Jestli se něčím firma Fiskars opravdu proslavila, tak jsou to nůžky. V roce 1967 jako první na světě zahajuje výrobu nůžek s plastovými rukojeťmi. Ty oranžové jsou jedním z nejznámějších výrobků společnosti Fiskars. Ale proč jsou zrovna oranžové? Pojďme vyzkoušet, jak se s nimi pracuje. :)

Ale nejdřív k těm oranžovým rukojetím...

Během sedmnáctého století vzniklo ve Finsku několik železáren. Velká plocha lesů v oblasti Pohja spolu s nespoutanou silou vody a dostatkem řek vhodných k dopravování materiálu vytvářela ideální podmínky k rozkvětu finského železářského průmyslu. V roce 1630 byly založeny železárny v Antskogu, v roce 1641 pak následovaly další v Billnäs.

Ve vesničce Fiskars začala výroba v roce 1649, kdy získal jistý Peter Thorwöste oprávnění postavit ve Fiskars vysokou pec a hamr a vyrábět odlévané a kované železné výrobky. Ve Fiskars se ze železa vyráběly také hřebíky, závity, nože, motyky, železná kola a další předměty.

Průměrná evropská domácnost vlastní 7 párů nůžek.

V roce 1967 měla být zahájena výroba prvních základních modelů nůžek s plastovými rukojeťmi. Designér se rozhodoval mezi černou, červenou a zelenou barvou. Při výrobě prvního prototypu se ovšem technik, který jeho výrobu zajišťoval, rozhodl vypotřebovat zbytek oranžové barvy, který zůstal v přístroji.

Prototypy tedy vznikly ve čtyřech různých barvách. Bylo třeba učinit rozhodnutí a na základě výsledků interního hlasování se zrodily nůžky s oranžovými rukojeťmi.

Prostě se nejvíc líbily :)

Oranžová barva Fiskars Orange™ byla v roce 2003 oficiálně zaregistrována jako ochranná známka ve Finsku a v roce 2007 i v USA.

V roce 1977 byla založena továrna na výrobu nůžek v USA.

Společnost Fiskars přitom naprosto změnila představu lidí o nůžkách. Nůžky s oranžovými rukojeťmi, s nimiž přišla, byly lehčí, příjemnější do ruky a snáze použitelné, ale především o mnoho ostřejší a silnější než tehdy běžné těžké kované nůžky. 

Nůžek se od uvedení na trh v roce 1967 prodala víc než miliarda.

"Ať už se s Fiskars pustím do čehokoliv, "vystřihnu" to na první dobrou!
Čistě, rychle, bez zbytečných emocí a jedním tahem.

Představte si tu radost z práce, kdy člověk nemusí neustále řešit ostří a pouze se soustředí na výsledek...

Samozřejmě nesmím opomenout ani fakt, že nástroje jsou opravdu funkční a perfektně sedí do ruky. Jsou prostě "vymakané" ve všech směrech!"

Lucie Dvořáková - Liberdová

Víte že...

  • Průměrná evropská domácnost vlastní 7 párů nůžek? (A jak to máte doma vy?)
  • Fiskars nabízí kvalitní nůžky pro každý účel a většina jeho nůžek má i variantu pro leváky.
  • Společnost Fiskars za design svých nástrojů získala řadu ocenění. Mimo jiné ceny Red Dot, Good Design, Ease-of-Use Commendation či Green Design časopisu Popular Mechanics.

Mohly by se hodit:

Univerzální nůžky Classic

Nejmodernější nůžky na všechny druhy stříhání doma, ve škole i v kanceláři a 21 centimetrů ikony finského designu :)

Ideální pro všechny druhy stříhání doma, ve škole i v kanceláři. Ergonomická patentovaná madla pro extra komfort a přesnost střihu, nastavitelný přítlak čepelí.

Fiskars.cz - univerzální classic nůžky 21 cm

Některé nůžky používané v domácnosti můžeme také upotřebit na zahradě. Poslouží nám dobře pro různé úpravy rostlin. Malý, přesný střih rostlin dobře provedeme těmito nůžkami.

Vyšívací nůžky

Malé nůžky s rovnými čepelemi pro snadné a přesné stříhání.

Snadno stříhají lehké materiály, jako je papír nebo látka. Jsou skvělým pomocníkem při patchworku nebo při vystřihování malých přesných tvarů a jsou vhodné pro praváky i pro leváky

Fiskars.cz - vyšívací nůžky rovné 10 cm

Nůžky Amplify™

Prémiové nůžky s převodem a vroubkovanou čepelí – ustřihnou až 2x tlustší materiál oproti běžným nůžkám.

Výborné jsou například na střih kůže, provazů, korku nebo pytloviny. Mají pohodlný povrch na držadlech a dodáváme je s praktickým pouzdrem.

Fiskars.cz - Nůžky Amplify™

Nůžky na látky

Krejčovské nůžky ideální pro snadné stříhání látek, s otevíráním čepelí pružinou pro jednoduchý střih.

Classic 27 cm - masivní krejčovské nůžky s dlouhými čepelemi, snadno stříhají i několik vrstev látky, dále též papír, karton a podobné materiály.

Fiskars.cz - Krejčovské nůžky Classic 27 cm

RazorEdge™ - vhodné pro stříhání i několika vrstev látek naráz.

Fiskar.cz - Easy Action™ RazorEdge™ 24 cm

Micro-Tip® - malé krejčovské nůžky vhodné pro precizní stříhání látek, ideální například pro patchwork.

Fiskars.cz - Easy Action™ Micro-Tip® 16 cm

"Power" na tvrdou, těžkou práci

Pro tvoření z proutí zcela jistě využijete některé ze široké nabídky zahradnických nůžek. Při výběru věnujte pozornost základnímu rozdělení:

  • jednočepelové pro tvrdé suché dřevo
  • a dvoučepelové pro čerstvé dřevo a proutí.

Nůžky jednočepelové:

PowerGear™ X - Pro náročné stříhání suchých větví až do průměru 26 mm. Nabízí geniální převodový mechanismus, který až 3x zvyšuje střižnou sílu.

Fiskars.cz - PowerGear™ X jednočepelové (L) PX93

Nůžky dvoučepelové:

PX94 - Pro náročné stříhání čerstvých větví do průměru 26 mm. Čepele jsou vyrobeny z extra tvrdé korozivzdorné oceli (CrMoV) a jsou potaženy PTFE povrchem pro snížení tření a maximální výkon.

Fiskars.cz - PowerGear™ X dvoučepelové (L) PX94

A pro střih opravdu velmi pevných materiálů máme velice bytelný nástroj, nůžky PowerArc.

Mohou se pochlubit inteligentně zahnutými čepelemi, které jsou schopny změnit úhel, který svírají. Vám tím poskytují až o 30 % více síly, zejména v nejtěžší části střihu. Odolné, nýtované čepele z nerezové oceli brání oddělování.

Fiskars.cz - PowerArc nůžky pro velké zatížení 21 cm

Věříme, že jsme vás inspirovali.

Jsme Fiskars.

Váš parťák pro náročnou práci.

Tento článek je obchodním sdělením firmy Fiskars tvůrcům na Fleru a rád by vám byl užitečný. Vaše dotazy a zkušenosti  vítáme na Fiskars.cz/Podpora.