Pro další kolo šperkohrátek Fler klubu Šperkovnice jsme zabrousily do významných dnů a vybraly si opět trochu složitější téma na ztvárnění i hádání. Tématem je Světový den leváctví, který jsme oslavili 13. srpna. 

Leváctví (sinistralita, levorukost) je preference levé ruky nebo jiné části těla před pravou. Levák je osoba, která má levou ruku obratnější než pravou, tedy opačně, než je obvyklé, obrácená lateralita bývá však pozorovatelná také ve funkci nohou (dominantní noha se používá ke kopání), zraku nebo sluchu. Dominance může být nejen funkční, ale může se projevit i na tvaru orgánů. Levák častěji používá levou ruku při manipulaci s předměty a podobných činnostech a levou rukou se učí psát snadněji než pravou.

V minulosti bývalo leváctví závažným sociálním handicapem a převažovala tendence leváky i násilně přeučovat na praváky (v Československu byla tato snaha oficiálně zavržena v roce 1967). Protože toto přeučování není zcela úspěšné a působí neúměrné riziko škod na duševním zdraví, v dnešní době jsou v moderní společnosti leváci akceptováni a mnohé výrobky jsou jim přizpůsobovány.

Uvádí se, že leváků je v lidské populaci přibližně 10 %. Mezi muži je větší podíl leváků než mezi ženami.

A my po vás dnes chceme, abyste jich dvaadvacet rozklíčovali z našich šperků :-) Dokážete to?

Každý z 22 výrobků ukazuje na jednu známou osobnost z minulosti i přítomnosti,
jeho dílo, něco, čím je opravdu známý.

Úkol zní napsat jméno známé osobnosti - leváka.

1.    2.   

3.   4.  

5. Náhrdelník Canis domesticus - S.Steel  6.    

7. Náramek-cinkáček Královna noci  8.   

9. Náhrdelník: Cornelia  10.   

11.   12.   

13.   14.  

15.   16. Síta, náramek

17.    18.   

19.   20.   

21.   22.  

 Poznáte všechny známé osobnosti, které hledáme??

Na vaše odpovědi se těšíme v komentářích pod článkem! Palec nahoru

Ze všech správných odpovědí vylosujeme 3 výherce.

Každý z nich získá slevu 20 % na jakýkoliv jeden výrobek od zúčastněných autorek.

Správnou odpověď, výherce i rozklíčování nápovědy

se dozvíte v blogu do týdne.

Ať vás naše hrátky stále baví! :-)

Úvodní foto: patalie.cz