Nezodpovědné zacházení s přírodními i lidskými zdroji při výrobě oděvů a jejich následná nadspotřeba. Tímto se dá ve zkratce vystihnout dnešní podoba módního průmyslu.

Who made my clothes?

Před dvěma lety, 24. dubna, se v Bangladéši zřítila oděvní továrna Rhana Plaza, v jejíchž troskách zahynulo více jak tisíc lidí a mnoho jich bylo zraněno. Tento den je označován jako jeden z nejtragičtějších dnů v dějinách módního průmyslu a je zároveň považován za jeden z významných mezníků.

V návaznosti na tuto událost totiž bylo založeno hnutí Fashion Revolution, jehož aktivity každoročně vrcholí právě v den výročí pádu bangladéšské továrny, tedy 24. dubna. A nejinak tomu bude i tento rok.

Letošní ročník kampaně Fashion Revolution, který proběhne v pátek 24. dubna 2015, nese motto - “who made my clothes?” neboli kdo vyrobil moje oblečení?

Jeho cílem je ukázat oděvním značkám, že nás jakožto spotřebitele zajímá, kde, kým a v jakých podmínkách se dané oděvy šijí.

 

Fashion revolution upozorňuje na skutečnost, že současná podoba módního světa, kdy na jednom konci je obrovská bída a na druhém obrovské peníze, není v pořádku.

Jak se do kampaně Fashion Revolution zapojit a ukázat, že i malým gestem se dají spustit velké změny?

  • Jste-li Fler tvůrcem, zajímají nás fotky přímo z procesu vaší vlastní tvorby (tzv. meet the maker fotky).
    Fotky mi pošlete do Fler zpráv a my je 24. 4. 2015 vypustíme společně do světa.
    Také je sami sdílejte na svých sociálních sítích a připojte hashtag #FASHREV.
  • Jste-li spotřebitelem a zajímá vás, kdo šije vaše oblečení, vyfotťe se v oblečení naruby tak, aby byla vidět cedulka s názvem značky, a opět sdílejte fotku na sociálních sítích ve tvaru @název značky #whomademyclothes a zeptejte se tak přímo konkrétní značky, kdo vyrobil vaše oblečení.
    (příklad: Dear @ZARA I want to know #whomademyclothes )

Fashion Revolution bojuje za transparentní výrobu oděvů, za zlepšení pracovních podmínek, za dodržování ekologických standardů, za ochranu přírodních zdrojů, za klesající množství textilního odpadu. Bojuje za uvědomělejší módní průmysl.

Neboť jak praví jedno přísloví:

“Nejsme tak bohatí, abychom si mohli kupovat levné věci.”

Zapojte se do kampaně Fashion Revolution a bojujte společně s námi za lepší módní svět.

 

Úvodní foto: MARTIN VRABKO PHOTOGRAPHER. Zdroj magazín Wink.