Pohled na svět se projevuje v tvorbě každého autora. "Umím se na svět dívat těma nejkrásnějšíma očima – dětskýma," říká o sobě Maryška Ryška, a její tvorba to jenom dokládá. Posuďte sami :)

Řekněte nám na úvod něco o sobě. Jak jste se dostala k tvoření?
Už v dětství jsem vnímala lidi, zvířata a přírodu kolem sebe velmi intenzivně. Hodiny jsem dokázala ležet v trávě, sledovat každou kytičku a broučka. A nejinak tomu bylo u lidí. Seděla jsem a sledovala lidské emoce, grimasy, nálady. A před čtyřmi lety jsem pocítila silnou potřebu všechny načerpané informace předat dále.
I když mi letos bude 39 let, ještě stále se umím na svět dívat těma nejkrásnějšíma očima, očima dětskýma. 

Věnujete se tvorbě profesionálně? Kolik času jí věnujete?
Profesionálně se zatím tvorbě nevěnuji. Tvořím po večerech a o víkendu.

Převážně maluji na porcelánové hrníčky obličeje lidí nebo domácích mazlíčků. Ale nemůžu říct, že by tato technika u mě vyhrála. V tomto směru vyhrál zájem zákazníků. Mě osobně baví na hrníčky malovat svůj vlastní svět fantazie.
Ale co mě nejvíce naplňuje, je malování obrazů a obrázků.

V hlavě se zrodí nápad, nějakou dobu nad ním přemýšlím a co nejrychleji se ho snažím zrealizovat. Ale tento proces je jen u obrazů a obrázků. U hrníčků to probíhá jinak. Dostanu objednávku s popisem nebo fotografií a podle toho namaluji hrníček v mém vlastním stylu. Přijímám i výzvy, které přicházejí a které mě inspirují a posunují v mé tvorbě dál.

Asi nejčastěji se ptám na názor mého třináctiletého syna. Zjistila jsem, že jsem v tomto směru hodně svéhlavá. Každý z nás vidíme jinak, jinýma očima. Do ničeho si nenechám moc mluvit, ale názory druhých si vyslechnu.

Doporučte Fler tvůrce, které máte ráda.
Mám ráda tvorbu od NaguaChuckyananké, Bla.Bla.BlaTanaDANTELY, hanka.kytka a spousty dalších…

Obrázek Vesmírná harmonie. Je to má srdcová záležitost.

Používáte své výrobky, nebo jste kovářova kobyla?
Doma i v práci mám jak hrnek, tak obraz i obrázek…

Čemu se ráda věnujete ve volném čase, když netvoříte?
Rodině, sobě a našemu zvěřinci (čtyři kočky a dva psi). Ráda chodím na procházky do přírody, tam dobíjím baterky.

Jak vypadá váš ideální den?
Každý příjemný den bez stresu a shonu je ideální.

Jaké máte pracovní plány pro příští rok?
Já jsem člověk, který neplánuje moc dopředu… Ono to všechno přichází tak nějak postupně samo a přirozeně… A tak to mám nejraději.