Přestáváte se orientovat v hromadách podzimně zimního oblečení, které prakticky ze dne na den zavalilo obchody? Neumíte si z přehlídkových mol vysoké krejčoviny vzít použitelnou inspiraci do běžného života? Pojďme se spolu podívat na zoubek jednomu z trendů podzimu 2011.

Tvíd je poměrně hrubá vlněná tkaná látka,
vyráběná převážně v tlumených zemitých barvách – ideální na podzim a zimu.

A to nejen pro mě, co se při oblékání inspiruje kdejakou bláznivou pohádkovou postavou, ale pro všechny více či méně módně uvědomělé spoluobčany obou pohlaví a libovolného vyznání. Že budete vypadat jako myslivec? Tím lépe, vkusně uniformovaných mužů i žen je stále na ulicích k vidění pomálu.

Tvídovou asociaci však vyvolávají i slavná jména oděvního průmyslu – a sice nikdo menší než Coco Chanel. Vzpomeňte na její profláklé „šanelácké“ kostýmky, díky kterým Chanel znají beztak až na Papui-Nové Guinei!

-> Kolekce Fall 2011 Ready to Wear, Alice + Olivia; zdroj: style.com

Tvídové oblečení se tedy dá stylizovat nejen do řáholecké elegance, ale i do těžkého retra 60. let.

Podílu vlny ve tkanině budete blahořečit, až se s rampouchem u nosu a oblakem páry deroucím se z úst budete šinout mrazivým ránem do školy či do práce.

<- Kolekce Fall 2011 Ready to Wear, Steven Alan; zdroj: style.com

Jestli se necítíte hned na tvídové šaty, sukni, sako nebo celý kostýmek, zvykejte si na něj pomalu – čepice nebo třeba vlněná brož na kabát dovedou ozvláštnit i jinak docela fádní oblečení. Prostorná tvídová taška pojme všelijaké nezbytnosti denní potřeby včetně kladiva, flašky ředidla a pořádné dělnické svačiny.

A že si tvíd nepustíte k tělu za žádnou cenu? Oblečte do něj namísto sebe alespoň knihu nebo diář.

-> Kolekce Fall 2011 Ready to Wear, vlevo Giambattista Valli, vpravo Yves Saint Laurent; zdroj: style.com

A co by na Fleru stálo za pozornost...

...pokud se přece jen rozhodnete následovat volání divočiny a pořídit si tvídový suvenýr na památku letošní zimy?

Klasika - jednoduché jednobarevné pouzdrové šaty a/nebo sukně jsou základem každého šatníku, a ani v zimním období se neztratí. Pokud by vám v šatech na holém těle byla zima, není nic jednoduššího, než podvléct halenku, aniž by celek utrpěl újmu.

Pouzdrové šaty z tvídu | PETRA BÍLSKÁ

Sukně s vysokým pasem| PETRA BÍLSKÁ

Máte klasických střihů po krk, nebo vám prostě šedivé tvídové šaty přijdou moc obyčejné? Originální prvek na oblečení v rámci střihu může hrát těžce ve váš prospěch, avšak pamatujte, že méně je prakticky vždycky více.

encaramarse en las crestas 2 | eLCHa

Pokud máte rádi při sobě ve všech situacích polovinu svého bytu sbaleného na cesty, pořádná tvídová taška se neztratí – udrží kromě tvaru spousty a spousty nezbytností, kterými denně zatěžujeme svoje páteře.

tvídové tašky | mum-ray

Ani pokud se zrovna nestěhujete přes půl zeměkoule, nemusíte rezignovat na tvídové zavazadlo.

drobnější zavazadla, zleva mum-ray, Handmade-Astarte, IVIstyle.sk

Jak jsem podotkla v úvodu, tvídová saka a kabát(k)y jsou módním evergreenem, se kterým prakticky nemůžete šlápnout vedle. Pokud byste chtěli být tento podzim dokonale aktuální, správné sáčko byste si doma upravili ještě profesorskými nášivkami na lokty, třeba z manšestru.

Sako 07 | Jana Paulová

Máte-li obě ruce levé, kabát (nejen tvídový) můžete ozvláštnit alespoň vyšívanou broží

vyšívané tvídové brože | babibobik

….nebo náramkem, který lze při troše fantazie využít i jako záložku do knihy:

Vyšívaný náramek | babibobik

Jakmile se stanete na tvídu závislí stejně jako já, začnete si do něj obalovat knihy celé.

Obal na knihu s výšivkou | babibobik

Do tvídu můžete pěkně "po britsku" obléct třeba i křeslo...

Dashing Tweeds, London

...nebo svého přítele :-)

Dashing Tweeds, London

Co napsat závěrem? Snad jen pár teček. Tvídových, samozřejmě.

Tečka vedle tečky | Fáboška

Redakční dovětek: Autorka článku píše módní (a cestovatelský blog) "Far away from magic land". Kromě toho studuje medicínu a ráda se originálně obléká. V řetězcích ji moc často neuvidíte, raději hledá poklady v brněnských second handech.

A právě tenhle kreativní přístup byl důvodem, proč jsme Zuzku oslovili pro spolupráci s MAGem. Bude pro vás vybírat zajímavé módní trendy a ilustrovat je tipy z Fleru.

Co vy na to? ;-)

Úvodní foto nám dorazilo po uzávěrce a vydání článku. Nicméně úchvatný trend městské cyklistiky, který ze světových měst v čele s Kodaní letos konečně dorazil i k nám, je redakci Fler MAGu ohromně sympatický. A tak jsme samozřejmě nemohli opomenout ani fenomenální  reflexní tvídový pláštík, který jsme při hledání výrobků pro článek našli u neméně fenomenální britské společnosti Dashing Tweeds. S radostí tedy přidáváme pro vaši inspiraci i něco prvků z jejich dílny. Thanks, Guy and Kirsty!