Street art, chcete-li pouliční umění, může zkrášlovat, pobavit, donutit k zamyšlení, připomenout, upozornit, poukázat, informovat, pobouřit, naštvat, dojmout, ohromit... cokoliv je správně a bude jeho autorům zadostiučiněním, protože dílo vyvolalo nějaké emoce a o to šlo. Ostatně, něco málo jsme už o tom psali.

Už svojí podstatou je tento druh umění za chodu běžného života v ulicích měst plných lidí provázen jistým adrenalinem, a kdyby člověk neměl svým dílem co říci, bylo by to asi tak nějak zbytečné to celé podstupovat.

Vybírám pět umělců, kteří rozhodně mají co sdělit a když se blíží ten konec roku, nazvěme to třeba takovým oslavným ztvárněním různých témat od lidskosti po oslavu stáří s hlubokými vráskami nebo souznění s místem, kde žijeme, a ulicemi, kudy denně znějí naše kroky... Konec roku se blíží, pojďme slavit!

Autor: Nme, zdroj Streetartbio

Andělská křídla s poselstvím

Takový krásný street art s ušlechtilým poselstvím šíří po světě Colette Miller. S malováním andělských křídel na zdi začala na tom pravém místě, v Los Angeles - ve městě andělů. Roku 2012 se Colette pustila do projektu Global Angel wings. Svými křídly v ulicích upozorňuje na lidskost, která se nám z našeho světa začíná čím dál tím rychleji vytrácet. My všichni jsme andělé tohoto světa, my všichni bez rozdílu věku, rasy, národnosti, pohlaví...

Tuto myšlenku šíří svými malbami křídel "člověčí velikosti" nejen v USA, ale i v Africe, Austrálii, Jižní Americe, na Kubě nebo třeba na Taiwanu. Ten, kdo křídla v ulicích nejrůznějších velkoměst světa objeví a vyfotí se s nimi, stává se automaticky součástí projektu a šíří tak její poselství lásky, míru, lidství... dál a dál a dál.

Zdroj ColettemillerPinterest

Oslava stáří, přirozenosti a vrásek

Francouzský street art umělec JR a jeho projekt "Wrinkles in the City" - Vrásky ve městě. Tento chlapík si všiml, jak jsou starším lidem v reklamách, časopisech či na billboardech často kompletně retušovány vrásky, uměle vyhlazovaná tvář často bez výrazu je prezentována jako standard.

Vytváří se tu jakási iluze, že člověk přece nestárne nebo jen velmi pomalu, změny na něm nejsou vidět a nějaké vrásky, povadlá kůže, barevné změny a další znaky přirozeného chátrání člověka a vzhledu jsou něco nepřijatelného, nehodného prezentace... Rozhodl se udělat černobílé fotografie starých lidí a naopak je pěkně vystavit v obrovském měřítku do ulic Berlína všem na oči. Stáří není nic, co by se mělo schovávat, zastrčit nebo se za něj nedej bože stydět...

Zdroj Thewomensroomblog

Už máš kanál na tričku?

Berlín, Paříž, Budapešť, Kodaň, Řím, Miláno... to jsou místa, kde je jistě na co koukat, ale díváte se při svých výletech a procházkách městem také pořádně pod nohy? Raubdruckerin ano, neuteče jí žádný zajímavý kanál, hydrant, historická dlaždice. Během minutky nalije barvu na destičku, rozetře válečkem, natře kryt kanálu a tiskne na tričko, batoh, plakát, tašku. Za mě ideální kombinace - živobytí, tvoření, cestování.

Na video přímo z akce koukněte ZDE.

Zdroj Raubdruckerin

Impozantní Etnika

Mnoho týdnů před vypuknutím olympijských her v Rio de Janeiru se mladý brazilský pouliční umělec Eduardo Kobra ze Sao Paula pustil do největšího street art díla ztvárněného jedním člověkem na světě.

Jeho umělecký počin s výmluvným názvem Etnika zpodobňuje pět domorodých obyvatel z pěti kontinentů, což bylo synonymem pěti olympijských kruhů - známým to symbolem světových her. Každá hlava je více než 15 metrů vysoká a Eduardovi trvalo vytvoření tohoto vskutku monstrózního obrazu dva měsíce dvanáctihodinových "směn" na výsuvné plošině pokryté barvami.

Zdroj Mymodernmet, foto: Paulo Mumia

Pan tatíček Masaryk

A také něco z domova. 10. až 14. září vzniklo několik impozantních výtvorů na zdech v rámci 11. olomouckého Street art festivalu. Suverénním hitem se stal Plačící Masaryk od umělce, který si říká ChemiS. Zde je poselství celkem zjevné, slavilo se 100 let republiky, a tak má člověk chutě hodnotit a bilancovat. Kam jsme to za to století dotáhli, co se povedlo a co méně, kdo nás tu teď vede a kam...

Těžko říct, nad čím z těchto otázek tatíček přesně pláče při pohledu z okna tvořího obrys dnešní České republiky. Možná je to fakt, že tento obrys je o poznání menší, než si ho náš pan první prezident pamatuje.

V Olomouci tato malba zdobí zeď kotelny v areálu vysokoškolských kolejí nedaleko Přírodovědecké fakulty Univerzity Palackého. Bravo!!

Pěkné video z akce a další malby z festivalu od autorů z celého světa najdete ZDE.

Zdroj Streetart-festival.cz

Takže, milí přátelé... Po další várce inspirace a možná i trochu zamyšlení vám do nového roku přejeme hodně zdraví...

 Zdroj 3pillarglobal

Radosti do života...

Zdroj Colorsinla

Srdce dokořán...

Zdroj Pinterest

Hodně lásky a pohody...

Zdroj Pinterest

Dny plné barev a inspirace...

Zdroj Pinterest

A taky trochu sněhu na hraní a lyžovačku.

Zdroj Static2.flercdn

A na to si přiťukneme!

Zdroj Pinterest

A prosím, nešlo by to letos bez petard???

Zdroj Pinterest

PS: Milé děti, po zdech se nečmárá!!!:-)