"Upečte" si sladké malé muffiny, které se nedávají do pusy, ale do uší! Dozajista vám vydrží déle než ty z trouby a bát se nemusíte ani kalorií :)

Obtížnost: 1, šití

Materiál:

  • tyčinky Preciosa (T)
  • rokajl Preciosa 11/0 (R11b - bílá, R11h - hnědá)
  • výplňový korálek, pr. 8 mm
  • rokajl Preciosa 6/0 či 8/0, 2 ks (R6)
  • nit S-lon/Nymo
  • ketlovací nýt 2 ks, afroháčky 1 pár
  • jehla, nůžky

Navlékněte T, R11b a T, přičemž můžete střídat dvě barvy T a poté prošijte všechny korálky ještě jednou.

Navlékněte T a R11b a prošijte znovu výchozí T i nově přidanou T.

Navlékněte R11b a T a prošijte znovu výchozí T a dále i nově přidané R11b a T.

Korálky by měly začít utvářet oblouk. Opakujte krok 2 a 3, dokud nebudete mít oblouk z 12x T.

Nit vychází ze spodní části poslední T. Prošijte, rovněž zespodu, zcela první T, přidejte R11b a znovu prošijte shora poslední T.

Utáhněte (nyní můžete nit svázat dvěma uzlíky s volným koncem nitě) a ještě jednou prošijte zespodu zcela první T. Nit pak provlékněte ještě sousedním R11b.

Košíček muffinu je hotový, nyní je potřeba jej naplnit sladkým těstem :)

Mezi R11b všijte po celém obvodu vždy po jednom R11h. Až budete mít všech 12, nezapomeňte postoupit o řadu výš provlečením prvního přidávaného R11h.

Stejným způsobem ušijte ještě jednu řadu o 12x R11h.

V další řadě je potřeba ubrat R11h (nyní je také čas vložit do muffinu výplňový korálek), tj. budete přidávat jen 6x R11h.

Navlékněte vždy R11h a provlékněte ne jeden, ale vždy dva R11h z předchozí řady. Takto postupujte po celém obvodu a dobře utahujte. Na konci postupte o řadu výš provlečením prvního z šestice R11h této řady.

V následující řadě přidejte znovu 6x R11h a postupte o řadu výš.

V poslední řadě přidejte pouze 3x R11h. Stejně jako v kroku 8 přidávejte po jednom R11h a provlékejte 2x R11h z předchozí řady.

Konečnou trojici prošijte pro zpevnění ještě několikrát dokola.

Nit zavažte a zapošijte. Nit můžete korálky prošít až dospodu pod T, kde ji můžete ještě svázat s volným koncem. Konce zapošijte a ustřihněte.

Ketlovací nýt provlékněte zespodu výplňovým korálkem tak, aby vyšel mezi středovou trojicí R, navlékněte R6 - třešničku na dortu - a vytvořte očko, do kterého připojte afroháček. Hotovo. A druhou si zkuste třeba v jiné barevnosti :)

Text, foto a schéma pro časopis Korálki: Sylwia biidviiv Vynšová

Korálki, léto 2019 - číslo 3

Téma: Sladkosti

Letní číslo časopisu vyšlo 2. května.

Jeho tématem jsou Sladkosti a barevnost veselá a pastelová – lososová, růžová a meruňková.  

V projektech jsou použity tradiční tvary korálků, které máte všichni doma. Rokajl český i japonský (Preciosa, MATUBO, Miyuki a Toho), kuličky, pohanka a ohňovky. Z dalších použitých jsou to korálky Tear duo, CzechMates Crescent, tyčinky TOHO a Preciosa, Wibeduo, Vario, DiamonDuo, Peciosa Candy, O-rings, Orion, Zoliduo, Vexolo, dvoudírkové čtverečky, MATUBO NIB-BIT a Swarovski rivoli.

V tomto čísle najdete tradičně nejvíce šití z korálků, ale také koláž a práci s polymery, kde jsme se zaměřili na začátečníky. Jeden z projektů je koncipován jako celoroční, pokračovací. Nezapomínáme ani na jednoduché tvoření s dětmi.

V tomto čísle je také mnoho zajímavých článků, pozvánek, tipů, Galerie čtenářů a soutěže.

Všechny projekty jsou označeny stupněm obtížnosti a mají podrobně rozepsaný materiál a pomůcky. Nezapomeňte sledovat nový, moderní web časopisu, kde se stále něco děje!

Další návody a články najdete na webu časopisu.

ZDE si můžete koupit elektronický časopis nebo předplatné.

Časopis Korálki má 52 plnobarevných stran, 18 projektů a jeho doporučená cena je 72 Kč.