínovina, samet, kašmír, mohér, ale také transparentní tyl, šifon či hedvábí. Protože všeho moc škodí, můžete éterický look lehce roztříštit dramatickou linkou v podobě kousku z kůže, koženky či brokátu.

Zdroj: © SHVETS production, Pexels

LIMONO - lněné šaty od Naama, Fler.cz

TIP redakce: 
Outfit dokonale doplní i nejrůznější sáčka, jejichž délka může končit i pár centimetrů pod boky. Ani stylovým kabátkem nešlápnete vedle. Volte spíše splývavý kabát končící maximálně ke kolenům.

Zdroj: © Ksenia Chernaya, Pexels

Zdroj: © Davide De Giovanni, Pexels

Zdroj: © Alex Shaw, Unsplash

Zdroj: © Nataliya Vaitkevich, Pexels

Zdroj: © Luiz Fernando, Pexels

Zdroj: © cottonbro, Pexels

Chic manuál, co se hodí

Existuje pár šikovných a především ověřených nápadů, s nimiž je možné i malé postavy vytáhnout (opticky) o pár centimetrů. Všechny jsme pro vás otestovali a přinášíme vám ucelený a praktický průvodce. 

V jako véčkový výstřih
– vizuální kouzla často spočívají v opravdových detailech. Chcete-li si připadat o trošku „vyšší“, zkuste zapojit výstřihy do V. Také výstřih do V na zádech umí skvěle osvěžit outfit. Véčkové výstřihy rovněž přímo vybízí k ozdobení. Volte spíše jemné, decentní náhrdelníky nebo drobné brože. 

Triko Anett v bledě modrém odstínu od INDIVA, Fler.cz

Zdroj: © Vladimir Fedotov, Unsplash

Zdroj: © Dmitriy Ganin, Pexels

Crop topy, blůzky a roláky spojte se 
– štíhlým postavičkám velmi zalichotí zkrácené topy, halenky i trička odhalující kus kůže. Na scénu mohou přijít i roláky, které (možná překvapivě) také pomohou trošku prodloužit krk. Zajímavý crop top či rolák je dobré zkombinovat s kalhoty, kraťasy nebo sukní s vysokým pasem.

Zdroj: © Marcelo Chagas, Pexels

Zdroj: © christian ferrer, Unsplash

Komplet šortky a croptop od may, Fler.cz

Černý rolák s krátkým rukávem od La déesse chic, Fler.cz

Zdroj: © cottonbro, Pexels

Vysoký pas je in 
– a drobným postavám ohromně sluší. Zakomponovat vysoký pas do celkového modelu je dokonce ta nejjednodušší cesta, jak svoji postavu vytáhnout o pár centimetrů. Chic budou slim džíny s vysokým pasem, stejně tak jako stylové pouzdrové sukně.

Zdroj: © Charles Bourgeois, Pexels

Zdroj: © MARK ADRIANE, Unsplash

Zdroj: © Dmitriy Zub, Pexels

Zdroj: © uncoveredlens Eze Joshua, Pexels

Délka? Nad kolena i midi 
– 
jestli je možné vybrat z celé škály outfitů ideální pro křehkou siluetu, pak jsou to určitě krátké sukně, šaty v áčkovém střihu. Drobné dámy si ale překvapivě mohou „dovolit“ také midi šaty či sukně sahající k lýtkům. Je ovšem velmi důležité vybírat vhodné fashion komponenty. Zvolíte-li midi kousek, měl by být nejlépe (opět) do pasu a pokud možno opatřen rafinovaným rozparkem.
Maxi, rozvinuté sukně dlouhé až na zem však nejsou vhodné vůbec.

Krémové merino šaty ROSIE od merilen.shop, Fler.cz

Zdroj: © Dima Valkov, Pexels

Zdroj: © Godisable Jacob, Pexels

Zdroj: © Ron Lach, Pexels 

Proužkované maskování
- je také skvělým pomocníkem pro optické prodloužení celé postavy. V tomto případě ovšem volte rozhodně svislé, tedy vertikální proužky. Pokud plánujete do svého outfitu začlenit výrazné a široké pruhy, zbytek kousků už volte spíše v jednoduchém provedení.

Zdroj: © Hải Nguyễn, Pexels

šaty Máry - proužkované s kapsami od NAVARILA-DESIGN, Fler.cz

Zdroj: © Laura Chouette, Unsplash

Zdroj: © Alex Hddife, Unsplash 

Špičky do akce 
– mimořádného efektu docílíte, pokud si na nožky nazujete boty s vysokým podpatkem. Ideálem jsou boty se špičkou, která se dokonale postará o optické prodloužení. Výsledný efekt ještě mnohem více umocní kombinace podpatků s úzkými nebo lehce rozšířenými kalhotami. S vysokými podpatky se příliš nekamarádíte? Směle vklouzněte do balerín, mokasín nebo oxfordek se špičkou. Chcete-li dosáhnout ještě efektivnějšího optického prodloužení, zvolte vhodné boty v nude „tělovém“odstínu.

Zdroj: © Dids, Pexels

Klasický dámská Anglie - Měď v černé od Catlonshoes, Fler.cz

Zdroj: © Dellon Thomas, Pexels

Zdroj: © Lina Kivaka, Pexels

Tohle raději nechte ve výkladní skříni..

Pro ženy menšího vzrůstu obecně platí, že by do svého šatníku neměly úplně vpouštět kousky s velkými vzory, jako jsou obří květy, geometrické tvary a jiné gigantické (nevkusné) potisky.

Menší postavičku mohou opticky ještě více zkrátit horizontální pruhy, bokové kalhoty nebo sukně a široké nohavice do zvonu. Také širokým, masivním opaskům, které nelichotivým způsobem rozdělí tělo a více zdůrazní například krátké nožky, je dobré se velkým obloukem vyhnout. 

Drobným křivkám také rozhodně nebudou lichotit mohutně načechrané volány, oversized, obrovské a neforemné outfity, které sice bývají extra pohodlné, ale dámy menšího vzrůstu by v nich mohly působit poněkud „ztraceně“. 

Zdroj: © SHVETS production, Pexels

Úvodní fotografie: © Anna Shvets, Pexels