Při podzimních procházkách ráda sbírám listy a pozoruji jejich krásné barvy a roztodivné tvary. Drátované náušnice listy – srdíčka jsou inspirované lípou srdčitou. Ještě letmo se jimi ohlédneme k prvnímu letošnímu číslu časopisu Korálki a pak už honem ven, do přírody...

Materiál a pomůcky:

  • měkký nerezový nebo chirurgický drát – pr. 0,8 mm (40 cm), pr. 0,2 mm (80 cm)
  • polotvrdý chirurgický drát – průměr 0,7 mm (11 cm)
  • rokajl 10/0
  • kleště (ketlovací, štípací, ploché), kladívko a kovadlinka
  • pilník nebo brusný kámen

Na lístek velikosti 4,2 x 3,1 cm počítejte se spotřebou 20 cm měkkého drátu průměru 0,8 mm.

Pomocí kleští vytvarujte první lístek. Začněte spirálkou na stopce, závěrečnou spirálu uvnitř lístku netvarujte, abyste si při tvorbě druhé náušnice měli podle čeho uštípnout stejně dlouhý drát. Teprve na závěr vytvarujte obě středové spirály najednou.

Vytvarované lístky rozklepejte na kovadlince. Rozklepávejte raději větším množstvím drobných úhozů než menším počtem silných úderů. Při rozklepávání náušnici neotáčejte, strana směrem ke kovadlině bývá hladší. Po rozklepání náušnice znovu vytvarujte a srovnejte do roviny.

Vyberte si rokajlové korálky, které se vám líbí a velikostí se hodí k náušnicím (já jsem použila 10/0).

Uštípněte 40 cm měkkého drátu o průměru 0,2 mm. Spodní část stopky třikrát obtočte tenkým drátem, nezapomeňte konec drátu pomocí kleští uhladit tak, aby netrčel. Navlékněte na drátek rokajl a udělejte dvě otočky, celý postup opakujte, dokud nebudete mít rokajlem ozdobenou polovinu lístku.

Drát řádně utahujte, korálky musí pevně držet na svém místě, nesmí se kývat. Při omotávání využívejte volného prostoru mezi stopkou a spirálou, práce půjde rychleji.

Druhou polovinu lístku nechejte bez rokajlu, ozdobte ji jen omotáním. Při omotávání spirály drátek obtočte i kolem stopky, aby se lístek spojil a náušnice byly pevnější.

Kupované háčky bývají často masivnější, vytvarujte si raději z polotvrdého chirurgického drátu průměru 0,7 mm háčky vlastní, které se budou k náušnicím více hodit. Konce háčků pečlivě opilujte.

Připevněte lístky k háčkům.

Nejlépe vypadají pověšené za stopku.

Text a foto: Magda Černochová – Sněženka.

Časopis Korálki: Zima 2017 - Slunce na sněhu

V tomto čísle časopisu Korálki si můžete ušít šperky z tradičních i nových korálků, zopakovat si RAW nebo práci na korálkovém stávku, obšít rivolku a dát ji do šitého i vyšívaného šperku, vytvořit čelenku, pohrát si s polymery nebo udrátovat srdíčkové náušnice.

A když si budete chtít jen tak číst, je tu pro vás opět Petra Nemravka s dalším dílem seriálu o práci s polymery a Nel Foberová s krásným článkem o plesech. O pozvánkách nemluvě. Pevně doufáme, že si v letošním prvním čísle každý z vás něco najde. :-)

Zimní číslo časopisu Korálki vyšlo 2. 1. 2017, má 52 plnobarevných stran, 18 projektů a jeho doporučená cena je 72 Kč.