Je libo trochu osvěžení? Máme pro vás prima tip! Léto je plné nejrůznějších pikniků, zahradních párty, grilovaček a oslav. Člověk chce vytvořit něco jednoduchého, ale zároveň nápaditého a originálního, aby příprava netrvala věčnost a také aby to na stole v tom horku vydrželo v původní podobě, než se všichni dostaví. Zkrátka nějakou lehce nevšední, osvěžující letní dobrůtku! Nakrájet vychlazený meloun je klasika, a tak pojďte zkusit něco nového! Určitě se nabízejí i další chutné varianty, jejichž vyzkoušení už necháme na vás...

Ingredience:

  • citróny nebo pomeranče
  • třtinový cukr
  • zelený čaj
  • ananasový džus (nebo vodka pro dospěláckou verzi)

Tuhle nakyslou legrácku jsem ochutnala na letní párty a od té doby ji chystám na všechny zahradní akce. A zručnost, zručnost si také přijde na své :-)

Citrusy důkladně omyjeme pod teplou vodou a překrojíme napůl.

Vydlabeme pomocí lžičky dužinu, kterou odšťavníme a dobře přecedíme, aby v ní nezůstala jadérka.

V rendlíku svaříme 200 ml vody se 4 lžícemi třtinového cukru. Řídíme se vlastní chutí, v případě potřeby lze dosladit.

Do rendlíku přidáme dva sáčky zeleného čaje a necháme pár minut louhovat.

V hrnečku smícháme práškovou želatinu a 100 ml studené vody. Necháme cca 10 minut nabobtnat.

Do cukrového sirupu přilijeme přecezenou citrónovou šťávu, vodku nebo ananasový džus a znovu zahřejeme, ale už nevaříme! Odstavíme z ohně a za stálého míchání přidáme nabobtnalou želatinu. Necháme ji zcela rozpustit. 

Směs nalijeme do připravených citrónových mističek a dáme na hodinu chladit.

Překrojíme na čtvrtky, servírujeme a sklízíme pochvaly!

Autor, foto: Blanka Svobodová

Nápad pochází z výtvarného časopisu AMOS.