Jak zařídit, aby se tvůrcům na Fleru dobře prodávalo a nakupující se tu cítili příjemně a pohodlně? Tuhle otázku si ve Fler týmu klademe pravidelně už více než tři roky, a proto web neustále pečlivě vylepšujeme a ladíme.

Jak Fler roste, začíná být však více než jasné, že pro splnění těchto cílů budeme potřebovat také pomoc profesionálů. Našli jsme ty nejlepší z nejlepších, uzavřeli smlouvu a pustili se do práce. Pojďte se tedy s námi podívat, co se na Fleru bude v následujících měsících dít...

Samé otázky

Pokud má být prodejní web úspěšný, musí nakupující zaujmout a proces nákupu musí být jednoduchý a srozumitelný. Jednoduchá myšlenka, ale skrývá se za ní mnoho úskalí.

Neodcházejí návštěvníci z Fleru zbytečně brzy? Dokážeme jim nabídnout to, co hledají? Zaujmout je? Jak dobře se návštěvníci na Fleru orientují a nestává se náhodou, že nenakoupí jen proto, že si neví s něčím rady?

Určitě sami tušíte, že tady můžeme nalézt řadu bodů ke zlepšení. Ono zorganizovat web, na kterém je možné si vybírat ze stovek tisíců položek, není žádná legrace.

Na jaře letošního roku jsme všechny tyto otázky vzali jako výzvu a domluvili jsme se se společností Optimics, která má optimalizaci webových stránek v popisu práce, na rozsáhlejší spolupráci. Pomohli už řadě velkých společností a teď je čeká Fler.

První schůzky s odborníky z Optimics byly věnovány především povídání o Fleru. Kdo tu prodává, kdo nakupuje, které funkce fungují výborně a které už méně. Pak strávili lidé z Optimicsu spoustu času analyzováním dat ze statistik Fleru v Google Analytics. Z nich se totiž dá vyčíst hromada zajímavých věcí.

No a teď přichází čas, kdy společně začínáme aplikovat změny, které jsou logickým výsledkem předchozího podrobného sledování chování uživatelů.

K čemu by změny měly pomoci?

  • Pokud jste tvůrce, měly by vám pomoci lépe prodávat.
  • Jestliže na Fleru spíše nakupujete, bude pro vás snazší dostat se k tomu, co vás zajímá.

Všechny změny navíc budeme pečlivě testovat. Co tím myslíme?

  • Využijeme tzv. A/B testování. Část z vás tak stále uvidí původní verzi stránek beze změn, ale někomu se zobrazí nová. Odborníci z Optimics pak budou pozorovat, jestli se změna osvědčila, nebo bude lepší na navrhovanou změnu zapomenout, případně ji vylepšit.
  • Půjdeme cestou dílčích, drobnějších změn. Rozhodně se tak nemusíte bát, že by se vám Fler přes noc změnil k nepoznání.

A co vlastně chystáme?

  • Těšit se můžete na zjednodušení menu s kategoriemi zboží. Nyní je seznam velmi dlouhý a špatně se v něm orientuje, což může nově příchozí odradit.
  • Chtěli bychom také, aby Fler co nejvíce odrážel, jaké zboží a kteří tvůrci vás zajímají. Proto zkusíme na homepage zobrazovat aktuální zboží od oblíbených a také zboží, které by se vám, podle sofistikovaných analýz, mohlo líbit.
  • Nově příchozím v pravý čas nabídneme návod, jak se na Fleru zorientovat, aby nám neutíkali pryč dřív, než zjistí, kolik skvělých věcí na Fleru je.
  • Na zoubek se podíváme objednávkovému procesu. Jestli není moc zdlouhavý a pro nakupující zbytečně otravný.

Stručně řečeno - bude toho hodně a bude to zajímavé. A změn se určitě není třeba obávat, budou postupné a pečlivě testované. Pokud se nápad neosvědčí, bez milosti ho zavrhneme.

Chcete vědět víc? V MAGu vás budeme postupně informovat, co se chystá...

Úvodní foto: Magnety | LOTR