Věcí na denní nošení z příjemného materiálu není nikdy dost a švadlena Pavlína, autorka značky pavlina-IN STYL, na kvalitu dbá. Vždyť, jak sama říká: "Když vidím v obchodech tu kvalitu a šití, tak s očima v sloup odcházím". Její móda je jednoduchá, sportovní, elegantní. Vlastně se to dá shrnout jedním slovem: ležérní.

Řekněte nám na úvod něco o sobě.
Mé jméno je Pavla Pavlíková Mišurcová a pocházím ze Zlína. V současné době žiji v malé a krásné vesničce Žlutava. Říci něco o sobě je pro mě malinko složitější… jsem obyčejný člověk s povahou introverta a hlavou plnou snění.

Jak jste se dostala k tvoření?
Vše začalo před 25 lety a v tu dobu bych nevěřila, že vše dopadne takto a osud mi ukáže cestu hned dvakrát.
Studovala jsem na střední škole v oboru švadlena v Bystřici p. H. a šíleně mě to nebavilo. Mé představy byly jiné, ale od mala jsem pořád pletla, vyšívala a šila, a tak rodičové usoudili, že je to pro mě asi to pravé :). Školu jsem úspěšně dokončila a brzy jsem se stala maminkou. Šicí um jsem využila pouze při šití kraťásků a tepláčků pro své dcery. Mé ambice po mateřské dovolené rostly a já chtěla začít dělat kariéru. Moje další kroky tak vedly na ekonomickou školu ve Zlíně s dálkovým vyučováním, kterou jsem absolvovala s maturitou a poté pracovala 8 let v kanceláři. Jenomže… stereotyp, jednotvárnost, má povaha a touha po nezávislosti udělaly své.
V té době mělo řemeslo opět zelenou a váš Fler jel na plné obrátky. Díky své kamarádce, která přišla s překrásně šitou mikinou a odkazem na Fler, do sebe věci začaly zapadat. Vše hrálo pro mě: mé nabyté zkušenosti ze školy, prostory, nedaleký sklad s metráží a hlavně děti, které mě už nepotřebovaly na každém kroku – prostě jsem se vrhla do práce.

Věnujete se tvorbě profesionálně? Kolik času jí věnujete?
Začínala jsem pomalu, s velmi malou nabídkou, možná pět výrobků, když přišla první objednávka. Byl to pro mě velký úspěch a ještě větší motivace, ten pocit si dokážu doteď stále vybavit. V tu chvíli jsem věděla, že tohle dává smysl. Do dvou let mého odpoledního a večerního šití jsem opustila kancelář a nyní se živím šitím profesionálně. Často mi zní v uších vlastní slova ze studentských let: „Šít nikdy nechci a ani se tím nebudu nikdy živit!“, vždycky se nostalgicky pousměji a jsem vděčná, že to osud takto zařídil.

Řekněte nám něco o technice, kterou tvoříte?
Mám ráda sportovně elegantní módu a to se také odráží v mé práci. Většinou pracuji s úplety, což je i má vyučená profese.
Jsou dva základní aspekty, na které kladu důraz:
První ze dvou jsou délky rukávů a celkové délky všech mých výrobků. Vyplývá to z toho, že sama jsem vysoká a mám ráda delší věci, což byl v obchodech se sériovou módou malinko problém. I když jsem sehnala něco delšího, po prvním praní se to vždy srazilo. Snad u každého mého výrobku je vždy v popisku poznámka, že daný produkt zhotovím v délce, jakou požaduje sama zákaznice.
Druhý je kvalita a výběr materiálu. U většiny produktů z mé nabídky najdete složení materiálu bavlna a elastan. Je to má priorita. Veškeré materiály vybírám osobně a kvalitu kontroluji pečlivě. Miluji jednoduchost a přesto elegantnost, střihy tomu myslím odpovídají a vytvářím pouze a jen to, v čem bych se já cítila dobře.

Popište nám typický průběh tvůrčího procesu.
Většinou mám vše v hlavě, a když mi hlava nedovolí více, začínám psát a kreslit.
Tvůrčí proces většinou nezačíná tak, jak bych chtěla já… Snívám o tom, jak si vše krásně namaluji (všude plno barevných pastelek a skicák), vytvořím střih a potom až budu hledat materiál. Snívání skončí v momentě, kdy dorazím do skladu a vidím hromadu dablů s metráží, které přišly zrovna ten týden. V hlavě to začne pracovat na plné obrátky a já skupuji, co mohu (děkuji moc zaměstnancům tohoto skladu, že se mnou mají takovou trpělivost a jsou pro mě stále na telefonu). Ještě ten den napíšu seznam, co z které látky vytvořím. Poté přicházejí na řadu střihy a samotné vytváření daného výrobku. Občas se novinka zrodí ze dne na den, ale někdy si dává na čas a přijde až třeba i za měsíce.

