Mít tak každý den chvilku jenom pro sebe... To by si přál určitě každý z nás. A asi i vy, kterým je ruční výroba denním chlebem, občas toužíte dělat něco jiného a jinak. Možná i něco bláznivého, co nevzniká za účelem obživy, co nebude nikdo hodnotit, co vás prostě pobaví. A třeba i posune dál. Právě tohle v sobě spojují nejrůznější aktivity, které společně provozují kluby nadšenců po celém světě KAŽDÝ DEN. A nebyl by to Fler plný kreativních lidí, abyste se i tady nemohli k podobným "happeningům" přidat. Právě dnes dva takové na Fleru odstartovaly. Tak na co ještě čekáte vy? :-)

DailyDrawing

...aneb jeden obrázek každý den

Dailydrawing je výzva k tomu každý den něco nakreslit. Je úplně jedno, čím a na jaký formát, zda to bude detail, celek, realita, nebo fantazie, ale každý den vyrobte a dokončete nějakou kresbu.

Myšlenka vychází ze zahraniční iniciativy "DailyPainters.com", ovšem tyto aktivity najdete skutečně po celém světě. A ani nemusí být organizované, vychází prostě z místních zvyků.. Například v některých oblastech Indie každý den lidé namalují (vysypou barevnými písky) před dům mandalu. Každý večer ji zametou - a další den znovu. Jiné mandaly dělají třeba měsíc, pak je zase zametou - a znovu a znovu... Jak asi tušíte, nejde o prodej, ani o zručnost, ale o vyjádření svého postoje, víry, sebe sama. A tak i členové klubu "Kreslíme" vás chtějí dostat do podobného rauše. Prostě kreslete!

S myšlenkou do Fler klubu "Kreslíme" přišla e-zaba: "Název vlastně říká všechno. Háček je v tom, že se vezme takový formát, aby se na něj dalo kreslit a dokončit (!) kresbu každý den. Většinou mají všechny stejný formát.  Hrozně to prospívá ke zlepšení kresby. Pokrok je vidět každou další kresbou, resp. dnem. Malíři se dokonce i sdružují do skupin, kde každý den vystavují nové dokončené prodejní dílo. Je to strašně zajímavé. Udržuje to zručnost a pohotovost malby. V kresbě je to vlastně to stejné."

Psychedelic Elephant, autor: Kimberly Conrad, z projektu Dailypainters.com.

Že kreslíte pořád? Zkuste to tedy jinak. Trénujte úplně jinou techniku nebo pusťte fantazii do obrátek. Nikdo vás nebude hodnotit, nezískáte "nic víc" než dobrý pocit sám ze sebe. Jo, dokázal(a) jsem to! :-)

  • Pokud se chcete hecnout spolu s dalšími lidmi z Fleru, schází se v klubu "Kreslíme" a rádi vás přijmou. Zde se dozvíte i další podrobnosti. Například i to, že můžete kreslit, malovat či obě techniky kombinovat ;-)
  • Začíná se 1. září.  Odkazy na alba účastníků pak najdete hezky pohromadě na profilu "Kreslíme".

Ring a Day na Fleru

...je další úchvatná, možná až trochu šílená výzva na Fleru :-).  Přišla s ní KB GALERIE a jde o to po dobu jednoho měsíce vyrábět jeden prsten denně. Tedy 30 prstýnků během září. Zdá se vám to jako velký úkol, který byste nezvládli? Možná stačí se rozhodnout to zkusit a překonat sám sebe :-)

Více už prozradí KB GALERIE:

Jak ten nápad vzniknul? Není původní, trochu se opičíme. V roce 2010 přišla výtvarnice Nina Dinoff s výzvou tvořit prsten denně po dobu jednoho roku - 365 kousků. Projekt nesl název Ring a day a měl později spoustu odnoží a pokračování, třeba prsten týdně, ale i brož denně a týdně. Do projektu se zapojilo 65 účastníků a na konci měl krásnou tečku v podobě výstavy a knihy.

Výstavu a knížku vám neslíbíme, ale příležitost vyzkoušet svoje schopnosti ano.

Nuže oč jde? Nejde o soutěž, ale o proces tvůrčího zkoumání. Výsledkem nemá být série výstavních nebo komerčních produktů, ale aktivizace vlastních tvůrčích sil prostřednictvím několikatýdenní soustředěné práce na projektu. Na konci by měla být za vámi kolekce prstýnků, z nichž některé možná budou jen vtípky, některé budou dokonalé, některé budou pouhými skicami a nápady - ale především by na konci měl být kolektivní zážitek a vědomí vlastního tvůrčího potenciálu.

image image

http://www.flickr.com/photos/46963866@N04/sets/72157623316420175/

Že nemáte čas každý den několik hodin sedět nad prstenem? Vymyslete ho cestou z práce nebo při nákupu v supermarketu. To je totiž smyslem projektu, umět být kreativní a flexibilní, umět improvizovat a produkovat nápady ne pouze ve vyhrazený pracovní čas, ale nepřetržitě. Samozřejmě nic vám ale nebrání, párkrát do měsíce věnovat čas i výrobě precizně a dokonale zpracovaného kousku - třeba řemeslně dokonaleji zpracovat to, co jste si den před tím nahodili jen jako nápad.

  • Pokud se chcete připojit, vstupte prosím do Klubu, kde se dozvíte i další podrobnosti.
  • Začínáme 1. září. Od tohoto dne byste každý den měli v Klubu prezentovat fotografii prstýnku, který ten den dokončíte. Materiál i technika jsou libovolné.

Více najdete v blogu "Ring A Day" od KB šperky.

Tak na co ještě čekáte?  :-)

Text a myšlenka prstenové části: KB šperky.
Úvodní kresba pochází z projektu "DailyDrawing".