Výrobky od Radky alias radmil mají jasný rukopis. Nebojí se barev, staví na kvalitě a pyšní se svou praktičností. Když se to vezme kolem a kolem, všechno to jsou vlastně obaly. Ale ne jen tak ledajaké!

Řekněte nám na úvod něco o sobě.
Ahoj, jmenuji se Radka Ocelíková. Pocházím z Moravy. Momentálně žiji a tvořím v Plzni. Jsem osobnost, která postrádá schopnost zařadit se do davu. Nedokázala bych pracovat na směny. Tvořit něco individuálního mimo rámec konvence pro mě znamená dýchat.

Jak jste se dostala k tvoření?
Jsem tvořivá od mala. Nenechavé ruce musely vždy něco žmoulat, stříhat, lepit. Nejvíce teda asi stříhat, protože následovala oděvní škola a můj směr byl jasný. Ohromilo mě vytvořit z kusu materiálu, vlastně ničeho, "něco". Ve škole mě naučili všemožné postupy a návody, tak paráda. (Některé se teď snažím inovovat a měnit.)

Věnujete se tvorbě profesionálně? Kolik času jí věnujete?
Ano, tvorbě se věnuji profesionálně. Věnuji jí tolik času, kolik cítím, že je potřeba. Když mě osloví múza, tak čas plyne úplně jinak než v běžném životě. Myslím, že kvalitní nápad si žádá kvalitní zpracování. Takže někdy je to spíš více času.

Myslíte šití? Proč třeba neháčkuji? Sama ani nevím. Myslím, že ze všech tvůrčích činností mě šití baví nejvíce. Je to momentálně můj nejbližší způsob sebevyjádření.

Nejprve přichází nápad. Přichází, jak se mu zlíbí. :-) Bujná fantazie pracuje naplno. Občas si načrtnu návrh a jindy mám po ateliéru nastříhané kabelky, kolem kterých chodím, zkoumám a kombinuji barvy a střihy. A když to přijde, tak nevidím, neslyším, vypínám telefon, zapínám hudbu a fantazie pracuje na plné obrátky. Vypozorovala jsem, že se tak děje většinou, když dorazí nová várka látek. To pak o mně pár dnů nikdo neví.

Důležitý je pro mě v první řadě můj vlastní názor. Tak, jak cítím, že má daná věc vypadat, už vidím dlouho dopředu, než vznikne. Samozřejmě jsem otevřená jakékoliv zpětné vazbě (dá to trochu práce, než překonám svoji tvrdohlavost) hlavně od mých nejbližších a zákazníků.

Doporučte Fler tvůrce, které máte ráda.
Jasně! Moc se mi líbí brože od Stellion (jsem hrdá nositelka). Mám super hrnek s Jamesem Bondem od Claylady a velmi obdivuji skvělé obrazy od agathas. Další favority najdete v sekci Krásné kousky na mém profilu.

Určitě bych upozornila na svoji novinku v sortimentu, což jsou batohy. Učarovalo mně cestování a doplňky s ním spojené.

Nosíte své výrobky, nebo jste kovářova kobyla?
Samozřejmě nosím, ale musím na sebe prásknout, že z minula to jsou výrobky, které si nedovolím prodat. Jsou na nich malé nesrovnalosti jako třeba křivý steh, trochu nerovný střih. Většinou jsou to věci, které vidím jen já ve své puntičkářské povaze v šití. Teď je tomu naopak. Šiji si věci výhradně pro sebe. Testuji je v praxi a vylepšuji střih, aby potom finální uživatel měl co nejvíce vychytaný originál.

Čemu se ráda věnujete ve volném čase, když netvoříte?
Skvěle se odreaguji v přírodě a při pohybu. Mám ráda alternativní hudbu, navštěvuji koncerty. Miluji cestování do neznámých krajů. Ráda vařím a pochutnávám si na dobrém jídle, ve kterém mě nejvíc baví neobvyklé variace chutí.

Jak vypadá váš ideální den?
Můj ideální den začíná dobrou snídaní. Následuje procházka v přírodě, potom trochu šití a večer skvělý koncert pod širým nebem. Nebo to může být den, kdy jsem "nezvěstná" a ocitám se v jiném světě, vypínám telefon a jenom tvořím. Vše záleží na momentálním rozpoložení mysli. :-)

Jaké máte pracovní plány pro příští rok?
Určitě realizace nových nápadů a v neposlední řadě rozšíření pole působnosti značky radmil do nových krámků.