Čí názor na vaši tvorbu je pro vás důležitý?
Názor? No hlavně ten můj. Dám hodně na svou intuici, a když to prostě necítím, tak čekám. Dalšími mými rádci jsou mé skoro dospělé dcery. Je pro mě důležitý jejich názor, i když není kolikrát shodný s tím mým. Moc mě potěší, když něco vytvořím a ony se zeptají, zda si tu danou věc mohou už rovnou nechat. Je to pro mě taková ta pochvala.

Doporučte Fler tvůrce, které máte ráda.
Silvera je má oblíbená paní na šperky. PAGE Underwear je spodní prádlo, které nemá konkurenci. magaela má krásné výrobky, nádherná fota, tají se mi dech, když se na ně dívám. kvetinarka2015: zlaté ruce, kdo tohle vytváří, klobouk dolů!

Kdybyste měla upozornit na jeden svůj výrobek z Fleru, který by to byl a proč?
Na tuto otázku nemohu odpovědět, protože žádný favorit není. Velmi oblíbená jsou trička s ¾ rukávem stejně jako trička s lodičkovým výstřihem. Šaty s kapsami, které jsou v nabídce v mnoha barvách a jsou prostě multifunkční… Je toho spousta, co bych mohla napsat o každém svém výrobku a nechci poukazovat jen na jeden.

Nosíte své výrobky, nebo jste kovářova kobyla?
Nosím své výrobky… Nejsem kovářova kobyla. Miluji dlouhá trička a při mé výšce 173 cm je to problém. Navíc mám velmi silný handicap, a to takový, že přijdu do obchodu, a když vidím kvalitu a šití, tak s očima v sloup odcházím. Do obchodu chodím jen na svetry, džíny a boty. Nosím své výrobky a přitom je také testuji a dělám to ráda… Jsem na to pyšná, mít svůj štítek na svém oblečení.

Čemu se věnujete ve volném čase, když netvoříte?
Tvořím stále, na šití myslím i ve spánku. Šiji zatím sama, takže pracuji od rána do večera skoro každý den a někdy i víkendy. Zabere to opravdu moc času, když nešiji, tak jezdím do skladu, fotíme nové věci a starám se o propagaci a marketing. Někdy mám pocit, že potřebuji, aby den měl 48 hodin a on má stále jen 24. Ale nestěžuji si, mám to ráda a mám ráda také sebe a svou rodinu. Takže čas trávím přednostně s nimi. Hrozně ráda cestuji a amatérsky fotím, zajímám se o video a těším se na zimu, až konečně zasednu s čajem a teplou dekou ke knížce a konečně se taky naučím anglicky… Říkám to každý rok :). Jsem introvert stejně jako mé dcery a s plynoucími roky se schyluji více do přírody, protože tam jsem klidná a tak ze sebe mohu čerpat více energie. Miluji moře a vše kolem něj… Můj sen je přemístit celou svou existenci, rodinu a kamarády někam na jih ke slunci a mořskému vzduchu. Hudba je má vášeň, která mě často i rozpláče.

Jak vypadá váš ideální den?
Spím dlouho, protože pracuji dlouho do noci, jsem noční tvor a ožívám v osm večer, kdy ostatní usedají k televizi. Spánek je pro mě velmi důležitý, délkou i kvalitou. Vstávám kolem sedmé až osmé (miluji tu svobodu), nasnídám se a ranní kávu si dávám už při započaté práci. Práce mi jde od ruky, slunce svítí, v uších mi zní hudba a já jsem šťastná a vděčná za tento život. Mám zdravou rodinu, kolem sebe ty nejlepší přátele a stále se usmívám. Usmívám, protože vím, jak moc mám ráda svou práci a i když vůbec nemusím, vím, že za ni vždy budu odměněna tímto pocitem.

Jaké máte pracovní plány na příští rok?
Neplánuji, a to ze zásady. Plánování mě svazuje a já myslím, že vše má svůj čas. Určitě nějaké vize mám, ale jsem malinko pověrčivá a nechci nic zakřiknout. Každopádně budu pokračovat ve své práci, kterou mi osud ukázal hned dvakrát.

Chtěla bych poděkovat svým dcerám, které jsou pro mě vším a bez nichž by tohle nedávalo smysl, také svému manželovi, který je mi nápomocen a 100% tolerantní k mému pracovnímu konání. Děkuji mé mamince, že mě přivedla na tuhle cestu, i když jsem já nechtěla. Zároveň velké díky mým kamarádkám, protože i když já nevěřila sama v sebe, tak ony ano. Děkuji Fleru za příležitost prodávat pod jejich křídly a také všem zákaznicím, které mají se mnou trpělivost a čekají na své objednávky.