V minulém díle, v němž jsme vás poprvé informovali o chystaném novém Fleru, jsme slibovali, že Fler by měl být po změnách o hodně přehlednější. Pro přehlednost je důležitá především struktura a uspořádání menu. O těchto prvcích, které se s novým Flerem poměrně výrazně změní, si povíme dnes.

Už minule jsme se zmiňovali o přepracované navigaci v levém sloupci. Potřebujeme totiž, aby se levé menu měnilo dle potřeby. Co to znamená? Například v situaci, kdy je zákazník ve zboží konkrétního tvůrce, mu vlevo ukážeme podrobnosti o tvůrci a jeho osobní kategorie. Jindy, když si například zákazník prohlíží zboží v obecné kategorii Móda, uvidí vlevo další volby pro podrobnější filtrování zboží.

Horní menu

Abychom tedy v levém sloupci měli prostor na podobné vychytávky, přesuneme část navigace z levého menu do horní nabídky. Týkat se to bude především bloků Nákup a Prodej. Horní menu bude mít také jinou grafickou úpravu.



V horní části stránky přibude ještě jedna úplná novinka. V případě potřeby se nad menu zobrazí “důležitá zpráva”, stručný text viditelný na všech stránkách Fleru. Díky němu budeme moci zákazníky viditelně informovat např. o probíhající Fler akci nebo jiné důležité novince. Oficiální důležité zprávy bude možné ihned po přečtení skrýt.


Levé menu

Teď se ale vrátíme k levému menu, konkrétně do situace, kdy zákazník brouzdá jednou z kategorií se zbožím, třeba kabelkami. V levém sloupci se budou v takovém případě ukazovat pouze relevantní podkategorie (velké kabelky, malé kabelky, taštičky...), ostatní kategorie nebudou zákazníka rozptylovat. Zpět se mu zobrazí až v případě, že ho kabelky přestanou zajímat a rozhodne se vrátit o úroveň výše. Pak si jedním kliknutím (ikonka šipky, nebo odkaz "vše »"), bez nutnosti znovu načítat celou stránku, rozbalí levé menu s kompletním výpisem kategorií. Ušetříme tak mnoho prostoru a zvýrazníme důležitou možnost volby podkategorií. Samozřejmostí je zvýraznění položky kategorie (podbarvením), ve které se nakupující právě nachází.

Levé menu, to ale nejsou jen kategorie zboží. Jak jsme si již řekli, nový Fler nám umožní měnit obsah levého menu podle potřeby. To se nám báječně hodí například pro jednoduchou navigaci v základních oblastech jako je Nákup, Prodej, Můj Fler apod. Pokud si tedy z horního menu vyberete jakýkoliv odkaz z těchto základních oblastí, levé menu se tomu automaticky přizpůsobí a nabídne všechny relevantní odkazy jako na dlani. Prodejci tak již nebudou muset chodit do profilu, aby změnili Osobní kategorie, odkaz bude po ruce vždy, když budou na jakékoliv stránce týkající se jejich prodeje.


Drobečkové menu

S novým Flerem jsme slibovali i snadnější navigaci napříč stránkami. K tomu by měla významně přispět tzv. drobečková navigace, prvek, na který je spousta z nás z webu zvyklá a která usnadňuje pohyb napříč různými úrovněmi stránek. Drobečková navigace bude fungovat nejen u zboží, ale také v dalších sekcích, jako jsou jednotlivé stránky určené k nákupu, prodeji apod. Díky ní se tedy velmi snadno překliknete na zboží prodejce, všechno zboží nebo třeba hlavní stranu Fleru.




A je toho ještě mnohem více!

Nová struktura menu samozřejmě přináší ještě mnohem více. Například výrazně lépe umístěné kontaktní tlačítko, přehlednější informace o prodávajícím, podrobné informace k hledání či filtrování a mnoho dalšího. U některých stránek  levé menu dokonce zcela vypustíme a získáme tak více prostoru pro přehlídku krásného zboží. To vše již brzy, nový Fler spouštíme na podzim!

Líbí se vám nové ovládání a navigace? O dalších důležitých změnách si povíme zase za týden.