Česká pošta mění od 1. února 2018 ceny celé řady svých služeb.

Nejen, že se změnily částky za jednotlivé služby, ale změnila se také struktura ceníku. Dohledat změny je tak trochu mravenčí práce. Při porovnávání nového ceníku se starým nesouhlasí číslování stran, nesouhlasí číslování oddílů atd.

Proto jsme pro vás porovnali ceny platné do 31. 1. 2018 s novými cenami platnými od 1. 2. 2018.

Ze všech změn ceníku České pošty jsme vybrali ty, které se týkají nejčastěji používaných způsobů dopravy zde na Fleru.

Ve výčtu dále naleznete změny cen listovních zásilek do zahraničí.

Česká pošta zvýšila také některé ceny balíkových služeb do zahraničí. Jelikož se však jedná o několikastránkové ceníky, a jelikož balíky do zahraničí nejsou odesílány tak často, rozhodli jsme se nezařadit výčet těchto změn do článku. Změny těchto služeb naleznete v ceníku pošty počínaje stranou 65.

Česká pošta je schopna doručit zásilku na jakoukoliv adresu (což např. neumí Zásilkovna, Uloženka a podobné služby), a je stále nejlevnější, co se týká malých, zejména listovních zásilek.

Přesto vždy, když nastane výrazné zdražení služeb České pošty, kladou si prodejci stejnou otázku. Jak budou na takové zdražení reagovat naši zákazníci? Neodradí je to od nákupu? Platit v některých případech poštovné vyšší, než je samotná objednávka, může být pro zákazníka demotivující.

A vždy také přichází otázka - existují nějaké alternativy k České poště? Mohu svým zákazníkům nabídnout něco levnějšího?

Nechceme se zde pouštět do rozsáhlého porovnávání cen a služeb jednotlivých dopravců. To by bylo na několik článků. Přesto nabízíme alespoň náměty k přemýšlení na toto téma.

V systému nastavení variant dopravy může Fler kromě České pošty nabídnout zákazníkům také tyto dopravce:

Lze tedy prozkoumat, zda některý z těchto dopravců nenabízí ceny, které by byly pro zákazníka zajímavější.

Dva příklady za všechny:

Zásilkovna

Zásilkovna nabízí podstatně levnější cenu dopravy. Pro ty, kteří dosud Zásilkovnu neznají, je třeba zdůraznit, že Zásilkovna nedoručuje na adresu domů, ale zákazník si balíček vyzvedne na jednom z více než tisíce výdejních míst, která se nacházejí na různých místech (zpravidla v malých obchodech, v kadeřnictví atd.).

Zásilkovna dokonce nabízí možnost, že u ní podáte balíček, který ona poté předá České poště. Česká pošta jej doručí jako Balík do ruky na adresu.

Je zajímavé, že takto podaný Balík do ruky, který ve výsledku doručí Česká pošta, vyjde při podání u Zásilkovny levněji než podaný přímo na poště.

Více k cenám Zásilkovny naleznete v jejím ceníku pro ČR, v ceníku pro Slovensko a v ceníku pro EU.

Fler doprava

Cenově výhodnější se nabízí také Fler doprava. Pro větší zásilky je cena nižší než u České pošty, k tomu další výhody v podobě odvozu balíků od vás z domu a dodání do domu.

Vše k Fler dopravě naleznete v tomto článku.

Alternativní možnosti k České poště tedy existují. Určitě stojí za to, aby prodejce nabídl svým zákazníkům krom České pošty i některé jiné dopravce. Každý zákazník může preferovat něco jiného. Někdo nízkou cenu poštovného (dopravného), jiný konkrétní službu, třeba i za vyšší cenu.

Konečné rozhodnutí nakonec stejně učiní zákazník během objednávky.

Často lze "kouzlit" i v rámci nabídky České pošty. Opět jeden příklad za všechny. V diskuzích se často objevuje poznatek, že dobře "našlapaná" speciální obálka pro cenné psaní pojme skoro stejně jako malý doporučený balíček, přitom cena vyjde levněji.

Máte nějakou podobnou vychytávku?

Zkušenost s balením zboží, s konkrétní službou nebo dopravcem? Podělte se s ostatními.

Napište nám o tom do komentáře pod tímto článkem.
Dopis

 Tolik tedy úvodem. Odteď už jen slíbený taxativní výčet změn ceníku České pošty.

Česká pošta

Obyčejné psaní

Do 31. 1. 2018:

Se zákaznickou kartou do 31. 1. 2018:

NOVÝ CENÍK od 1. 2. 2018:

Doporučené psaní

Do 31. 1. 2018:

Se zákaznickou kartou do 31. 1. 2018:

NOVÝ CENÍK od 1. 2. 2018:

Cenné psaní

Do 31. 1. 2018:

Se zákaznickou kartou do 31. 1. 2018:

Pozn: K ceně je nutno ještě připočítat 5 Kč za udanou cenu (do 5 000 Kč). V případě cenného psaní musí být cena uvedena vždy a tedy vždy je ještě navýšení o oněch 5 Kč.

NOVÝ CENÍK od 1. 2. 2018:

Pozn.:

K ceně je nutno ještě připočítat 5 Kč za udanou cenu (do 5 000 Kč). V případě cenného psaní musí být cena uvedena vždy a tedy vždy je ještě navýšení o oněch 5 Kč.

Lenka B.: Dále je třeba kromě zmíněného počítat s cenou speciální obálky - 7 Kč za menší, 10 Kč za větší, v případě dobírkové obálky +3 Kč.

Doporučený balíček

Do 31. 1. 2018:

NOVÝ CENÍK od 1. 2. 2018:

Obyčejný balík

Do 31. 1. 2018:

NOVÝ CENÍK od 1. 2. 2018:

Balík do ruky

Do 31. 1. 2018:

Se zákaznickou kartou do 31. 1. 2018:

NOVÝ CENÍK od 1. 2. 2018:

Balík na poštu

Do 31. 1. 2018:

Se zákaznickou kartou do 31. 1. 2018:

NOVÝ CENÍK od 1. 2. 2018:

Cenný balík

Do 31. 1. 2018:

NOVÝ CENÍK od 1. 2. 2018:

EMS

Do 31. 1. 2018:

NOVÝ CENÍK od 1. 2. 2018:

Doplňková služba "Křehké"

Do 31. 1. 2018:

NOVÝ CENÍK od 1. 2. 2018:

Do 31. 1. 2018:

NOVÝ CENÍK od 1. 2. 2018:

Obyčejná listovní zásilka do ciziny

Do 31. 1. 2018:

NOVÝ CENÍK od 1. 2. 2018:

Doporučená listovní zásilka do ciziny

Do 31. 1. 2018:

NOVÝ CENÍK od 1. 2. 2018:

Cenné psaní do ciziny

Do 31. 1. 2018:

NOVÝ CENÍK od 1. 2. 2018: 

Nejedná se o úplný výčet změn ceníku České pošty, ale jen o změny ve výše uvedených službách. Pokud potřebujete znát cenu některé jiné služby, je třeba nahlédnout do ceníku platného od 1. 2. 2018.

Ilustrační kresba: Vyšinutost od Danula's art