Někdy mají rýhy, jindy zářezy. Bývají hladké k zulíbání i tvrdé, sevřené v pěst. Přesto v nich nechybí cit a svou šikovnost pilují k dokonalosti každodenní dřinou. Ano, přesně takové jsou ruce Fler tvůrců, poznamenané prací. Ve Fler magazínu si občas takové ruce ukazujeme a zkoumáme, hádáme, co je pro ně typické, čím se odlišují a jaká práce je asi formuje. I dnes si uděláme takový výlet. Takže - uhodnete, komu patří dnešní ruce a co asi dělají? ;-)

I dnes jsme se vás tedy zeptali na našem Facebooku - čí jsou tyhle ruce? S jakými nástroji pracují a co vytváří?

Uhodli jste?

Pokud ještě nevíte nebo jste snad naši hádanku na FB minuli, jeďte teď dolů po fotkách a zkuste si tipnout. Představte si, co asi tak dělají...

A na konci ručního objevování vás kromě jména čeká opět i krásné čtení :-)

Uhodli jste?

Neuhodli?

Ale tušíte, ne? Tyhle ruce jste už u nás mohli vidět! ;)

A co s takovou nápovědou, víme?

Noooo...., ano, jste blízko keramice, ale ještě trochu něžněji, prosím... :))

Ano, je to PORCELÁN! A jeho královna Šárka Schmelzerová - sarkas. Jste dobří!

A jak se o své ruce Šárka stará a jaké vlastně jsou?

"Moje ruce jsou velmi drobné, křehké, jako stvořené pro tu nejjemnější práci s porcelánem. Každý výrobek jimi projde nesčetněkrát. Jen někde něco cinkne, už jsou ve střehu a hbitě zachraňují, co se dá.

Jemnými pohyby retušují, uhlazují, opatrně pracují s ostrými nástroji, štětci, elegantním pohybem glazují, brousí, malují a přitom kličkují mezi chemikáliemi. Balí malé i větší balíčky a ještě kompletují drobné šperky.

Také se v nich ukrývá obrovská síla, když zvedají těžké formy, kýble s hmotou, vodou, pytle se sádrou a plné krabice výrobků. Proto jsou trochu šlachovité, žilnaté a vrásčité. Neustále vysušené a šupinaté. Hlavně pravá paže trpí důsledkem rutinních pohybů při retušování.

A v jaké fázi moje ruce trpí?

Někdy si skřípnu prst o sádrovou formu, ubrousím nehty, říznu se nožem a nebo, to je ze všeho nejhorší, se mi dostane sádra nebo hlína tak hluboko za nehty, až to bolí. Proto nosím nejraději krátké nehty a o dlouhých pěstěných nehtech si nechávám jen zdát. Ale ze všeho nejvíc moje ruce trpí, když dlouho nic nedělají :-).

Jak se o ně starám?

Svoje ruce moc nešetřím, ale ono to při mé profesi ani jinak nejde :). Nemám ráda mastné ruce při práci, takže je skoro vůbec nemažu a už si na to zvykly. Nedávno jsem objevila vosk na ruce, což je fajn věcička pro řemeslníky nebo sportovce. Udělá to na kůži jen takový ochranný film bez mastnoty, což je dobré proti vysušení, když ruce máčím v sádře nebo v glazuře. Pokud nejsem zrovna v dílně, slavnostně si nalakuji nehty. Ztuhlé svaly uvolňuji občasným cvičením nebo meditací. A to je asi vše, jak se o své ruce starám.

Mám své ruce ráda, obdivuji, co všechno dokážou, a jsem za ně neskonale vděčná.

To všechno totiž znamená, když se řekne "ruční výroba porcelánu" a "vyrobeno rukama i srdcem" ♥