Tak tohle si určitě rádi vyzkoušíte! Návod na jednoduchou, ale efektní levandulovou kytičku připravila pro nejnovější číslo časopisu Korálki Ilona Mlynaříková. Jde o nový trend ve svatebních doplňcích – vějíře. Nahrazují šperk i kytici, a tak Ilona vytvořila jeden levandulový.

A pokud rádi pracujete s korálky, můžeme vám říct, že nová verze oblíbeného stejnojmenného časopisu stojí opravdu za pozornost. Zmohutněl, daleko lépe a více si z něj vyberete a s prodlouženou periodicitou o jeden měsíc máte také více času všechnu tu parádu vyzkoušet vlastními prsty :). A jako předplatitel budete do schránky dostávat také korálky české firmy RUTKOVSKY jako dárek (vždy na jeden projekt). S vášní pro korálky asi není na co čekat. ;)

Obtížnost: 1

Materiál a pomůcky:

  • měděný drát, pr. 0,3 mm (D03)
  • měděný drát, pr. 1,5 mm (D15)
  • rokajl Preciosa, fialový 10/0 (R10f)
  • rokajl Preciosa, zelený 10/0 (R10z)
  • floristická páska zelená (Fpz), zelená saténová stuha
  • štípací a ploché kleště

Uštípněte 50 cm D03, přeložte na půlku, navlékněte 5x R10f a stočte drátky k sobě v délce 1 cm.

Na jeden konec D03 navlékněte 5x R10f a stočte směrem k druhému konci.

Na druhý konec D03 navlékněte 5x R10f a stočte k prvnímu konci. Poté oba konce stočte k sobě v délce 1 cm.

Opakujte kroky z obr. 2 a obr. 3.

Na jeden konec D03 navlékněte R10z, 4x R10f, R10z a stočte k druhému konci. Opakujte totéž i na druhém konci D03 a následně stočte oba konce k sobě v délce 1 cm.

Na jeden konec D03 navlékněte R10z, 6x R10f, R10z a stočte k druhému konci. Opakujte totéž i na druhém konci a následně stočte oba konce k sobě v délce 1 cm.

Znovu zopakujte předchozí krok, ale tentokrát navlékněte na obě strany R10z, 8x R10f a R10z.

Uštípněte 40 cm D03, přeložte na půlku a navlékněte R10z, 10x R10f, R10z a stočte drátky k sobě v délce 0,5 cm.

Opakujte předešlý krok ještě 3x na tomtéž drátku.

Uštípněte 40 cm D03, přeložte na půlku a navlékněte R10z, 12x R10f, R10z a stočte drátky k sobě v délce 0,5 cm. Na tomtéž drátku opakujte ještě 4x.

Uštípněte 40 cm D03, přeložte na půlku a navlékněte R10z, 12x R10f, R10z a stočte drátky k sobě v délce 0,5 cm, krok opakujte ještě 5x.

Předešlý krok opakujte celý ještě jednou, budete potřebovat dvě stejné větvičky.

Na sestavení jednoho květu si připravte všechny předešlé větvičky.

Uštípněte 20 cm D03, přeložte na půlku, navlékněte 30x R10z a oba konce drátku stočte k sobě v délce 1 cm.

Stejným způsobem připravte celkem 6 listů.

Nyní začněte levandulovou větvičku kompletovat.

Na D15 připevněte pomocí Fpz základ květu...

...a poté ostatní části květu v pořadí, v jakém jste je tvořili.

Po 5 cm připevněte první list a v odstupech cca 2 cm další listy.

Stejným způsobem vytvořte potřebný počet levandulových větviček do kytice.

Všechny větvičky spojte v základu pomocí Fpz, jejich horní části vytvarujte do vějíře. Spodní část oviňte zelenou saténovou stuhou a zakončete mašlí.

Hotovo :)

Text a foto pro časopis Korálki: Ilona Mlynaříková

časopis Korálki - jaro 2020

TÉMA: jaro a levandule

Jarní číslo časopisu vyšlo 3. února 2020 a pokračuje v režimu čtvrtletník.

Jeho tématem je jaro a barevnost svěží zeleno-fialová – levandulová.

Předplatné hravě zařídíte zde.

V jarním čísle najdete 16 projektů kompletně otištěných a dva další na webu jen pro předplatitele.

V projektech jsou použity hlavně tradiční tvary korálků, které máte všichni doma (rokajl Miyuki, Toho a Preciosa, ohňovky, aj.). Z dalších jsou to rondelky, baby jazýčky, ploché kapky, dvoudírkové penízky firmy Rutkovský a Tearduo.

Jako dárek předplatitelům a zákazníkům korálkáren Rooya, Qítko a Korálky-komponenty připravila firma Rutkovský ve spolupráci s Ivonou Šuchmannovou návod na kytičky z plochých kapek a balíček korálků na výrobu jedné takové kytičky.

V tomto čísle je také mnoho zajímavých článků, seriály, kalendárium 2020, pozvánky, tipy, Galerie čtenářů a soutěže. Všechny projekty jsou označeny stupněm obtížnosti a mají podrobně rozepsaný materiál a pomůcky.

Nezapomeňte sledovat nový, moderní web časopisu, kde najdete další návody a kde se stále něco děje!

Korálki mají 60 plnobarevných stran, 16 projektů a jejich doporučená cena je 88 Kč.